Elementaire Os Luna, eindelijk stabiel! Recensie

Droeg Lubuntu deze dagen best tevreden, afgezien van enkele fouten die ik had met het verplaatsen van bepaalde programmavensters.

Ik ga eindelijk naar binnen Google+ En ik herinner me de aankondiging dat het waarschijnlijk uit zou komen Elementaire OS stal. Ik ga naar het web en ik heb de ISO al gevonden. Ik breng het naar beneden en test het op Live CD.

In de eerste plaats vinden we een desktopomgeving, schoon, mooi en eenvoudig, vergelijkbaar met die van Mac OSX.
Tot nu toe is alles goed op de live-cd, totdat je je realiseert dat je hardware niet goed wordt ondersteund door Kernel 3.2 en tabel 8, dus begon ik de distro te installeren en daarna te gebruiken xorg edgers ppa om de laatste tabel te hebben, en Kernel 3.11 van de ppa van Ubuntu-kernels.

Nadat dit alles was gedaan, besloot ik om stap voor stap te beginnen met het beoordelen van de omgeving, we zullen elk van de applicaties bekijken.

Lawaai:

Screenshot van 2013-08-12 14:45:25

Deze mooi ogende app, geïnspireerd door iTunes. Het biedt ons de klassieke 3 weergavemodi, door covers, lijstmodus en "artiesten, genre, albums" -modus.

De applicatie is heel eenvoudig, het biedt ons ook synchronisatie met LastFM en tot nu toe niets nieuws dat Banshee, Rhythmbox, Clementine, Amarok, Audacious ...

Tijdens mijn testen crashte de app op mysterieuze wijze de eerste twee keer dat ik de muziekmap wilde instellen, de derde keer was de charme.

De aanwezigheid van radio's, zoals Shoutcast, Icecast, evenals een nu spelende plug-in voor Empathy ontbreekt.

Geary:

Screenshot van 2013-08-12 13:58:12


Zeg eerst dat ik de verticale stijl van de trays van het programma erg mooi vind, het doet me veel denken aan de Mail-applicatie van Osx.

Het heeft de afbeeldingen van de Gmail-e-mails perfect geladen, wat helemaal niet goed werkte in KMail.

Het probleem is dat wanneer ze van minimalisten gaan, ze iets zijn vergeten dat voor mij absoluut noodzakelijk is. Ik heb het over zoeken naar e-mails, zoeken naar woorden, inhoud, dagen, enz. Het is echt ongemakkelijk om te zoeken naar een bericht uit het jaar 2012 zonder het zoekvak te hebben.

midori:

Screenshot van 2013-08-12 13:58:41

Nogmaals om te zeggen dat de versie van Midori-graniet er erg succesvol uitziet, de navigatie vrij vloeiend is en ik geen onverwachte sluitingen heb meegemaakt zoals het me meestal overkomt met browsers op basis van qtwebkit.

Maar nogmaals, zelfs na een bericht van de Elementary-jongens, kon ik Flash niet aan het werk krijgen in deze browser (64-bits). Dus het was nog maar één Internet Explorer die me hielp om Chrome te downloaden.

Bestanden (Phanteon-bestanden):

Screenshot van 2013-08-12 14:49:22

Ik vond dit programma erg leuk, het doet wat nodig is, het heeft de 3 soorten klassieke weergaven, mapmodus, lijst enz. Het doet wat rechtvaardig en noodzakelijk is dat een gebruiker nodig heeft, niet meer en niet minder. De esthetiek doet me veel denken aan die van OS X-bestandsbeheer, maar in dit geval veel lichter.

Dus een +1 voor deze app.

Kalender:

Screenshot van 2013-08-12 14:49:30

In dit geval kan ik geen specifieke mening geven, ik heb dit type applicatie nog nooit gebruikt, dus tot op de dag van vandaag begrijp ik niet zo goed hoe ze me kunnen helpen.

Toepassingsmenu:

Screenshot van 2013-08-12 14:54:49

Een behoorlijk succes vergeleken met Gnome Shell, want er is geen reden om een ​​menu te hebben dat het hele scherm vult. We hebben de mogelijkheid van alfabetisch geordende weergave, evenals de mogelijkheid om een ​​lijst te maken op type toepassingen.

Systeem voorkeuren:

Er valt hier niet veel over te zeggen, het is een kopie van dezelfde Ubuntu-applicatie die op zijn beurt was gebaseerd op dezelfde van OS X. Vrijwel hetzelfde, het vervult zijn functie en het enige dat ik mis, is dat ik kan beslissen of mappen op het bureaublad moeten worden geplaatst. Wat ik heb opgelost met Gnome Tweak Tools.

Software Centrum:

Ik dacht dat we ons eindelijk in de nieuwe hub zouden bevinden die ze hadden aangekondigd, maar uiteindelijk kwam ik net dezelfde Ubuntu-softwarehub tegen.

Als we deze blik op de distro hierboven afronden, kunnen we concluderen dat het een eenvoudige, schone, mooie distributie is die probeert de gebruiker te betrappen op een zeer maquero-stijl, maar die lijdt aan drie behoorlijk vervelende dingen:

  • Enigszins oude softwarepakketten die het gebruik van PPA vereisen, zowel in Kernel als in MESA, evenals in eenvoudige Libreoffice-achtige applicaties.
  • Libmutter 3.4 is niet zo gepolijst als 3.8, wat een ietwat lagere grafische prestatie geeft dan het zou kunnen als het gebaseerd was op iets meer up-to-date.
  • De applicaties zijn te simpel en missen dingen die volgens velen essentieel zijn.

Laatste opmerking:

6 / 10

Heel weinig gedurende meer dan anderhalf jaar ontwikkeling.


Laat je reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

*

  1. Verantwoordelijk voor de gegevens: Miguel Ángel Gatón
  2. Doel van de gegevens: Controle SPAM, commentaarbeheer.
  3. Legitimatie: uw toestemming
  4. Mededeling van de gegevens: De gegevens worden niet aan derden meegedeeld, behalve op grond van wettelijke verplichting.
  5. Gegevensopslag: database gehost door Occentus Networks (EU)
  6. Rechten: u kunt uw gegevens op elk moment beperken, herstellen en verwijderen.

  1.   levendig zei

    Neuken! Je liep voor op mij 🙂

    De recensie is echter erg goed om slechts een voorproefje te zijn. Ik ben het met je eens dat dingen die te simpel zijn, vervelend kunnen zijn. U noemt Geary (wat overigens jammer is dat het geen POP3-ondersteuning heeft), maar hetzelfde gebeurt met Bestandsbeheer. Ik mis het echt om te kunnen zoeken naar documenten en andere vanuit dezelfde applicatie, en bovendien kan ik me niet herinneren dat eOS er een tool voor heeft.

    De kalender is cool, maar er zit een probleem in (tenminste de laatste keer dat ik hem heb geprobeerd), hij stelt je niet op de hoogte van je evenementen, dus als je hem niet opent, kom je nergens achter.

    Midori heeft nog steeds iets dat ik niet leuk vind. En ik weet het niet in de stabiele versie, maar in de Beta toen ik het testte, vond ik het niet leuk dat de modale dialoogvensters dezelfde stijl hebben of hebben als in GNOME.

    Buiten dit is het een sterk aanbevolen distributie voor nieuwe gebruikers. Trouwens, je laatste beoordeling heeft me een idee gegeven 😛

  2.   Yoyo zei

    Mijn mening wordt heel goed samengevat in de laatste zin van Franchesco:

    «Heel weinig gedurende meer dan anderhalf jaar ontwikkeling»

    Mijn felicitaties aan het Elementaire Team, maar uiteindelijk wisten we al wat er te doen was en waren we niet verrast door deze lancering.

    Een groet.

    1.    Javier Fernández zei

      Ik was een beetje teleurgesteld na de eerste indruk, ik had veel verwachtingen van deze distro, maar als geheel vind ik het leuk voor mijn vrienden / klanten die niets van computers weten, hoe beter hoe eenvoudiger, goed zou openbox niet voor hen zijn, hoewel het wel voor hen zou zijn me. 🙂

  3.   ejmalfatti zei

    Het is zo eenvoudig, zo simpel, dat er "iets" ontbreekt. Voor mij zijn het kleine details, die buiten beschouwing zijn gelaten, dat maakt het voor mij niet functioneel. Maar ik hield echt van de esthetiek, maar toch is het niet functioneel, alsof het Manjaro XFCE kan zijn.

  4.   dichtheid zei

    Wat me het meest stoort, is dat je geen sneltoetsen kunt toevoegen, maar alleen de reeds vooraf ingestelde sneltoetsen kunt wijzigen.

    Voor de rest is het best goed en gaat het echt snel, echt een genot vergeleken met Unity, Kde of zelfs Xfce. Alleen al daarvoor is het al de moeite waard om te gebruiken.

    Wat betreft applicaties is er niet veel probleem, ze worden allemaal probleemloos geïnstalleerd.

    Eenvoud, snelheid en een onvergelijkbare visuele stijl.

    8/10

    1.    msx zei

      Stop en de minimaliseerknop!?
      Het is prima dat je soms minimaliseert via het paneelpictogram, maar als je de muis boven aan het scherm hebt, is het een marteling, je moet helemaal naar beneden gaan om het venster te minimaliseren!?

      Het is mooi, het is goed geïntegreerd en voor iemand zoals mijn zus die de machine op een heel lichte manier gebruikt, past het perfect, maar we blijven "hongerig": Maya (de kalender) synchroniseert niet met Google Calendar of met een andere dienst ... o_O Wanneer u op verschillende manieren toegang krijgt tot uw gegevens in de cloud, is het absoluut noodzakelijk om alles gesynchroniseerd te hebben (in mijn geval de smartphone, de laptop thuis en de desktop op het werk), de desktop gaat niet dood, maar de Cloud maakt ons leven veel eenvoudiger.

      Het blijft ook hetzelfde probleem hebben met de Ubuntus / Debian: omdat het een cyclische release is, zit het vol met oude apps (GIMP 2.6? Kom op mensen, ik gebruik 2.8.1 veel en het heeft veel verbeteringen die niet bestaan ​​in de Nauwkeurig / GIMP elementaryOS). Wat Francesco zegt over PPA's is precies wat mij distantieerde van Ubuntu: wanneer je begint met het veranderen van delen van het systeem, wordt het onstabiel en wordt de update een loterij.

      elementaryOS is erg leuk, ja, maar de oversimplificatie van sommige functies maakt het te plat.

      Ik ben het eens met de score 6/10

      1.    levendig zei

        Het excuus voor de knop Minimaliseren is dat applicaties zogenaamd zo snel openen en sluiten dat openen en sluiten hetzelfde effect heeft als minimaliseren. Het is waar dat u direct op het dock-pictogram kunt minimaliseren, maar kom op ..

        1.    Nicot zei

          installeer elementaire tweaks en heilige remedie. je gaat nog een punt omhoog ...

      2.    jamin-samuël zei

        STERK MEE EENS

      3.    xxmlud zei

        Hier is een link waarmee u de minimalisatieknop kunt toevoegen.
        http://www.linuxinicio.com.ar/2013/05/agregar-boton-de-minimizar-en.html
        Ik hoop dat het geen spam is.
        groeten

  5.   pepE (@valdezpepe) zei

    Voor degenen die testen om te zien of ze in deze distributie blijven, raad ik aan om door te gaan: http://www.elementaryupdate.com/ waar je de elementaryOS community PPA kunt installeren waarmee je Elementary Tweak, Wingpanel Slim en verschillende thema's kunt installeren om het onder andere aan te passen ...

    1.    xxmlud zei

      Bedankt voor het web, ik wist het niet, het zou in de post zelf moeten worden geplaatst. Zoveel als de minimalisatieknop is toegevoegd.
      Groeten en bedankt

  6.   rijkr zei

    zeer goed bericht ze hebben me ruimte op mijn harde schijf bespaard. 🙂

    het zou leuk zijn als een recensie van solydxk in zijn kde-versie zeer gewaardeerd zou worden

  7.   Babel zei

    Ik heb een complexe relatie gehad met elementair, van het houden ervan tot het haten ervan. Mijn kritiek is altijd gericht geweest op het gebrek aan maatwerk (iconen, muisthema's, GTK-thema's, etc.) omdat ik denk dat dat onder andere is waar Linux om draait: de desktop de jouwe maken; de zorg in esthetiek zorgt er echter voor dat ik er gebruik van wil maken, hoewel de distro duidelijk meer gericht is op beginnende gebruikers dan oude zeeleeuwen zoals ik.

  8.   pandev92 zei

    Op dit moment kwam ik het probleem tegen dat als ik skype probeer te installeren, het de hele desktopomgeving wil verwijderen ...

    1.    eliotime3000 zei

      Gebruik DPKG (als het natuurlijk een console bevat) en vermijd dus het hele bureaublad naar de hel te sturen.

    2.    Javier Fernández zei

      Nou, ik heb het zonder enig probleem geïnstalleerd.

      1.    pandev92 zei

        En ik, nadat ik had vastgesteld hoe slecht de repositories waren in mijn sources.list .., werden om de een of andere reden de ubuntu-repositories gedupliceerd.

  9.   Patrick zei

    De waarheid was dat ik erg opgewonden was toen ik zag dat eOS al was uitgebracht, ik vond het ook erg leuk dat ze zo snel een recensie maakten, nu heb ik een paar twijfels:
    1) Op welke versie van Ubuntu is het gebaseerd?
    2) Ik gebruik Ubuntu veel (thuis en op het werk). Raadt u aan om over te schakelen van Ubuntu naar eOS?

    Groeten geweldig, Patricio.

    1.    levendig zei

      1- Over versie 12.04 🙂
      2- Voor mij ja.

      1.    eliotime3000 zei

        1.- Ik kan beter doorgaan met Wheezy en Ubuntu Server gebruiken.

        2.- Het kan zijn dat ik de Elementary Shell PPA trek en dus mijn GNOME Fallback laat rusten.

    2.    pandev92 zei

      Wat opvalt is hoe succesvol de integratie van de qt is met het elementaire thema, dat was erg goed.

  10.   felipe zei

    Ik vind het niet leuk dat het is gebaseerd op gnome3, hoewel het veel beter lijkt dan gnome3. Als ze op capabele kde waren gebaseerd, zou het het installeren ... xd.

  11.   JEZUS 8) zei

    Wat betreft Midori en Flash, zou ik willen opmerken dat het moet worden geactiveerd in de EXTENSIONS-opties.

    Van wat je zegt, als je het had geïnstalleerd en je kon geen video's of flash-animaties zien in Midori, dan is dat omdat je het niet als actief had gemarkeerd in de voorkeuren van EXTENSIONS.

    Ik raad je aan om deze prachtige browser eens te proberen. Heel licht, simpel en heel snel. 😉

    1.    pandev92 zei

      Het is gemarkeerd en ik heb de post gevolgd http://www.elementaryupdate.com/2013/05/flash-in-midori-web-browser.html

      Maar ik krijg een foutmelding en het werkt niet.

      1.    eliotime3000 zei

        Ik kan er beter Iceweasel op zetten om problemen met het weergeven van HTML5-video's te voorkomen.

  12.   jamin-samuël zei

    Gebaseerd op Lubuntu ??? Dus u zegt dat het is gebaseerd op LXDE?

    Nou, ik ben het totaal verschillend ... Elementary is niet gebaseerd op LXDE, in feite heeft het een Shell bovenop Gnome 3.4 genaamd "Pantheon" en daarnaast een reeks applicaties ontwikkeld door Elementary ontwikkelaars .. Maar het is nog steeds Gnome 3.4 met nieuwe kleren.

    En goed, als een van de dingen die me teleurstelden was hoe verouderd het is in termen van pakketten ... een kernel 3.2 a libreoffice 3.5 huy nee nee nee ...

    De enige oplossing die overblijft is om de ppas te hebben om het goed te maken, dus wat heeft het voor zin om een ​​ppas te gebruiken om een ​​kernel of een pakket in de meest recente versie te gebruiken als er een Ubuntu 13.04 is met het bijgewerkte pakket?

    In het kort ... Mensen gebruiken elementair voor het visuele niet voor het technische, omdat het belachelijk lijkt om een ​​ppa te gebruiken om een ​​actueler pakket te hebben wanneer je gemakkelijk een Lu, Xu, Ku, Ubuntu 13.04 of 13.10 kunt installeren (als dat zo is erg gehaast) en geniet van de huidige Linux-wereld

    1.    jamin-samuël zei

      Elementaire OS is de droom van elk Linux-kind…. dat uw systeem zoveel mogelijk lijkt op Mountais Lion OS X

      1.    gato zei

        Nee

        1.    jamin-samuël zei

          NEE?

          pufff ajajaj vertel het aan de chorrera van mensen die deze distro hebben geïnstalleerd, alleen omdat het visueel lijkt op de MAC

          1.    eliotime3000 zei

            Nou, mijn ex hield van GNOME 3 fallback en was echt dood van jaloezie toen hij zich realiseerde hoe eenvoudig Debian GNOMe 3.4 was.

    2.    Juanra zei

      Um ... hij zei dat hij de Lubuntu-distro gebruikte, niet dat eOS gebaseerd is op Lubuntu

      1.    jamin-samuël zei

        Het is waar !! Het was me niet opgevallen ... ik las heel snel en begreep dat hij zei dat elementair gebaseerd was op Lubuntu xD ahahahaha

        sorry !!

        En omdat Lubuntu (naar mijn mening) de meest stabiele smaak van de Ubuntu-familie is, zijn er helemaal geen problemen

        1.    pandev92 zei

          ok vergeven ahahaha!

    3.    pandev92 zei

      Heb je het artikel XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD gelezen? Ik zei dat ik lubuntu gebruikte…, niet dat elementaire gebaseerd is op lubuntu.

      1.    jamin-samuël zei

        xD

      2.    jamin-samuël zei

        Overigens gebruikt niemand de User Agent zoals voorheen….

        Ik zie alleen de lege chrome-logo's met Tux ernaast xD

        1.    pandev92 zei

          Ahaha uiteindelijk werden mensen het beu om de user-agent XD te bewerken

          1.    jamin-samuël zei

            Ja, en aan het eind van de dag werkt die extensie die ze daar lieten zien voor Chrome prima, het enige vervelende is dat wanneer je Gmail opent, deze niet wordt geopend, dus je moet de extensie deactiveren om je e-mail in te voeren rekening ahahahahaha

            Ik blijf liever zo ...

            Hoewel er hier op de site een betere optie zou moeten zijn waar u grafisch de distro kunt selecteren die u in de user-agent wilt weergeven

    4.    cooper15 zei

      Nee, er stond nergens dat het op LXDE was gebaseerd. Aan de andere kant is Ubuntu 12.04 LTS, wat het enige stabiliteit geeft, in feite denk ik dat het pakket vrij veel lijkt op de huidige Wheezy, maar dit feit ontneemt ons niet de wens om nieuwere pakketten te installeren, hetzij uit noodzaak, hetzij vanwege versionitis Het feit is dat daarvoor respectievelijk ppas of backports zijn, die u nieuwe pakketten bieden zonder aan stabiliteit in te boeten, vooral als u een productieve omgeving heeft

      1.    eliotime3000 zei

        Debian Wheezy is flexibeler in termen van nieuwe pakketten (behalve natuurlijk in het geval van het installeren van Steam).

  13.   Fenriz07 zei

    Goed artikel "

  14.   diazepam zei

    Ik wil ook toevoegen dat Sabayon 13.08 ook is uitgebracht
    http://www.sabayon.org/release/press-release-sabayon-1308

    Het wordt geleverd met kernel 3.10.4, GNOME 3.8.4, KDE 4.10.5, MATE 1.6.2, Xfce 4.10, LibreOffice 4.1, systemd als standaardinitialisatie, reparaties met de UEFIBoot, enz.

  15.   rot87 zei

    De e-mailclient doet me aan Thunderbird denken, alleen eenvoudiger hehehe

  16.   msx zei

    Hoe komt het dat je de hoeveelheid doorschijnend materiaal in Terminal niet kunt veranderen zonder door elementaryupdate.com te gaan!?

    Ik vind het prima om een ​​distributiespecifieke draai te geven, maar de mogelijkheid om het systeem aan te passen wegnemen voor gevorderde gebruikers is onzin.

  17.   merel zei

    Ik denk dat Xfce sneller en soepeler werkt dan Elementair, althans op Manjaro en Debian, wat ik gebruik. Het lijkt mij dat deze distro design brengt en heel weinig anders. Degene die ik zou aanraden voor nieuwe gebruikers is Voyager = http://voyager.legtux.org/ , gebaseerd op Xubuntu, behalve dat het erg mooi is, is het erg nuttig en functioneel, wat mij niet elementair lijkt.
    De indruk die het mij heeft gegeven is dat het net een industrieel product is, zeer goed verpakt en aantrekkelijk, maar later in gebruik valt het erg tegen.

    groeten

  18.   aiolia zei

    Zoals ik in andere berichten zei, zal ik dit systeem een ​​kans geven, het ziet er mooi en heel voorzichtig uit in zijn visuele stijl.Ik ga Linux mint 15 verwijderen en elementair os installeren.

  19.   irvandoval zei

    distro om een ​​roman te laten zien hoe mooi linux er vers uit kan zien

  20.   levendig zei

    Ik denk dat het enige dat ElementaryOS mist om een ​​kopie van OSX te zijn zoals God het bedoeld heeft, de werkbalk in het bovenste paneel is 😀

    1.    merel zei

      De vraag is naar mijn mening ... waarom moet het een kopie zijn? Is GNU / Linux niet aanpasbaar en veelzijdig genoeg om een ​​distributie met je eigen persoonlijkheid te creëren?

      1.    pandev92 zei

        Het antwoord is heel simpel, veel mensen houden van (ik ook), de appellook 😛

        1.    merel zei

          Ja natuurlijk, dat lijdt geen twijfel. Ik hou ook van sommige dingen aan het uiterlijk van een Mac, andere niet. Omdat ik sommige details van Win7 leuk vind, en andere niet.

          Het feit is dat tussen een "air" hebben, of geïnspireerd zijn door een Mac, en een kopie zijn, een lange weg gaat. Een kopie zijn van iets dat al gemaakt is, zonder iets bij te dragen, lijkt mij een enorm gebrek aan creativiteit.

          En het geval van deze distro, is dat bijna het enige dat bijdraagt, is dat, het ontwerp, in al het andere, heel weinig meer de waarheid is.

          1.    Kirli zei

            Het is ook niet zo erg, het visuele aspect van eOS doet denken aan MAC OS X, maar het is verre van vergelijkbaar.

            De bovenste balk heeft er niets mee te maken, net zo min als de pictogrammen, de pictogrammen voor maximaliseren, sluiten, nou ja, ik kan doorgaan en niet afmaken.

  21.   sanhuesoft zei

    Met zoveel creativiteit hadden ze een desktopomgeving kunnen creëren (zoals Gnome, met zijn eigen applicaties enzovoort), en het resultaat zou veel beter zijn geweest.

    1.    pandev92 zei

      Je zou het stabiel hebben gehad voor xD 2017

    2.    elruiz1993 zei

      Elementary heeft zijn eigen toepassingen: Noise, Pantheon-Files, Scratch, Maya, Pantheon-Terminal en anderen, plus Midori en Geary zijn verbonden aan het Elementary-team, dus het is niet alleen het uiterlijk, maar ze stoppen er ook echt veel in.

  22.   Yoyo zei

    De waarheid is, en ik heb het niet eerder gezegd, is dat het me schijt dat een distro of Shell de 3 knoppen niet in de vensters brengt met welke toestemming of morele autoriteit hebben deze van Elementary of Gnome Shell ze verwijderd?

    Hebben Mac OS X, Windows, KDE, Xfce, Cinnamon enz. Nog steeds de 3 knoppen op de vensters?

    Niets meer dan dat, omdat de 3 knoppen niet standaard worden meegeleverd, ik wil geen Elementary of Gnome Shell meer, en vertel me niet dat het op een plas gaat, ik weet het, wat ik bedoel is dat je ze niet hoeft uit te doen .

    Ik zei.

    1.    eliotime3000 zei

      Zelfs mijn GNOME 3.4 Fallback heeft drie knoppen. Wat een luiheid van de Elemantary OS-ontwikkelaars.

    2.    vicky zei

      Bladerdeeg ja !! Naar Tweaks gaan en de knoplay-out kiezen is tijdrovend….

      1.    Nicot zei

        Het is niet voor iedereen ... deze van elementary zijn gek!

  23.   Charlie E Liarson zei

    Zelfs met de gebreken van de applicaties lijkt het systeem mij perfect, ik ben er heel blij mee. De bugs en het gebrek aan details in de applicaties, ik beschouw het als een inspiratie voor het programmeren. Ik beschouw het echt als het beste bureau voor laptops en voor thuis, en voor werk is het helemaal niet slecht. Het is stabiel, snel, eenvoudig, licht, schoon en mooi. Ik denk dat ik heel blij zal zijn met Elementary OS voor de rest van het jaar en tot in 2014.

  24.   Jose zei

    Het is duidelijk dat niet iedereen het leuk kan vinden. Het lijkt mij een inspanning die moet worden toegejuicht: om een ​​desktop te krijgen waartoe ze hebben besloten, vooral simpel, maar in een distributie die voor een "normale" gebruiker meer dan voldoende is. Er valt iets op te poetsen, maar ze hebben hun eigen stijl bereikt… .. welke distributie, behalve Ubuntu, kan hetzelfde zeggen? De fout is dat ze het huis op het dak zijn begonnen, redelijk vertrouwend op een ietwat verouderde Ubuntu-basis (als het op hetzelfde niveau was uitgekomen, zou het niet verwerpelijk zijn). Het belangrijkste is dat het moeilijkste wordt gedaan. Nu ontbreken alleen gebruikers (het wordt een van de aanbevelingen in mijn omgeving) en om dingen te gaan polijsten en verbeteren. Misschien kan het in de niet al te verre toekomst gebaseerd zijn op Arch of Debian Testing. Ik denk dat ze het veilig hebben gespeeld op basis van die versie van Ubuntu. Geluk.

    Wat mij betreft, als er een soort snelle overschakeling was om voor het gemak over te schakelen naar pure Gnome Shell, zou ik die zeker gebruiken. De toekomst zal het leren, maar helemaal niet. De nieuwe applicatiesuite van Gnome 3 is robuuster.

  25.   Jose zei

    Voor mij zou de inspanning van een distributie om een ​​perfect geïntegreerde omgeving te bereiken fundamenteel moeten zijn. Dat alle systeempictogrammen en de applicaties overeenkomen en niet botsen en allemaal op uw site staan, is een odyssee waar de gebruiker aan moet werken. En zo zou het niet moeten zijn. Daarom hou ik van Gnome, omdat het mij lijkt degene te zijn die het het beste toestaat en gaandeweg, met een reeks perfect geïntegreerde applicaties…. en daarom zou ik wedden op mijn eigen distro. Ik weet niets over jou…. maar het stoort me dat, hoe goed het icon pack ook is, er altijd wel iemand is die zingt…. of door het lef van de distro bladeren om pictogrammen uit een ander tijdperk-versie na versie te vinden. Zelfs Windows zorgt hier niet voor. Apple-kwaliteitspunt.

    1.    msx zei

      «Voor mij moet de inspanning van een distributie om tot een perfect geïntegreerde omgeving te komen fundamenteel zijn. Dat alle systeem- en toepassingspictogrammen overeenkomen en niet botsen, en dat ze allemaal op hun plaats staan, is een odyssee waar de gebruiker aan moet werken. »
      Ik ben het ermee eens, het is een van de redenen die me altijd hebben verpest over de GNU + Linux-distributies, die worden ontwikkeld door codeerders, het maakt ze niet uit hoe ze eruitzien, in dit aspect en in de integratie tussen applicaties (Granite, enz.) waar distributie echt schittert.

      Zolang ze het op Arch of Debian doen, is het misschien niet belangrijk, als ik me niet vergis in Arch _ze willen echt de elementaire desktop_ en het enige dat ze wachtten om volledig te porten, was dat het zijn stabiele toestand zou bereiken, ik don weten niet hoe ze omgaan met de GTK3-afhankelijkheden van verschillende versies, maar als ze erin slagen het te laten werken, is dat een geweldig doel 😀

    2.    Kirli zei

      +1

  26.   pavloco zei

    Ik hou van het initiatief. Ze proberen zich te onderscheiden van de "business as usual" in Linux-distributies, maar het is duidelijk dat ze meer ontwerpers dan programmeurs zijn.

  27.   eliotime3000 zei

    Heel goed, hoewel het gNewSense niet achterhaald, dat de laatste versie is gebaseerd op Debian Squeeze.

    Evenzo is het de meest massieve en elegante shell die ik tot nu toe heb gezien, hoewel ik ervoor kies om de fallback van mijn GNOME 3.4 die ik in Wheezy heb, te blijven gebruiken.

  28.   eliotime3000 zei

    Dat is niets. De GNOME 3.8 / 3.10 Nautilus is degene die ik het meest haat, omdat ik de menubalk niet kan gebruiken waarmee ik naar meer geavanceerde opties kan gaan.

    Voor de 3-knop steun ik u oprecht.

  29.   gato zei

    Ik heb deze distro nog nooit leuk gevonden, maar ik wens hem nog steeds veel succes en hoop dat hij mensen dichter bij de Linux-wereld en Ubuntu brengt.

  30.   Charlie E Liarson zei

    Jongens, ik, als ik eerlijk ben, is naar mijn mening Elementary OS Luna wat ik verwachtte met Ubuntu 10.04 ... in plaats van Unity. Eenheid, dit is erg goed ... als je een goede computer hebt, krachtig en up-to-date ... maar als je computer een gemiddeld of laag gamma heeft, pf ... geen commentaar.

    1.    eliotime3000 zei

      Velen klagen over hoe verouderd hun programma's zijn, maar als we het vergelijken met gNewSense, zullen velen terugtrekken wat er werd gezegd, aangezien de nieuwe versie van die distro is gebaseerd op Debian Squeeze, dus dat is niets.

  31.   vicky zei

    De omgeving zelf is redelijk stabiel.
    Wat over het algemeen niet lukt, zijn enkele toepassingen. De bestandsbrowser mist nog steeds een beetje (hoewel deze veel is verbeterd).

    1.    eliotime3000 zei

      De bestandsbrowser heeft tenminste iets meer spullen dan de huidige GNOME 3.10 Nautilus.

      1.    Entel zei

        Maar kan Nautilus minder spullen vervoeren? In Gnome 3.8 moest ik het vervangen door Nemo omdat er niets mee gedaan kon worden.

        Waar is Dolphin….

        Wat Elementair betreft, het is erg mooi en eenvoudig, maar om het te gebruiken, installeer ik Ubuntu of varianten ervan en krijg ik hetzelfde effect door lettertypen, pictogrammen, thema en een dock te wijzigen.

        1.    pandev92 zei

          Ik weet het niet, ik heb liever veel meer gemompel dan compiz .., alleen om die reden zou ik ubuntu niet installeren.

        2.    eliotime3000 zei

          Ik gebruik de GNOME 3.4-fallback die ik kreeg in Debian Wheezy, en de Nautilus is nog steeds nuttig.

  32.   Mr Black zei

    Ik denk dat het uiterlijk van dit soort distro's, voornamelijk gericht op de "gebruikerservaring" (elementair, chakra, enz.), Aantoont dat de basis (kernel, bibliotheken, enz.) Van Gnu / Linux voldoende ontwikkeld is om voor sommigen Wijd alleen aan het "oppervlakkige", ik zie het als een zeer positief teken, het ecosysteem is in zeer goede gezondheid. Vriendelijke groeten.

  33.   David zei

    Verduidelijk enkele problemen die naar voren zijn gekomen:
    -De distributie is eenvoudiger dan de ontwikkelaars willen, maar het is beter om klein te beginnen en te groeien dan te proberen een gigant te ontwikkelen en nooit af te maken. -Met betrekking tot het artikel, Geary het mailprogramma is ontwikkeld door Yorba, niet de ontwikkelaars van Elementary. De zoektocht is gepland voor de volgende versie van het programma, maar ze gaan in hun eigen tempo.
    -De ontwikkelaars weten dat de bibliotheken oud zijn, ze verbergen niet dat ze Arch leuk vinden en sommigen van hen dragen ook bij aan Arch.
    -Nu is het alom bekritiseerd omdat het eenvoudig is, maar het is een basis, de volgende zal beter zijn en over een jaar of twee zal Ubuntu schudden.

    1.    levendig zei

      Interessant Hou je van Arch? Hoe leuk zou het zijn als ze een Elementair als Manjaro, dat gaat over boog maar met een eenvoudig installatieprogramma en andere 😀

      1.    msx zei

        … Voor jullie allemaal, exclusieve woorden van een Debian die het licht heeft gezien, broeder! xD

        Ik ga een schilderij maken met die zin van jou 😀

        1.    levendig zei

          HAHAHAJAJAJAJAJAJA ...

      2.    eliotime3000 zei

        Als de ontwikkelaars van Arch een installatieprogramma in de vorm van een formulier maken zoals OpenBSD, zou dat des te meer reden zijn om Arch te installeren. Op dit moment experimenteer ik nog steeds met de virtuele machine.

        1.    pandev92 zei
    2.    pandev92 zei

      ze gaan in hun eigen tempo

      Ik betwist dat niet ..., tegen een slakkentarief xD

    3.    pandev92 zei

      Een jaar of twee dat ubunut beeft ..., de waarheid, zelfs zonder een ubuntu-gebruiker te zijn en te zien dat ubuntu naar mir en de nieuwe eenheid trekt, betwijfel ik of deze distro Ubuntu kan overtreffen, het zal weer een mooiere linux-munt zijn, maar niets meer.

  34.   Carlos zei

    Ik gebruik het nu 4 dagen en tot nu toe werkt alles erg goed. Ik mis het en voor zover ik weet moeten de eigen stuurprogramma's beter werken dan de gratis, maar in deze distro het tegenovergestelde en dat bevalt me ​​🙂

    1.    Kirli zei

      Het overkomt mij hetzelfde als jij, de eigen stuurprogramma's zijn fataal voor mij, aan de andere kant zijn de gratis prima.

  35.   Vladimir zei

    «Allereerst vinden we een desktopomgeving, schoon, mooi en eenvoudig, die erg lijkt op die van Mac OSX.
    Tot nu toe is alles goed op de live-cd, totdat je je realiseert dat je hardware niet goed wordt ondersteund door Kernel 3.2 en table 8, dus begon ik de distro te installeren en daarna xorg edgers ppa te gebruiken om de laatste table te hebben, en Kernel 3.11 van de Ubuntu Kernels ppa. »

    Pas die 2 simpele stappen toe en het resultaat is ongelofelijk ... het systeem vliegt ... VLIEGT ... natuurlijk heb ik wat aanpassingen gedaan, wat effecten verwijderd, etc ...

  36.   Bij zei

    Ik draai Debian al meer dan 5 jaar (altijd de stabiele), maar op de laptop werkte ik half traag (kabouter-shell), dus ik besloot het te proberen om te zien hoe het zich gedraagt ​​en de waarheid is dat ik het erg leuk vond, zowel voor de snelheid, hoe licht het is en hoe voorzichtig de interface is. Installeer het nu op de pc, laten we kijken of het definitief is.

    PS: wat ik niet kan vinden, is hoe ik het menu Toepassingen moet bewerken, zoals het verwijderen of wijzigen van een programmacategorie, als iemand het weet….

  37.   msx zei

    In mijn geval hoefde ik de kernel of videostapel niet te wijzigen, hoewel ik zou kunnen proberen ze bij te werken om te zien wat er gebeurt.

    Wat ik nu als essentieel beschouw voor dagelijks gebruik, is om deze PPA's toe te voegen:

    [code]
    j: 0 ~> ls /etc/apt/sources.list.d/
    birdie-team-stable-precision.list elementary.list.save loneowais-fogger-precieze.list patches.list.save versable-elementary-update-precise.list.save
    birdie-team-stable-precise.list.save erasmo-marin-photo-daily-builds-precision.list loneowais-fogger-precise.list.sgringwe-rdio-precieze.list webupd8team-tribler-precieze.list
    cafeïne-ontwikkelaars-ppa-precieze.list erasmo-marin-foto-daily-builds-precise.list.save nilarimogard-webupd8-precieze.list sgringwe-rdio-precise.list.save webupd8team-tribler-precise.list.save
    caffeine-developers-ppa-precise.list.save google-chrome.list nilarimogard-webupd8-precise.list.save shnatsel-dnscrypt-precieze.list webupd8team-y-ppa-manager-precieze.list
    cassou-emacs-precieze.list google-chrome.list.save nuvola-player-builders-stable-precieze.list tombeckmann-ppa-precieze.list webupd8team-y-ppa-manager-precise.list.save
    cassou-emacs-precise.list.save inkscape_dev-stable-exact.list nuvola-player-builders-stable-precise.list.save tombeckmann-ppa-precise.list.save
    dkotrada-pomidor-precieze.list inkscape_dev-stable-precise.list.save otto-kesselgulasch-gimp-precieze.list transmissiebt-ppa-precieze.list
    dkotrada-pomidor-precise.list.save libreoffice-libreoffice-4-1-precieze.list otto-kesselgulasch-gimp-precise.list.save transmissiebt-ppa-precise.list.save
    elementary.list libreoffice-libreoffice-4-1-precise.list.save patches.list versable-elementary-update-precision.list
    j: 0 ~>
    [/ Code]

    Met dat en alle eOS heeft geen fatsoenlijke afbeeldingsviewer en ik moest Gwenview installeren - klote ...

    1.    Bij zei

      Het eerste dat ik deed toen ik het installeerde, is het verwijderen van de programma's die het standaard bevat en het vlc, chrome, synaptic, thunderbird, dolphin en Libreoffice 4 plaatsen en de waarheid is dat ik meer dan tevreden ben

      1.    msx zei

        Het ontbreekt onder meer aan een vensterbeheerder die het mogelijk maakt om de vorige positie en grootte van de verschillende geopende toepassingsvensters te onthouden.

        Ik herhaal: er is geen bestandsviewer waarmee je de grafische bestanden kunt wijzigen, hiervoor moet je GIMP gebruiken, wat gelijk staat aan het doden van een vlieg met een hamer.
        Een ander alternatief is het gebruik van de opdrachtregel (imagemagik, enz.), Maar het druist natuurlijk rechtstreeks in tegen de filosofie van het gebruik en het doelwit van eOS-gebruikers.

        Bestanden lijken meer op Alpha dan op groen, en eerlijk gezegd toont Dolphin zijn volledige potentieel wanneer het wordt gebruikt met de Nepomuk-integratie - hoewel het zonder een dergelijke integratie nog steeds de beste grafische bestandsbeheerder op elk platform is.

        Een ander intrinsiek probleem van de GNOME- of eOS-vensterbeheerder: wanneer we een bladwijzer toevoegen in Chrome / Chromium, aangezien het systeem de grootte van de vensters niet meer weet, moet je het bladwijzervenster elke keer handmatig uitvouwen, een teef.

        Publiek: heeft tot doel Totem te vervangen door zijn schone interface, maar heeft niet eens een vijfde van zijn functionaliteit - opnieuw werkt oversimplificatie tegen.
        De KDE SC-benadering is oneindig veel praktischer: «we geven je een biljoen mogelijkheden (ok, misschien niet zo veel), je configureert de interface zoals je wilt» zodat als iemand de voorkeur geeft aan een minimalistische interface, ze die kunnen hebben zonder de kracht van de applicatie, in eOS verwijderen ze direct de kenmerken omwille van een 'noodzakelijke' vereenvoudiging - niet tevergeefs komen elementaire Tweaks om een ​​aantal van deze tekortkomingen op te lossen.

        Een voorbeeld van oversimplificatie is Shotwell: het werkt als de standaard viewer voor grafische bestanden, het heeft heel veel complexe opties, maar niet degene om het formaat van een afbeelding te wijzigen - Yorba, ze zijn waardeloos !!!

        Pantheon Terminal: oversimplified terminal. Waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden als je zeker GNOME of Xfce kunt gebruiken? Omdat het een nieuwe ontwikkeling is, is het bovendien niet mogelijk om eenvoudig de kleuren of het transparantieniveau te wijzigen of het scherm onder te verdelen in verschillende terminals zoals Yakuake of Terminator.
        Ja, kleuren kunnen op een minder dan domme manier worden gewijzigd met dconf: https://gist.github.com/davidgomes/5162998

        Het idee van eOS is interessant, het systeem is effectief licht en dat trekt veel aandacht omdat het gebaseerd is op Ubuntu, het heeft goede ideeën (Wingpanel, Gazette) maar het moet nog volwassen worden en velen zeggen dat het gericht is op niet -computergebruikers.

        1.    Bij zei

          In mijn geval, als beeldviewer, gebruik ik gthumb, ik heb de transparanties van de terminal gewijzigd van dconf, de elementaire Tweaks hebben nooit voor mij gewerkt, misschien omdat ik Pantheon Files heb verwijderd, iets wat ik niet zou moeten doen, de waarheid is dat ik heb het nu niet nodig om een ​​ander bestand aan te raken en alles is zoals ik wil

  38.   jezus jimenez zei

    hallo vrienden, ik begon met linux met de fedora 14 distro en bleef tot 17, daarna had ik veel problemen met mijn grafische kaart en veel traagheid, daarna besloot ik om ubuntu te proberen en nee, het was een vergissing, ik kan maar beter doorgaan naar windows 7. Nu keer ik terug naar linux met fedora 19 en nee, de effecten zijn te traag en dat heeft invloed op mij, printerproblemen die ik na verschillende pogingen om te installeren kon afdrukken. Ik ga naar Ubuntu 13.04 en het gaat snel en ik vind het leuk, maar als ik video's bekijk, zie ik deze distro Elementary os luna, het was in bèta en de dag dat ik het downloadde, dat was bij zonsopgang, het was al stabiel. Ik heb het geïnstalleerd en het gaf me geen problemen met de grafische kaart, het was gemakkelijk om Adobe Flash Player te installeren en ik zag dat de midori-browser voor 64 bits niet werkte om video's te bekijken en nu vind ik het leuk, ik bekijk video's, ik pas het systeem aan, ik doe klussen en alles is erg snel, Ik zal niet zeggen dat het de beste is, maar het besturingssysteem mist nog steeds veel, maar voor nu doe ik het heel goed. Ik hoop en verbeter, groeten kameraden.

  39.   4ZhaGratH zei

    Hallo, ik heb mijn elementary geïnstalleerd en ik ben redelijk tevreden, maar iemand kan uitleggen hoe je de ppa moet toevoegen om de kernel bij te werken

    groeten en dank

    1.    pandev92 zei

      Het is geen ppa, als je naar de ubuntu mainline-kernel moet gaan, de dagelijkse sectie moet zoeken en de kernelbestanden headers generiek, amd64 en kernel generiek etc moet downloaden en ze vervolgens 1 voor 1 moet installeren

  40.   maiko zei

    Ik, een eindgebruiker ... newbie van linux, ik zeg gewoon ... heel dankbaar voor de grote moeite, tijd en toewijding die mensen zoals de jongens van deze en elke distro misschien besteden zonder enige financiële compensatie, in een poging om linux iets te maken aantrekkelijk en functioneel voor gewone mensen ... maar ik zie ook hoeveel mensen hun werk bekritiseren en verlagen; in plaats van de vele goede dingen die hun Systemen hebben te DANKEN en BENADRUKKEN, die uiteindelijk 95% of meer zijn, of misschien is niemand in staat om een ​​paar rekeningen te betalen om BIJ TE DRAGEN aan dit soort inspanningen ... en zoals ik zei aan het begin Zelfs in mijn beginnende Linux-visie en met alle onwetendheid over het onderwerp, kan ik alleen maar zeggen «Hoe mooi is Elementair! Het nieuwste van Manjaro is spectaculair !!, »Zeer comfortabele kaneel met Linux Mint !! Debian is Debian !!! mijn favoriete distro !! of wat iemand kan zeggen over hun distro ... in plaats van te schreeuwen als meisjes of zo veel te klagen over het snode beroep van het zoeken naar defecten !! als het als opbouwende kritiek was, verwelkom iedereen! maar hoe goed zou het zijn om deze mensen te helpen, hetzij in de code voor productverbetering of etc ... Als die dag aanbreekt, denk ik dat Linux, ongeacht het aantal distributies, het besturingssysteem zou zijn dat door zijn eigen gemeenschap is geperfectioneerd .. Dit is mijn opmerking erover.

  41.   paul honorato zei

    Er was geen enkele distro die op mijn notebook werkte, sommige zouden worden geïnstalleerd, maar na een herstart / afsluiting zou de grafische omgeving verdwijnen, veel kernelpanics, op andere kon ik niet eens starten. Bij elementair was het andersom, alles werkte de eerste keer, heel stabiel en je kunt er mee aan de slag. Ik heb netbeans, geany, gdebi, virtualbox, chromium, libreoffice geïnstalleerd en ik dacht dat dit de installatie zou breken, maar nee. Alles zoals het hoort.

  42.   Leonardo zei

    Hallo, ik heb het geïnstalleerd en ik vind het geweldig, elegant, licht, snel, het enige "slechte" is om alle applicaties te installeren die je nodig hebt, en iets dat, als het me een beetje stoort, is dat je een pendrive of extern aansluit schijf via usb en het koppelt het niet automatisch, anders werkt het perfect, ahhh en ik moest een handmatige update doen zodat het mijn telefoon zou detecteren

  43.   carlos zei

    Ik hou van deze distro. Ik heb een xubuntu + compiz-partitie, nog een LMDE en als ik eOs gebruik, heb ik echt het gevoel dat de machine vliegt. Het is erg handig als u moet werken en dingen snel gedaan moet krijgen. Natuurlijk mist het dingen die je mist, maar ik hoop dat dit project met ieders steun naar mijn mening de beste distro zal worden die ik heb getest in termen van de prestaties van mijn notebook (TM2, i3, 4MBRAM)

  44.   Legolas zei

    Schattingen Linuxeros
    Hallo allemaal. Allereerst bedankt voor deze site die mijn perspectief op Elementary OS Luna heeft verruimd. Ik ben altijd een volwaardige gebruiker van Windows geweest sinds ik met professionele software werk die, misschien door gebrek aan kennis of weerstand tegen verandering of vanwege objectieve realiteit, dacht dat ze mij beperkingen met zich meebrengen tijdens het werken. Ik ben echter een liefhebber van een gezellige werkruimte, want als ik mijn pc open, wat het begin van mijn werk zou zijn, ben ik van mening dat het eerste dat ik voor mijn ogen zie, een prettig effect moet hebben op de visie en de stemming. Van wat ik hier heb gelezen, zou Elementary OS Luna een uitkomst zijn en ik wil het graag proberen. Ik heb enige twijfels over het omgaan met de pc-stuurprogramma's bij het installeren van het besturingssysteem, aangezien ik zie dat niemand het onderwerp heeft aangeraakt. Als iemand me hierin of iets anders met betrekking tot het onderwerp kan helpen, zou ik er heel blij mee zijn. Onthoud dat ik nog nooit in de wereld van GNU / Linux heb gewerkt en dat ik Elementary OS Luna als uitgangspunt wil nemen.