Tanglu: Distribució basada en Debian

Que tal, ja que com ho diu el títol, Tanglu és una distribució que estarà basada en Proves de Debian, I està pensada en l'usuari final, amb un alliberament / actualització semestral.

¿Tanglu ve a cobrir el nínxol que va deixar Ubuntu? Tal veus. L'objectiu de Tanglu és oferir «una altra distribució» que sigui fàcil per a l'usuari final, i pot ser que vostè es pregunti Per què no contribuir directament amb Debian?

En el anunci oficial ho deixen ben clar. amb Tanglu es podran fer coses que amb Debian no, per exemple incloure firmware propietari. A més, segons ens comenten podrem gaudir de Gnome o KDE (El primer entorn d'escriptori que faran servir) gairebé purs, ja que no li afegiran modificacions innecessàries.

Sobre el tema dels escriptoris, Tanglu inclourà tots els que es trobin disponibles a Debian. De moment començaran com ja vaig dir per KDE, Però de mica en mica, i sobretot si la Comunitat ajuda, es podrà gaudir d'altres sabors amb Gnome o Xfce.

Tanglu serà un projecte obert, impulsat per la comunitat. A l'inici de cada cicle, la gent pot fer suggeriments per a les metes d'alliberament que volen implementar (semblants a Fedora, però sense FESC). Aquestes propostes es discuteixen en públic i són rebutjades si hi ha grans problemes tècnics. Si el consens sobre una proposta determinada falta, es fa una votació. La proposta pot ser acceptada amb majoria absoluta. Si això no succeeix, la proposta es posposa per a la propera versió, on la gent pot votar per ella una altra vegada. Si ningú vol que funcioni, és rebutjada. En general, les decisions preses per Debian són superiors i han de ser seguides.

Què els sembla?


63 comentaris, deixa el teu

Deixa el teu comentari

La seva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats amb *

*

*

  1. Responsable de les dades: Miguel Ángel Gatón
  2. Finalitat de les dades: Controlar l'SPAM, gestió de comentaris.
  3. Legitimació: El teu consentiment
  4. Comunicació de les dades: No es comunicaran les dades a tercers excepte per obligació legal.
  5. Emmagatzematge de les dades: Base de dades allotjada en Occentus Networks (UE)
  6. Drets: En qualsevol moment pots limitar, recuperar i esborrar la teva informació.

  1.   amiel va dir

    M'agrada la idea, anem que ja m'han començat els símptomes de versionitis altra vegada i si es tracta d'una distro Debian based; que m'agrada ... ja em veig «tangled» amb aquestes noves i mira que ric, ve amb KDE així que em sentiré com a casa. D'aquí a que surti i algú la descarregui, bé em vaig pel lloc oficial per a una lectura refrescant.

  2.   Dah65 va dir

    S'han proposat diversos models, un dels quals la faria semblant a Chakra (half-rolling):

    1- Un nucli bàsic de programes (nucli, gcc ...) que s'actualitzarien només un parell de vegades a l'any.
    2- Un conjunt de components (python, ruby, etc) més mòbils
    3- Les aplicacions finals, que atès que moltes ja es publiquen amb gran estabilitat (Firefox, LibreOffice, KDE, etc.) s'incorporarien gairebé inmediatemente.

    1.    ILAV va dir

      Exacte. De fet ara mateix estic en l'IRC veient algunes xerrades molt interessants, com per exemple aquesta:

      Leszek: hi, are you Removing all the patches? And how much do you need to change the packaging for neptune? (I'ma kubuntu-dev)
      yofel: no we do not remove all the patches. Only a few kubuntu specific patches, just like in kde-workspace where the kdmrc text was changed to «Welcome to Kubuntu» aswell as some others like pàgina principal patches
      ah yeah, that'll need changing ofc.
      So otherwise it works mostly unchanged?
      yofel: and of course the language patches
      because kubuntu facis servir language-pack * packages and debian almost packages all language kde specific stuff in kde-l10n- *
      otherwise it works fine

      Bàsicament no es maten treballant. Agafen el que ja està fet Kubuntu per exemple, modifiquen el que necessiten, li treuen el que no volen i ho fan compatible amb Debian Testing .. A més, em van dir:

      ILAV: if you pixen neptune it is based on current testing (wheezy) with our own repositories where we package kde (mostly from kubuntu source packages with some removed) and our own repository with some updated applications and our own packages (artwork, default configs and so on) .. + we have our own nucli build by one of our devs

      ????

  3.   ILAV va dir

    Feia molt, però molt de temps que no m'entusiasmava amb una notícia com aquesta.

    Tanglu seria la distribució perfecta per a mi, ja que estaria usant Debian i si no vaig entendre malament l'anunci oficial, no hauria d'esperar per cada congelació per tenir els últims paquets (sempre que siguin usables).

    El fet que vingui amb KDE és un plus per a mi. I el fet que el seu desenvolupador contribueix directament amb Debian, em dóna confiança com per adoptar-la com distro de capçalera ..

    Esperem que el projecte no mori .. Jo només dic: Pobre de LMDE i SolydX si això s'arriba a materialitzar jajaja

    1.    elendilnarsil va dir

      Potser sigui la meva oportunitat de col·laborar en algun projecte. Vaig intentar fins al fàstic col·laborar amb ChakraProject, però mai em van donar pilota (com diem a Costa Rica). Sóc fidel usuari de Chakra malgrat això, ja que em sembla la millor distro KDE que existeix. A l'igual que la majoria aquí, si fos rolling release, seria perfecta.

      1.    MSX va dir

        Quines van ser les teves col·laboracions?

  4.   Ferthedems va dir

    Ja si la fessin model Rolling Release seria la perfecta substitució de LMDE.

    En qualsevol cas, a Ubuntu li comencen a créixer els nans, i fins a cert punt me n'alegro. Em té molt cremat el tema de MIR.

    I bé, amb independència a Ubuntu, l'existència d'una distro basada en testing (o sigui, tremendament estable) era una cosa que segurament molta gent portava temps esperant. Ara queda recolzar-la i veure com es va obrint forat 😀

    Una salutació.

    1.    anibal va dir

      Adiero ... llançar updates progressius sense tenir q baixar una versió completa nova

    2.    diazepan va dir

      «Ja si la fessin model Rolling Release seria la perfecta substitució de LMDE.»

      Amén

  5.   Frank Dávila va dir

    Bé vegem com pinta l'escriptori, i que no vingui amb tants error.

  6.   Baró Ashler va dir

    Això si que és una bona notícia una distro derivada de Debian + KDE 😮 per així poder deixar les distribucions derivades d'Ubuntu Genial 😀

  7.   ILAV va dir

    I tindrà el seu propi Centre de Programari ... ¿Apper o Muon? Està per veure 😀

    1.    Morat fosc va dir

      Muon Discover estaria bé.

      Cal que aquesta distro sigui rolling release i que tingui cura dels detalls (com traduccions que falten al menú, finestra de Kdesudo ...). Si no, a veure què incentius donen per canviar la meva Kubuntu ...

  8.   Aglezabad va dir

    És un gran pas per a aquelles persones que comencin a Linux i tinguin «respecte» a Debian com distro. Seguiré el seu desenvolupament, ja que pot sortir una cosa molt bona d'això.

  9.   Rayonant va dir

    A més serà una distribució basada en Debian, però que fes servir ¡Systemd!. Estare a l'pendent de les notícies.

  10.   diazepan va dir

    A veure si entenc l'equació

    Tanglu = Debian - hiperestabilidad + firmware = Ubuntu - Canonical

    Falta alguna cosa més?

    1.    diazepan va dir

      Correcció

      Tanglu = Debian - hiperestabilidad + firmware = Ubuntu - Apple

      1.    ILAV va dir

        Aquesta equació no em sona .. és més, em dóna error .. no crec que porta a cap resultat com el que planteges 😛

        1.    diazepan va dir

          Jo personalment ho veig com un altre ubuntu sense ser Ubuntu, o com LMDE sense res de rolling.

      2.    Baró Ashler va dir

        Doncs tant de bo no sigui així 😉

      3.    Lawliet @ debian va dir

        Com és basat en Debian testing no li pots restar la hiperestabilidad.
        Tanglu = Debian Testing + x + firmware propietari = Ubuntu - Apple + Estabilitat
        On x és el toc de la distribució, no sé si Corrigan bugs o editin el programari.

  11.   Garbage_Killer va dir

    sona molt interessant per ser cert.

  12.   Tammuz va dir

    una altra pèrdua de temps que no arribés a cap banda, sento ser tan cru, però és la meva opinió

    1.    Oberost va dir

      No ets l'únic que pensa així.

      Recordo fa uns mesos tot el que es deia de SolusOs i que tothom la usaria per sempre i bla bla bla ... .. ia pocs se'n recorden d'ella i molt menys la fan servir.

      Aquests mateixos que tant la enaltien són els que ara es dediquen a predicar sobre Manjaro.

      1.    Arangoiti va dir

        Uyyyyyyyyyy Yoyo, crec que això va per tu.

        De tota manera, crec que pot estar bé hi haurà a veure que passa, estaré atent. I per cert ja que la anomenes, Manjaro és una gran distribució però no t'oblidis de Cinnarch que a sobre és un projecte espanyol.

        Saludets.

    2.    Crimea va dir

      Suma i segueix el malbaratament de talent fent forks d'altres distros.

      En lloc de sumar esforços i concentrar-los en unes poques distros mares, es dediquen a això.

      1.    Rubiño va dir

        Al faq expliquen que si van a col·laborar amb Debian, de fet el projecte el van iniciar desenvolupadors d'aquesta distro. El que passa és que hi ha coses que no es poden fa amb Debian, com la disponibilitat de firmware propietari des del instal·lador, o evitar la congelació.
        La gent sempre té les seves raons per iniciar un projecte qualsevol, en molts casos són perfectament vàlides i en altres no tant. La veritat és que abans de qüestionar aquestes raons, cal conèixer-les.

  13.   rla va dir

    Em crida més l'atenció aquesta:

    http://cut.debian.net/

    Compleix amb el que vull, Debian-rolling-testing-estable.

  14.   Lawliet @ debian va dir

    Sona molt interessant, però amb tantes distribucions no és per ventura que ja algú va fer una cosa semblant, ia més saps que amb Debian aquestes usant una distro llegendària.

    1.    ILAV va dir

      La qüestió és que Tanglu, Si es manté la idea de l'anunci oficial, no deixarà de ser Debian. Serà Debian Testing però sense congelar .. El curiós és que a la Comunitat de G + entre els pocs que ara mateix estem, es troben:

      Daniel Nicoletti »Fundador de la Comunitat i membre del KDE
      Philip Muškovac »Desenvolupador de Kubuntu

      Alguna cosa em diu que Tanglu serà una excel·lent distro ProKDE. I no, ningú ha fet una cosa semblant al que aquests nois de Tanglu volen fer .. Totes les distros basades en Debian i enfocades a l'usuari final, depenen de l'cicle de llançament i els paquets que van sortint en Testing .. Si Testing es congela , SolusOS, LMDE i la resta, es congela .. Això és el que precisament Tanglu no vol ..

      1.    diazepan va dir

        Et recordo que Solusos 2 no va a estar basada en Debian

  15.   cooper15 va dir

    Doncs si la idea és aquesta, no està gens malament, jo poso per exemple CrunchBang que si bé no la ús com a tal, cada vegada que instal havien de + OPENBOX em benefici dels seus repositoris, així que m'alegraria si en el futur puc fer servir KDE a l'última del debian gràcies a aquesta distro.

  16.   Alf va dir

    Veient la gamma de distribucions, ¿solusos no era ja un debian enfocada a l'usuari final?
    encara que solusos es basa en debian estable i tanglu en testing, el concepte no és el mateix? És només un dubte.

    1.    ILAV va dir

      No és per res el mateix ... Ho vaig explicar en un comentari més amunt 😀

  17.   sc va dir

    Si no hi ha innovació, és una altra més de la pila.

  18.   Mr. Linux va dir

    Esperem que aquesta distribució si tingui un final feliç, o si no, passa el mateix de sempre, cada persona es va una altra vegada per a la seva distribució preferida.

  19.   josefrit va dir

    no ... és que a mi debian em funciona de mort ... i sense ser una destral tampoc recordo cap problema per instal·lar-.... amb Ubuntu si, molts problemes ... molt sovint ... terrible, bé això va ser abans de unity, igual ara ja van millorar. Una altra distro basada en debian, doncs mira si fos rolling potser em animava a provar-la.

  20.   Ruffus- va dir

    Si he entès bé la nota llavors la tal Tanglu seria el que Mint és a Ubuntu, cert? Dit d'una altra manera: una Debian per vagues. Però potser no existeix ja SolusOS per a aquest tipus d'usuaris? No trobo sentit a el projecte si considerem el següent: 1) en poc o gens es va a diferenciar a Debian, 2) el públic a el qual es troba dirigit Debian no li interessen el tipus de distribució que et lliuren tot en safata de plata, més bé es caracteritza per voler tenir un major control sobre el sistema, 3) el públic a el qual pot dirigir-se el projecte ja es troba utilitzant Ubuntu, Mint, possiblement SolusOS o altres distribucions random basada en Debian o probablement va mudar recentment a la tal Manjaro o Arch i 4) instal·lar i posar a punt a Debian és el més senzill de el món. Només n'hi ha prou amb afegir els repositoris no lliures i instal·lar els paquets necessaris. Situació similar a la que t'enfrontes a una Fedora recentment instal·lada. Per tot l'anterior no trobo algun esperó per a provar, recomanar o instal·lar-la.

    1.    F3niX va dir

      Tens tota la raó, però cada qui vol posar-li el seu sabor a linux i tothom ho fa.

    2.    Tammuz va dir

      efectivament

    3.    st0rmt4il va dir

      +1

      D'acord amb tu;)!

    4.    sieg84 va dir

      una altra .deb més

    5.    kennatj va dir

      SolusOS aquesta mes enfocat a donar-te un gnome 3 com si fos el gnome 2 i ara es passen a pisi

      1.    miguel va dir

        però solosOS tindrà un escriptori Consort que es pot instal·lar en debian per tenir entorn clàssic

    6.    postler va dir

      jo crec que (interpretant el que diu l'autor de «an announcement I thought I would never ever make») és el que «era» ubuntu en els seus inicis. Amb les raons que coneixem ens van atrapar a tots abans que comencin a customitzar gnome, cosa que penso no fa falti ja que kde cobreix gairebé tot.

  21.   rockandroleu va dir

    Crec que Ruffus- ha donat en el clau en gran part del que diu. A més, fora de l'detall de la manera d'actualització, Tanglu no seria més que Debian testing amb KDE, per al que, valgui la redundància, n'hi ha prou instal·lar Debian testing i KDE; i si és per buscar una distro que ja ho faci i inclogui els controladors privatius, es pot fer com acabo de fer: vaig anar a Distrowatch, vaig buscar amb els filtres indicats i vaig arribar a distros com KANOTIX i Epidemic GNU / Linux, que són Debian testing + KDE. Per tant, no aconsegueixo veure què és el realment nou en la proposta de Tanglu.
    Ho dic per donar-li una volta a l'assumpte, res més, ja que no em desagrada gens l'aparició de distros noves, tot i que sempre prefereixi utilitzar la distro mare de l'anyell.

  22.   Tigran va dir

    No us sembla un altre LMDE però amb el KDE? Quan la mare Debian estigui congelada, manessin un pack amb les actualitzacions? ... Si hi ha una nova versió cada sis mesos, com és la diferència amb els pack de LMDE?

  23.   Oai027 va dir

    Entusiasma la proposta !!, mes amb KDE meu escriptori de capçalera. Vegem amb el temps que forma presa o deixa de prendre, d'altra banda que altres distros no van poder aconseguir el que pretenien, no invalida a Tanglu de forma automàtica, no és cert?. Veurem veurem, després ho sabrem !!.

  24.   miguel va dir

    a hores d'ara és millor fer servir debian directament

    1.    ILAV va dir

      Ja .. I si vols instal·lar el KDE 4.10 ara mateix per exemple? Ja sé, compilar és la solució O m'equivoco? 😛

      1.    postler va dir

        Saps en què es basa el nom? ¿És un acrònim? ¿T (esting) ANGL (linux) U (ser)?
        he estat buscant i res ...

        1.    ILAV va dir

          Doncs ni idea .. he de preguntar .. És cert que no és molt bonic ..

        2.    ILAV va dir

          Això va ser el que em va dir en l'IRC el líder d'el projecte:

          19:56:02 ILAV: Hey ximion » http://desdelinux.net/ftp/Tanglu_Desktop.jpg 🙂
          19:58:54 ximion: woah, this looks cool!
          19:59:10 ximion: I still need confirmation from Debian that we are allowed to use this logo ...
          19:59:42 ximion: (contains an Altered versio of the Debian swirl, and I am not sure if that violates the Debian trademark. I think not, but better be safe about it)
          20:00:22 ILAV: I think not .. but, be safe about it 🙂
          20:00:45 ILAV: I like this logo
          20:01:23 ximion: if it would violate the trademark, we could simply change the swirls to look a bit different - the connection to Debian would still be visible then (by using a swirl), but it would not be the Debian logo
          20:01:37 ximion: dantti_laptop: some people do not like the name Tanglu 😀
          20:02:08 By the way, that means Tanglu?
          20:03:29 ximion: nothing ^^
          20:03:44 ximion: we had an incredibly tiring namefinding process
          20:04:17 ximion: we wanted a name which was a.
          20:04:32 ximion: took incredibly long to find Tanglu
          20:04:52 ximion: no te'n sembla que és la combinació de la braziliana Tangerine and German Iglu 😛
          20:06:19 ximion: I recently learned that some town or province in China is named this way ... 😛

          O sigui, el que buscaven era un nom que no fos genèric, que no sigui usat per ningú més i que sonés bé en Anglès, Alemany i Portuguès.

          1.    postler va dir

            gràcies per sempre respondre!
            em subscriuran a la llista per espiar i si puc col·laborar, però no entre fins i tot a l'irc.
            salutacions

  25.   Darko va dir

    A mi em suenta a bona idea però penso que ja hi ha massa distribucions i molt bones. Ja aquesta és una més que sortirà perquè la comunitat la provi i comencin a parlar a veure què tal els va. Potser els agradi com pot ser que la odiïn. Quan surti serà la millor però com va dir algú en un comentari més amunt, després de provar-la tornaran al seu distro original. Potser arribi a alguna cosa, potser no.

  26.   Tigran va dir

    No veig la novetat, és una distro basada en altres distros. On està la novetat ?. Novetat seria una distro que parteixi de zero. El demas és posar pegats Debian.
    Després de LMDE i SolusOS arriba Tanglu. Li desitjo sort, però em quedo amb Debian.

  27.   MSX va dir

    Uf, a la fi va existir un Debian que no empesti 😛

    Si l'experiència OOTB inclou reconeixement on-the-fly de perifèrics, detecció automágica de sistemes de vídeo híbrid i possibilitat d'instal·lació de Steam i Desura entre d'altres programaris comercials segurament serà un golàs ... per als ensopits usuaris Debian clar.

    Fa estona que no ús aptosid -Sid estable i RR- però aquesta distro promet ser molt més.

    No tinc dubtes que Tanglu la va rockejar, tot i ser Debian>: D

    1.    codelab va dir

      Ja ho deia el meu avi, més val un carrincló debianita que un prepotent setciències ...

      Una salutació.

      codelab

  28.   itachi va dir

    buaghhh, no suporto les distros derivades, no són més que pegats, que facin distros from scratch, i si no que col·laborin amb les que hi ha, la resta és perdre el temps ... ..

  29.   merlin el debianita va dir

    Si no és rolling release jo prefereixo seguir amb Debian Testing.

    o almenys actualitzacions mensuals o bimensuals.

    Però en fi, esperem de fruits, però la no és tant la manca de innovanción sinó que a més sigui no és rolling release si fos RR, estic segur que fins usuaris de fedora, suse i altres voldrien a el menys provar la distro.

  30.   conandoel va dir

    Això m'agrada molt, com vaig a actualitzar el maquinari de la meva pc desktop, vaig a treure sabayon i pensava posar fitxers kde però amb això em sembla q esperés i posaré tanglu ...

  31.   josean va dir

    La veritat no veig massa sentit. Té pinta de ser un altre projecte personal, molt lloable però que es quedarà en això.
    A la fin tots tornem a suse, fedora, debian, sabayon etc ,,. Com a molt tenim na partició dedicada a provatures i si alguna cosa ens sorprèn doncs es queda fins al següent llançament que rebi prou suport per part dels blocs que visitem.
    Personalment em quedo amb suse per kde i debian amb OPENBOX.
    Llàstima de arch, no, si sóc jo o el meu equip però no aconsegueixo fer que funcioni decentment. Que hi farem.

  32.   juan va dir

    tanglu, un fiasco, res nou, més del mateix, desilución total, em quedo amb debian 7 i segurament amb debian 8 a tot i el systemd.