Elementary Os Luna, wreszcie stabilny! Przejrzeć

Nosił Lubuntu teraz całkiem zadowolony, z wyjątkiem kilku błędów, które miałem przy przenoszeniu niektórych okien programu.

W końcu wchodzę Google+ I pamiętam ogłoszenie, że prawdopodobnie wyjdzie Podstawowy system operacyjny stabilny. Idę do sieci i już znalazłem ISO. Wyciągam go i testuję na Live CD.

Na pierwszym miejscu znajdujemy środowisko pulpitu, czyste, piękne i proste, bardzo podobne do tego z Mac OSX.
Jak na razie wszystko fajnie na Live CD, dopóki nie zdasz sobie sprawy, że twój sprzęt nie jest dobrze obsługiwany przez Kernel 3.2 i tabelę 8, więc zabrałem się za instalację dystrybucji, a następnie użycie xorg obrzynarki ppa, aby mieć ostatnią tabelę, a jądro 3.11 z ppa z Jądra Ubuntu.

Gdy to wszystko zostało zrobione, postanowiłem rozpocząć przegląd środowiska krok po kroku, przyjrzymy się każdej z aplikacji.

Hałas:

Zrzut ekranu z 2013 08:12:14

 

Ta ładnie wyglądająca aplikacja, zainspirowana iTunes. Oferuje nam 3 klasyczne tryby przeglądania, według okładek, tryb listy i tryb „artyści, gatunek, albumy”.

Aplikacja jest bardzo prosta, oferuje nam również synchronizację z LastFM i jak na razie nic nowego, co Banshee, Rhythmbox, Clementine, Amarok, Audacious ...

Podczas moich testów aplikacja w tajemniczy sposób zawiesiła się, gdy pierwsze dwa razy chciałem ustawić folder muzyczny, trzeci raz był urokiem.

Brakuje obecności radia, takiego jak Shoutcast, Icecast, a także obecnie odtwarzanej wtyczki do programu Empathy.

Sprzęt:

Zrzut ekranu z 2013 08:12:13
Po pierwsze, że bardzo podoba mi się pionowy styl tacek programu, bardzo przypomina mi to aplikację Mail z Osx.

Doskonale załadowałem obrazy wiadomości e-mail Gmaila, co nie działało dobrze w Kmailu.

Problem w tym, że odchodząc od minimalistów, zapomnieli o czymś, co jest dla mnie absolutnie konieczne. Mówię o wyszukiwaniu e-maili, wyszukiwaniu słów, treści, dni itp. Wyszukiwanie wiadomości z roku 2012 bez pola wyszukiwania jest naprawdę niewygodne.

Midori:

Zrzut ekranu z 2013 08:12:13

Jeszcze raz, aby powiedzieć, że wersja granitu Midori wygląda bardzo dobrze, nawigacja jest dość płynna i nie doznałem nieoczekiwanych zamknięć, jak to zwykle mi się zdarza z przeglądarkami opartymi na qtwebkit.

Ale po raz kolejny, nawet po wpisie od facetów z Elementary, nie mogłem zmusić Flasha do pracy w tej przeglądarce (64-bitowej). Więc to był jeszcze jeden Internet Explorer, który pomógł mi pobrać Chrome.

Pliki (pliki Phanteon):

Zrzut ekranu z 2013 08:12:14

Bardzo podobał mi się ten program, robi to, co konieczne, ma 3 rodzaje klasycznych widoków, tryb folderów, listę itp. Robi to, co jest słuszne i konieczne, czego potrzebuje użytkownik, ani więcej, ani mniej. Jego estetyka bardzo przypomina menedżera plików OS X, ale w tym przypadku jest znacznie lżejsza.

Więc +1 dla tej aplikacji.

Kalendarz:

Zrzut ekranu z 2013 08:12:14

W tym przypadku nie mogę wydać konkretnej opinii, nigdy nie korzystałem z tego typu aplikacji, więc do dziś nie bardzo dobrze rozumiem, jak mogą mi pomóc.

Menu aplikacji:

Zrzut ekranu z 2013 08:12:14

Całkiem sukces w porównaniu do Gnome Shell, ponieważ nie ma powodu, aby mieć menu, które wypełnia cały ekran. Mamy możliwość sortowania alfabetycznego, a także możliwość zestawiania według typów aplikacji.

Preferencje systemu:

Nie ma wiele do powiedzenia na ten temat, jest to kopia tej samej aplikacji Ubuntu, która z kolei była oparta na tej samej aplikacji z OS X. Praktycznie taka sama spełnia swoją funkcję i brakuje mi tylko tego, że pozwala mi zdecydować, czy umieścić foldery na pulpicie. Które rozwiązałem za pomocą Gnome Tweak Tools.

Centrum oprogramowania:

Myślałem, że w końcu znajdziemy się w nowym centrum, które ogłosili, ale w końcu po prostu trafiłem na to samo centrum oprogramowania Ubuntu.

Kończąc ten przegląd dystrybucji, możemy stwierdzić, że jest to prosta, czysta, piękna dystrybucja, która próbuje złapać użytkownika, dając bardzo maquero styl, ale cierpi z powodu trzech dość irytujących rzeczy:

  • Nieco stare pakiety oprogramowania, które wymagają użycia PPA, zarówno w jądrze, jak i MESA, a także w podstawowych aplikacjach podobnych do Libreoffice.
  • Libmutter 3.4 nie jest tak dopracowany jak 3.8, co daje nieco niższą wydajność graficzną niż mógłby, gdyby był oparty na czymś bardziej aktualnym.
  • Aplikacje są zbyt proste i brakuje im rzeczy, które wielu uważa za niezbędne.

Ostatnia uwaga:

6 / 10

Bardzo mało jak na ponad półtora roku rozwoju.


Treść artykułu jest zgodna z naszymi zasadami etyka redakcyjna. Aby zgłosić błąd, kliknij tutaj.

101 komentarzy, zostaw swoje

Zostaw swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

  1. Odpowiedzialny za dane: Miguel Ángel Gatón
  2. Cel danych: kontrola spamu, zarządzanie komentarzami.
  3. Legitymacja: Twoja zgoda
  4. Przekazywanie danych: Dane nie będą przekazywane stronom trzecim, z wyjątkiem obowiązku prawnego.
  5. Przechowywanie danych: baza danych hostowana przez Occentus Networks (UE)
  6. Prawa: w dowolnym momencie możesz ograniczyć, odzyskać i usunąć swoje dane.

  1.   pełen życia powiedział

    Pierdolić! Wyprzedziłeś mnie 🙂

    Jednak Recenzja jest bardzo dobra, żeby być tylko przedsmakiem. Zgadzam się z tobą, że rzeczy zbyt proste mogą być denerwujące. Wspomniałeś o Geary (który, nawiasem mówiąc, szkoda, że ​​nie ma obsługi POP3), ale to samo dzieje się z Menedżerem plików. Naprawdę brakuje mi możliwości wyszukiwania dokumentów i innych dokumentów z tej samej aplikacji, co więcej, nie pamiętam, że eOS ma do tego narzędzie.

    Kalendarz jest fajny, ale ma problem (przynajmniej jak ostatnio go próbowałem), nie powiadamia Cię o twoich wydarzeniach, więc jeśli go nie otworzysz, nic nie wiesz.

    Midori wciąż ma coś, co mi się nie podoba. I nie wiem w stabilnej wersji, ale w wersji beta, kiedy ją testowałem, nie podobało mi się, że okna dialogowe modalne są lub mają ten sam styl, co w GNOME.

    Poza tym jest to wysoce zalecana dystrybucja dla nowych użytkowników. Nawiasem mówiąc, twoja ostatnia ocena dała mi pewien pomysł 😛

  2.   Yoyo powiedział

    Moją opinię bardzo dobrze podsumowuje ostatnie zdanie Franchesco:

    „Bardzo mało jak na ponad półtora roku rozwoju”

    Moje gratulacje dla Elementary Team, ale ostatecznie wiedzieliśmy już, co tam jest i nie byliśmy zaskoczeni tą premierą.

    Pozdrowienia.

    1.    Javiera Fernandeza powiedział

      Byłem trochę rozczarowany pierwszym wrażeniem, miałem dużo oczekiwań co do tej dystrybucji, ale jako całość lubię to dla moich znajomych / klientów, którzy nic nie wiedzą o komputerach, im lepiej tym prostszy, dobrze openbox nie byłby dla nich, chociaż byłoby to dla mnie. 🙂

  3.   ejmalfatti powiedział

    To jest tak proste, tak proste, że „czegoś” brakuje. Dla mnie to drobne szczegóły, które zostały odłożone na bok, co nie sprawia, że ​​jest dla mnie funkcjonalny. Ale bardzo podobała mi się jego estetyka, ale mimo to nie jest funkcjonalna, jakby mogła to być Manjaro XFCE.

  4.   Gęstość powiedział

    Najbardziej przeszkadza mi to, że nie można dodawać skrótów klawiaturowych, a jedynie modyfikować już ustawione.

    Reszta jest całkiem dobra i działa naprawdę szybko, naprawdę, radość w porównaniu z Unity, Kde, a nawet Xfce. Już w tym celu warto go używać.

    Jeśli chodzi o aplikacje, nie ma większego problemu, wszystkie są instalowane bez trudności.

    Prostota, szybkość i niezrównany styl wizualny.

    8 / 10

    1.    msx powiedział

      Zatrzymaj i przycisk minimalizacji!?
      To dobrze, że czasami minimalizujesz z ikony panelu, ale jeśli masz mysz u góry ekranu, to tortura, musisz zejść całkowicie w dół, aby zminimalizować okno!?

      Jest piękny, jest dobrze zintegrowany i dla kogoś takiego jak moja siostra, która używa maszyny bardzo lekko, pasuje idealnie, ale jesteśmy „głodni”: Maya (kalendarz) nie synchronizuje się z Google Calendar ani z żadną inną usługą ... o_O Kiedy uzyskujesz dostęp do swoich danych w chmurze na różne sposoby, konieczne jest, aby wszystko było zsynchronizowane (w moim przypadku smartfon, laptop w domu i komputer stacjonarny w pracy), komputer stacjonarny nie umrze, ale chmura bardzo upraszcza nasze życie.

      Wciąż ma ten sam problem, co Ubuntus / Debian: będąc wydaniem cyklicznym, jest pełen starych aplikacji (GIMP 2.6? No, ludzie, często używam 2.8.1 i ma wiele ulepszeń, których nie ma w Precise / GIMP elementaryOS). To, co Francesco mówi o PPA, jest dokładnie tym, co dystansuje mnie od Ubuntu, kiedy zaczynasz zmieniać części systemu, staje się niestabilny, a aktualizacja to loteria.

      elementaryOS jest bardzo fajny, tak, ale nadmierne uproszczenie niektórych funkcji za bardzo go spłaszcza.

      Zgadzam się z wynikiem 6/10

      1.    pełen życia powiedział

        Wymówką dla przycisku Minimalizuj jest to, że aplikacje rzekomo otwierają się i zamykają tak szybko, że otwieranie i zamykanie ma taki sam efekt jak minimalizacja. To prawda, że ​​możesz zminimalizować bezpośrednio na ikonie doku, ale daj spokój ...

        1.    nicot powiedział

          zainstaluj elementarne poprawki i święty środek. idziesz o jeden punkt w górę ...

      2.    jamin samuel powiedział

        STANOWCZO SIĘ ZGADZAM

      3.    xxml powiedział

        Oto link do dodania przycisku minimalizacji.
        http://www.linuxinicio.com.ar/2013/05/agregar-boton-de-minimizar-en.html
        Mam nadzieję, że to nie jest spam.
        pozdrowienia

  5.   PEPE (@valdezpepe) powiedział

    Tym, którzy testują, aby sprawdzić, czy pozostaną w tej dystrybucji, polecam: http://www.elementaryupdate.com/ gdzie możesz zainstalować PPA społeczności elementaryOS, za pomocą którego możesz zainstalować Elementary Tweak, Wingpanel Slim i różne motywy, aby dostosować go między innymi ...

    1.    xxml powiedział

      Dzięki za internet, nie wiedziałem o tym, to powinno być umieszczone w samym poście. O ile dodano przycisk minimalizowania.
      Pozdrowienia i podziękowania

  6.   Richr powiedział

    bardzo dobry post, dzięki którym zaoszczędziłem miejsce na dysku twardym. 🙂

    byłoby miło, gdybyśmy bardzo docenili recenzję solydxk w wersji dla kde

  7.   babel powiedział

    Miałem złożoną relację z elementarium, od jej kochania do nienawiści. Moja krytyka zawsze skupiała się na braku dostosowań (ikony, motywy myszy, motywy GTK itp.), Ponieważ myślę, między innymi, o to właśnie chodzi w Linuksie: uczynienie pulpitu swoim własnym; jednak dbałość o estetykę sprawia, że ​​chcę go używać, chociaż dystrybucja jest wyraźnie bardziej skierowana do początkujących użytkowników niż stare lwy morskie, takie jak ja.

  8.   pandev92 powiedział

    W tej chwili napotkałem problem, że jeśli spróbuję zainstalować skype, chce usunąć całe środowisko graficzne ...

    1.    Eliotime3000 powiedział

      Korzystaj z DPKG (jeśli oczywiście zawiera konsolę), a tym samym unikaj wysyłania całego pulpitu do piekła.

    2.    Javiera Fernandeza powiedział

      Cóż, zainstalowałem go bez problemu.

      1.    pandev92 powiedział

        A ja, po ustaleniu, jak złe były repozytoria w moim pliku sources.list…, z jakiegoś powodu repozytoria Ubuntu zostały zduplikowane.

  9.   Patricio powiedział

    Prawda była taka, że ​​byłem bardzo podekscytowany, gdy zobaczyłem, że eOS został już wydany, bardzo podobało mi się też, że tak szybko zrobili recenzję, teraz mam kilka wątpliwości:
    1) Na jakiej wersji Ubuntu jest oparty?
    2) Często korzystam z Ubuntu (w domu iw pracy) Czy polecacie przejście z Ubuntu na eOS?

    Pozdrowienia super, Patricio.

    1.    pełen życia powiedział

      1- Informacje o wersji 12.04 🙂
      2- Dla mnie tak.

      1.    Eliotime3000 powiedział

        1. - Lepiej kontynuuj z Wheezy i używaj Ubuntu Server.

        2.- Może się zdarzyć, że ściągnąłem elementarną powłokę PPA, a tym samym pozwolę odpocząć mojemu zastępstwu GNOME.

    2.    pandev92 powiedział

      Wyróżnia się to, jak udana jest integracja qt z podstawowym motywem, co było bardzo dobre.

  10.   Felipe powiedział

    Nie podoba mi się to, że jest oparty na gnome3, chociaż wydaje się znacznie lepszy niż gnome3. Gdyby były oparte na zdolnym kde, zainstalowałoby je ... xd.

  11.   Sędzia 8) powiedział

    Odnośnie Midori i Flasha, chciałbym skomentować, że należy go aktywować w opcjach EXTENSIONS.

    Z tego, co mówisz, jeśli masz go zainstalowanego i nie możesz zobaczyć filmów ani animacji flash w Midori, to dlatego, że nie oznaczyłeś go jako aktywnego w preferencjach ROZSZERZENIA.

    Polecam wypróbowanie tej wspaniałej przeglądarki. Bardzo lekki, prosty i bardzo szybki. 😉

    1.    pandev92 powiedział

      Jest zaznaczone i śledziłem post http://www.elementaryupdate.com/2013/05/flash-in-midori-web-browser.html

      Ale pojawia się błąd i to nie działa.

      1.    Eliotime3000 powiedział

        Lepiej umieszczę na nim Iceweasel, aby uniknąć problemów z wyświetlaniem filmów HTML5.

  12.   jamin samuel powiedział

    Na podstawie Lubuntu ??? Więc mówisz, że jest oparty na LXDE?

    Cóż, jestem zupełnie inny ... Elementary nie jest oparty na LXDE, w rzeczywistości ma Shell na Gnome 3.4 o nazwie "Pantheon", a wraz z nim szereg aplikacji opracowanych przez programistów Elementary .. Ale nadal jest to Gnome 3.4 z nowe ciuchy.

    I cóż, jeśli jedną z rzeczy, które mnie rozczarowały, było to, jak przestarzałe są pod względem pakietów ... jądro 3.2 i libreoffice 3.5 huy nie nie nie ....

    Jedynym rozwiązaniem, które pozostaje, jest posiadanie ppas, aby było dobrze, więc jaki jest sens używania ppas do korzystania z jądra lub pakietu w jego najnowszej wersji, gdy istnieje Ubuntu 13.04 ze zaktualizowanym pakietem?

    Krótko mówiąc ... Ludzie używają elementarnego do wizualnego, a nie technicznego, ponieważ wydaje się absurdalne używanie ppa, aby mieć bardziej aktualny pakiet, kiedy można łatwo zainstalować Lu, Xu, Ku, Ubuntu 13.04 lub 13.10 (jeśli tak jest bardzo się spieszysz) i ciesz się obecnym światem Linuksa

    1.    jamin samuel powiedział

      Podstawowy system operacyjny to marzenie każdego dziecka z Linuksem…. że twój system jak najbardziej przypomina Mountais Lion OS X

      1.    gato powiedział

        Nie

        1.    jamin samuel powiedział

          NIE?

          pufff ajajaj powiedz to chorrera ludzi, którzy zainstalowali tę dystrybucję tylko dlatego, że wizualnie przypomina MAC

          1.    Eliotime3000 powiedział

            Cóż, mój były kochał awaryjną wersję GNOME 3 i naprawdę umierał z zazdrości, zdając sobie sprawę, jak prosty był Debian GNOMe 3.4.

    2.    Juanra powiedział

      Um ... powiedział, że używa dystrybucji Lubuntu, a nie że eOS jest oparty na Lubuntu

      1.    jamin samuel powiedział

        To prawda !! Nie zauważyłem ... Przeczytałem bardzo szybko i zrozumiałem, że mówił, że elementarny był oparty na Lubuntu xD ahahahaha

        przepraszam !!

        A ponieważ Lubuntu (moim zdaniem) jest najbardziej stabilnym smakiem z rodziny Ubuntu, nie ma żadnych problemów

        1.    pandev92 powiedział

          ok wybaczone ahahaha!

    3.    pandev92 powiedział

      Czy przeczytałeś artykuł XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD? Powiedziałem, że używam lubuntu…, nie ten elementarny jest oparty na lubuntu.

      1.    jamin samuel powiedział

        xD

      2.    jamin samuel powiedział

        Nawiasem mówiąc, nikt nie korzysta z User Agent tak jak wcześniej….

        Widzę tylko puste chromowane logo z Tuxem obok xD

        1.    pandev92 powiedział

          Ahaha, w końcu ludzie zmęczyli się edytowaniem agenta użytkownika XD

          1.    jamin samuel powiedział

            Tak, a pod koniec dnia to rozszerzenie, które pokazali tam dla Chrome, działa dobrze, jedyną złą rzeczą jest to, że po otwarciu Gmaila nie otwiera go, więc musisz dezaktywować rozszerzenie, aby móc wprowadzić swój adres e-mail konto ahahahahaha

            Wolę tak zostać ...

            Chociaż w witrynie powinna być lepsza opcja, w której możesz graficznie wybrać dystrybucję, która ma się pojawić w kliencie użytkownika

    4.    cooper15 powiedział

      Nie, nigdzie nie powiedział, że jest oparty na LXDE. Z drugiej strony Ubuntu 12.04 to LTS co daje mu pewną stabilność, tak naprawdę uważam, że jego pakiet jest dość podobny do obecnego Wheezy, jednak fakt ten nie pozbawia nas chęci instalowania nowszych pakietów, czy to z konieczności, czy z versionitis, Faktem jest, że istnieją odpowiednio ppas lub backports, które zapewniają nowe pakiety bez konieczności poświęcania stabilności, szczególnie jeśli masz produktywne środowisko

      1.    Eliotime3000 powiedział

        Debian Wheezy jest bardziej elastyczny pod względem nowych pakietów (z wyjątkiem oczywiście instalacji Steam).

  13.   fenriz07 powiedział

    Dobry artykuł"

  14.   diazepam powiedział

    Dodam też, że wydano również Sabayon 13.08
    http://www.sabayon.org/release/press-release-sabayon-1308

    Pochodzi z jądrem 3.10.4, GNOME 3.8.4, KDE 4.10.5, MATE 1.6.2, Xfce 4.10, LibreOffice 4.1, systemd jako domyślna inicjalizacja, poprawki z UEFIBoot itp.

  15.   Zgnilizny87 powiedział

    Klient pocztowy przypomina mi Thunderbirda tylko prostsze hehehe

  16.   msx powiedział

    Dlaczego nie możesz zmienić ilości półprzezroczystości w Terminalu bez przechodzenia przez elementaryupdate.com!?

    Nie przeszkadza mi nadanie dystrybucji specyficznego skrętu, ale _ odebranie możliwości dostosowywania systemu_ dla zaawansowanych użytkowników to bzdura.

  17.   kos powiedział

    Myślę, że Xfce działa szybciej i płynniej niż Elementary, przynajmniej na Manjaro i Debianie, których używam. Wydaje mi się, że ta dystrybucja wnosi projekt i niewiele więcej. Ten, który poleciłbym nowym użytkownikom, to Voyager = http://voyager.legtux.org/ oparty na Xubuntu poza tym, że jest bardzo piękny, jest bardzo użyteczny i funkcjonalny, czego elementarny mi się nie wydaje.
    Mam wrażenie, że jest jak produkt przemysłowy, bardzo dobrze zapakowany i atrakcyjny, ale w późniejszym użytkowaniu bardzo rozczarowuje.

    pozdrowienia

  18.   aiolia powiedział

    Jak powiedziałem w innych postach, dam szansę temu systemowi, wygląda pięknie i bardzo ostrożnie w swoim stylu wizualnym Zamierzam odinstalować Linux mint 15 i zainstalować elementarny system operacyjny.

  19.   irvandoval powiedział

    distro, aby pokazać powieści, jak pięknie może wyglądać linux

  20.   pełen życia powiedział

    Myślę, że jedyne, czego brakuje ElementaryOS, aby być kopią OSX zgodnie z zamierzeniami Boga, to pasek narzędzi w górnym panelu 😀

    1.    kos powiedział

      Pytanie, jak ja to widzę, brzmi ... dlaczego to musi być kopia? Czy GNU / Linux nie jest wystarczająco dostosowywalny i wszechstronny, aby stworzyć dystrybucję z własną osobowością?

      1.    pandev92 powiedział

        Odpowiedź jest bardzo prosta, wiele osób lubi (ja też) wygląd jabłka 😛

        1.    kos powiedział

          Tak, oczywiście, to nie ulega wątpliwości. Niektóre rzeczy w wyglądzie Maca też mi się podobają, a inne nie. Ponieważ podoba mi się niektóre szczegóły Win7, a inne nie.

          Faktem jest, że między posiadaniem „powietrza” lub inspirowaniem się komputerem Mac a byciem kopią przechodzi długą drogę. Bycie kopią czegoś już wykonanego, bez wnoszenia niczego, wydaje mi się ogromnym brakiem kreatywności.

          A przypadek tej dystrybucji polega na tym, że prawie jedyną rzeczą, do której się przyczynia, jest to, że projekt we wszystkim innym niewiele więcej jest prawdą.

          1.    Kirl powiedział

            Nie jest też tak źle, wizualny aspekt eOS daje powiew MAC OS X, ale daleko mu do podobnych.

            Górny pasek nie ma z tym nic wspólnego, podobnie jak ikony, maksymalizacja, zamykanie ikon, cóż, mogę kontynuować i nie kończyć.

  21.   sanhuesoft powiedział

    Przy tak dużej kreatywności mogliby stworzyć środowisko graficzne (takie jak Gnome, z własnymi aplikacjami itd.), A wynik byłby znacznie lepszy.

    1.    pandev92 powiedział

      Byłbyś stabilny dla 2017 xD

    2.    elruiz1993 powiedział

      Elementary ma swoje własne aplikacje: Noise, Pantheon-Files, Scratch, Maya, Pantheon-Terminal i inne, a także Midori i Geary są przywiązani do zespołu Elementary, więc nie tylko wygląd, ale naprawdę dają dużo pożądania.

  22.   Yoyo powiedział

    Prawda jest taka, i nie powiedziałem tego wcześniej, czy to mnie gówno, że dystrybucja lub Shell nie wprowadzają 3 przycisków w oknach z jakim zezwoleniem lub autorytetem moralnym mają te z Elementary lub Gnome Shell je usunęły?

    Czy systemy Mac OS X, Windows, KDE, Xfce, Cinnamon itp. Nadal nie mają 3 przycisków w oknach?

    Nic więcej, bo 3 przyciski nie są dołączone w standardzie, nie chcę już Elementary lub Gnome Shell i nie mów mi, że robi się siusiu, wiem, mówię, że nie musisz ich zdejmować .

    Powiedziałem.

    1.    Eliotime3000 powiedział

      Nawet mój GNOME 3.4 Fallback ma trzy przyciski. Cóż za lenistwo twórców Elemantary OS.

    2.    Vicky powiedział

      Puff tak !! Przechodzenie do Tweaksów i wybieranie układu przycisków jest czasochłonne….

      1.    nicot powiedział

        To nie jest dla wszystkich ... te z podstawówki są szalone!

  23.   Charlie E Liarson powiedział

    Nawet przy wadach aplikacji system wydaje mi się idealny, jestem nim zachwycony. Błędy i brak szczegółów w aplikacjach uważam za inspirację do programowania. Naprawdę uważam, że jest to najlepsze biurko do laptopów i do domu, a do pracy wcale nie jest takie złe. Jest stabilny, szybki, prosty, lekki, czysty i piękny. Myślę, że będę bardzo zadowolony z podstawowego systemu operacyjnego przez pozostałą część roku i 2014.

  24.   Jose powiedział

    Oczywiście nie każdy może go polubić. Wydaje mi się, że jest to wysiłek, który należy pochwalić: uzyskanie pulpitu, na który się zdecydowali, przede wszystkim proste, ale w dystrybucji, która dla „normalnego” użytkownika jest więcej niż wystarczająca. Jest coś do dopracowania, ale osiągnęli swój własny styl… .. jaka dystrybucja, poza Ubuntu, może powiedzieć to samo? Wadą jest to, że zaczęli dom na dachu, rozsądnie opierając się już na nieco przestarzałej bazie Ubuntu (gdyby wyszła na równi z tamtą, nie byłoby to naganne). Ważne jest, aby najtrudniejsza rzecz została wykonana. Teraz brakuje tylko użytkowników (będzie to jedna z rekomendacji w moim środowisku) i do polerowania i ulepszania rzeczy. Być może w niezbyt odległej przyszłości będzie to oparte na Arch lub Debian Testing. Myślę, że grali bezpiecznie w oparciu o tę wersję Ubuntu. Szczęście.

    Z mojej strony, gdyby istniał jakiś rodzaj szybkiego przełączenia na czystą powłokę Gnome dla wygody, na pewno bym go użył. Przyszłość pokaże, ale wcale nie. Nowy zestaw aplikacji Gnome 3 jest bardziej niezawodny.

  25.   Jose powiedział

    Dla mnie wysiłek dystrybucji mający na celu osiągnięcie idealnie zintegrowanego środowiska powinien mieć fundamentalne znaczenie. To, że każda z ikon systemowych i aplikacji jest zgodna i nie koliduje ze sobą i wszystkie znajdują się w Twojej witrynie, jest odyseją, nad którą użytkownik musi pracować. I nie powinno tak być. Dlatego lubię Gnome, ponieważ wydaje mi się, że jest to ten, który najlepiej na to pozwala i po drodze, z serią doskonale zintegrowanych aplikacji…. i dlatego postawiłbym na własną dystrybucję. Nie wiem jak ty…. ale przeszkadza mi to, że bez względu na to, jak dobry jest pakiet ikon, zawsze znajdziesz kogoś, kto śpiewa…. lub przeglądając wnętrzności dystrybucji, aby znaleźć ikony z innej ery, wersja po wersji. Nawet Windows się tym nie zajmuje. Punkt jakości Apple.

    1.    msx powiedział

      „Dla mnie wysiłek dystrybucji mający na celu osiągnięcie doskonale zintegrowanego środowiska powinien mieć fundamentalne znaczenie. To, że każda z ikon systemu i aplikacji pasuje, a nie koliduje i wszystkie są na swoim miejscu, jest odyseją, nad którą użytkownik musi pracować. »
      Zgadzam się, jest to jeden z powodów, które zawsze wkurzały mnie w dystrybucjach GNU + Linuksa, które są rozwijane przez programistów, którzy nie dbają o to, jak wyglądają, w tym aspekcie i integracji między aplikacjami (Granite itp.) gdzie dystrybucja naprawdę błyszczy.

      Dopóki robią to na Arch lub Debianie, może to nie być ważne, jeśli się nie mylę w Arch _prawdę chcą podstawowego pulpitu_ i jedyną rzeczą, na którą czekali, aby go całkowicie przenieść, było osiągnięcie stabilnego stanu, nie wiem, jak to zrobią Rozpraw się z zależnościami GTK3 różnych wersji, ale jeśli mogą sprawić, że to zadziała, to jest to świetny cel 😀

    2.    Kirl powiedział

      +1

  26.   Pawłoko powiedział

    Inicjatywa mi się podoba. W dystrybucjach Linuksa próbują odseparować się od „zwykłego biznesu”, ale jest oczywiste, że są bardziej projektantami niż programistami.

  27.   Eliotime3000 powiedział

    Bardzo dobrze, chociaż nie jest on przestarzały gNewSense, że jego najnowsza wersja jest oparta na Debian Squeeze.

    W ten sam sposób jest to najbardziej masywna i elegancka powłoka, jaką do tej pory widziałem, chociaż zdecydowałem się nadal korzystać z rozwiązania awaryjnego mojego GNOME 3.4, które mam w Wheezy.

  28.   Eliotime3000 powiedział

    To nic. Najbardziej nienawidzę GNOME 3.8 / 3.10 Nautilus, ponieważ nie mogę użyć paska menu, który pozwala mi przejść do bardziej zaawansowanych opcji.

    Jeśli chodzi o przycisk 3, szczerze Cię wspieram.

  29.   gato powiedział

    Nigdy nie lubiłem tej dystrybucji, ale nadal życzę powodzenia i mam nadzieję, że przybliży ona ludzi do świata Linuksa, a także Ubuntu.

  30.   Charlie E Liarson powiedział

    Chłopaki, ja, jeśli mam być szczery, moim zdaniem Elementary OS Luna, jest tym, czego oczekiwałem od Ubuntu 10.04 ... zamiast Unity. Unity, to jest bardzo dobre ... jeśli masz dobry komputer, mocny i nowoczesny ... ale jeśli twój komputer ma średnią lub niską gamma, pf ... bez komentarza.

    1.    Eliotime3000 powiedział

      Wielu narzeka na to, jak przestarzałe są ich programy, ale jeśli porównamy je z gNewSense, wielu wycofa to, co zostało powiedziane, ponieważ nowa wersja tej dystrybucji jest oparta na Debian Squeeze, więc to nic.

  31.   Vicky powiedział

    Samo środowisko jest dość stabilne.
    To, co generalnie zawodzi, to niektóre aplikacje. W przeglądarce plików wciąż brakuje trochę (choć bardzo się poprawiła).

    1.    Eliotime3000 powiedział

      Przynajmniej przeglądarka plików ma trochę więcej rzeczy niż obecny GNOME 3.10 Nautilus.

      1.    entel powiedział

        Ale czy Nautilus może nosić mniej rzeczy? W Gnome 3.8 musiałem go zamienić na Nemo, bo nic nie dało się z tym zrobić.

        Gdzie jest Dolphin….

        Jeśli chodzi o Elementary, jest bardzo piękny i prosty, ale aby go użyć, instaluję Ubuntu lub jego warianty i uzyskuję ten sam efekt, zmieniając czcionki, ikony, motyw i stację dokującą.

        1.    pandev92 powiedział

          Nie wiem, wolę dużo więcej pomruków niż kompilacja ... tylko z tego powodu nie zainstalowałbym Ubuntu.

        2.    Eliotime3000 powiedział

          Używam awaryjnego GNOME 3.4, które pojawiło się w Debianie Wheezy, a Nautilus jest nadal przydatny.

  32.   Pan Black powiedział

    Myślę, że pojawienie się tego typu dystrybucji, skupionych głównie na "doświadczeniu użytkownika" (elementarnym, czakrze, itp.) Pokazuje, że podstawa (jądro, biblioteki itp.) Gnu / Linuksa jest wystarczająco rozwinięta, aby niektórzy mogli być poświęcam się tylko „powierzchowności”, uważam to za bardzo pozytywny znak, że ekosystem jest w bardzo dobrym stanie. Pozdrowienia.

  33.   David powiedział

    Wyjaśnij niektóre problemy, które się pojawiły:
    - Dystrybucja jest bardziej podstawowa niż to, czego chcą programiści, ale lepiej zacząć od małej i rozwijać się, niż próbować rozwinąć giganta i nigdy nie kończyć. - Jeśli chodzi o artykuł, program pocztowy Geary jest rozwijany przez Yorbę, a nie przez programistów Elementary. Poszukiwania zaplanowano na następną wersję programu, ale idą one we własnym tempie.
    - Deweloperzy wiedzą, że biblioteki są stare, nie ukrywają, że lubią Arch, a niektórzy z nich również współtworzą Arch.
    -Teraz jest szeroko krytykowany za prostotę, ale to podstawa, następny będzie lepszy i za rok lub dwa Ubuntu się trzęsie.

    1.    pełen życia powiedział

      Ciekawe Czy lubisz Arch? Jak miło by było, gdyby zrobili Podstawowy jako Manjaroczyli około łuk ale z łatwym instalatorem i innymi 😀

      1.    msx powiedział

        … Dla was wszystkich ekskluzywne słowa od Debiana, który ujrzał światło, bracie! xD

        Zrobię obraz z tym twoim zdaniem 😀

        1.    pełen życia powiedział

          HAHAHAJAJAJAJAJAJA ...

      2.    Eliotime3000 powiedział

        Jeśli programiści Archa stworzą instalator w stylu formularza, taki jak OpenBSD, tym bardziej warto zainstalować Arch. W tej chwili wciąż eksperymentuję z maszyną wirtualną.

        1.    pandev92 powiedział
    2.    pandev92 powiedział

      idą we własnym tempie

      Nie zaprzeczam, że ..., w ślimaczym tempie xD

    3.    pandev92 powiedział

      Rok lub dwa, że ​​ubunut drży ... prawda, nawet bez bycia użytkownikiem ubuntu i widząc, że ubuntu ciągnie w kierunku mir i nowej jedności, wątpię, czy ta dystrybucja może przewyższyć Ubuntu, będzie to kolejna piękniejsza mięta linux ale nic więcej.

  34.   Carlos powiedział

    Używam go od 4 dni i na razie wszystko działa bardzo dobrze. Tęsknię za tym iz tego co wiem, własnościowe sterowniki muszą działać lepiej niż darmowe, ale w tej dystrybucji jest odwrotnie i to mi się podoba

    1.    Kirl powiedział

      Zdarza mi się tak samo jak ty, własnościowe sterowniki są dla mnie fatalne, z drugiej strony darmowe są w porządku.

  35.   Władimir powiedział

    «Przede wszystkim znajdujemy środowisko pulpitu, czyste, piękne i proste, bardzo podobne do tego z Mac OSX.
    Jak dotąd wszystko dobrze na Live CD, dopóki nie zdasz sobie sprawy, że twój sprzęt nie jest dobrze obsługiwany przez Kernel 3.2 i tabelę 8, więc zacząłem instalować dystrybucję, a następnie użyć xorg edgers ppa, aby mieć najnowszą tabelę, a Kernel 3.11 z Ubuntu Kernels ppa. »

    Zastosuj te 2 proste kroki i efekt jest niesamowity ... system leci ... LATA ... oczywiście, dokonałem pewnych poprawek, usunąłem niektóre efekty itp ...

  36.   pszczoła powiedział

    Używam Debiana od ponad 5 lat (zawsze stabilnego), ale na laptopie działałem w połowie wolno (powłoka gnome), więc postanowiłem spróbować, aby zobaczyć, jak się zachowuje i prawda jest taka, że ​​podobał mi się dużo, zarówno pod względem szybkości, jak i lekkości oraz staranności interfejsu. Teraz zainstaluj go na komputerze, zobaczmy, czy jest ostateczny.

    PS: czego nie mogę znaleźć, to jak edytować menu Aplikacje, na przykład usuwać lub zmieniać kategorię programów, jeśli ktoś wie….

  37.   msx powiedział

    W moim przypadku nie musiałem zmieniać jądra ani stosu wideo, chociaż mogłem spróbować zaktualizować je, aby zobaczyć, co się stanie.

    To, co uważam za niezbędne do codziennego użytku, to dodanie tych umów PPA:

    [Code]
    j: 0 ~> ls /etc/apt/sources.list.d/
    birdie-team-stabilny-precyzyjny.list elementary.list.save loneowais-fogger-precyzyjne.list patches.list.save versable-elementary-update-precise.list.save
    birdie-team-stable-precise.list.save erasmo-marin-photo-daily-builds-precyzyjne.list loneowais-fogger-precise.list.save sgringwe-rdio-exact.list webupd8team-tribler-exact.list
    caffeine-developers-ppa-exact.list erasmo-marin-foto-daily-builds-precise.list.save nilarimogard-webupd8-exact.list sgringwe-rdio-precise.list.save webupd8team-tribler-precise.list.save
    caffeine-developers-ppa-precise.list.save google-chrome.list nilarimogard-webupd8-precise.list.save shnatsel-dnscrypt-exact.list webupd8team-y-ppa-manager-exact.list
    cassou-emacs-exact.list google-chrome.list.save nuvola-player-builders-stabilny-exact.list tombeckmann-ppa-exact.list webupd8team-y-ppa-manager-precise.list.save
    cassou-emacs-precise.list.save inkscape_dev-stabilny-precyzyjny.list nuvola-player-builders-stable-precise.list.save tombeckmann-ppa-precise.list.save
    dkotrada-pomidor-exact.list inkscape_dev-stable-precise.list.save otto-kesselgulasch-gimp-precyzyjny.list Transmissionbt-ppa-exact.list
    dkotrada-pomidor-precise.list.save libreoffice-libreoffice-4-1-exact.list otto-kesselgulasch-gimp-precise.list.save Transmissionbt-ppa-precise.list.save
    elementary.list libreoffice-libreoffice-4-1-precise.list.save patches.list versable-elementary-update-exact.list
    j: 0 ~>
    [/ Code]

    Z tym i wszystkimi eOS nie ma przyzwoitej przeglądarki obrazów i musiałem zainstalować Gwenview - jest do bani…

    1.    pszczoła powiedział

      Pierwszą rzeczą, jaką zrobiłem, kiedy go zainstalowałem, było usunięcie programów, z którymi jest domyślnie dostarczany i umieszczenie vlc, chrome, synaptic, thunderbird, dolphin i Libreoffice 4, a prawda jest taka, że ​​jestem bardziej niż zadowolony

      1.    msx powiedział

        Brakuje między innymi menedżera okien, który pozwala zapamiętać poprzednie położenie i rozmiar różnych otwartych okien aplikacji.

        Powtarzam: nie ma przeglądarki plików, która pozwala na zmianę plików graficznych, do tego trzeba użyć GIMP-a, co jest równoznaczne z zabiciem muchy młotkiem.
        Inną alternatywą jest użycie wiersza poleceń (imagemagik itp.), Ale oczywiście jest to bezpośrednio sprzeczne z filozofią użycia i celem użytkowników eOS.

        Pliki wyglądają bardziej jak Alpha niż zielone i, szczerze mówiąc, Dolphin pokazuje swój pełny potencjał, gdy jest używany z integracją Nepomuka - chociaż bez takiej integracji nadal jest najlepszym graficznym menedżerem plików na każdej platformie.

        Kolejny nieodłączny problem menedżera okien GNOME lub eOS: kiedy dodajemy zakładkę w Chrome / Chromium, ponieważ system nie pamięta rozmiaru okien, musisz za każdym razem ręcznie rozszerzać okno zakładek, suka.

        Odbiorcy: ma na celu zastąpienie Totemu czystym interfejsem, ale nie ma nawet jednej piątej swojej funkcjonalności - znowu działa nadmierne uproszczenie.
        Podejście KDE SC jest nieskończenie bardziej praktyczne: «dajemy ci bilion możliwości (ok, może nie tak wiele), konfigurujesz interfejs tak, jak chcesz» tak, że jeśli ktoś woli minimalistyczny interfejs, może go mieć bez utraty mocy aplikacji, w eOS bezpośrednio usuwają cechy ze względu na „konieczne” uproszczenie - nie na próżno elementarne poprawki mają na celu rozwiązanie niektórych z tych niedociągnięć.

        Przykładem nadmiernego uproszczenia jest Shotwell: działa jako domyślna przeglądarka plików graficznych, ma mnóstwo skomplikowanych opcji, ale nie ma tej do zmiany rozmiaru obrazu - Yorba, są do niczego !!!

        Pantheon Terminal: nadmiernie uproszczony terminal. Po co odkrywać koło na nowo, skoro z pewnością możesz używać GNOME lub Xfce? Oprócz tego, że jest to nowy produkt, nie ma możliwości łatwej zmiany kolorów, poziomu przezroczystości ani możliwości podzielenia ekranu na kilka terminali, jak w Yakuake lub Terminatorze.
        Tak, kolory można zmienić za pomocą dconf w mniej niż głupi sposób: https://gist.github.com/davidgomes/5162998

        Pomysł na eOS jest ciekawy, system jest efektywnie lekki i przykuwa dużo uwagi, bazując na Ubuntu, ma dobre pomysły (Wingpanel, Gazette), ale wciąż musi dojrzeć i jak wielu twierdzi, że jest skierowany do innych - użytkowników komputerów.

        1.    pszczoła powiedział

          W moim przypadku jako przeglądarka zdjęć używam gthumb, zmodyfikowałem przezroczystość terminala z dconf, elementarne poprawki nigdy u mnie nie działały, być może dlatego, że odinstalowałem Pantheon Files, czego nie powinienem, szczerze mówiąc, nie robię nie potrzebuję tego w tej chwili, ponieważ dotykam innego pliku i wszystko jest tak, jak lubię

  38.   jezus jimenez powiedział

    witajcie przyjaciele, zacząłem od Linuksa z dystrybucją Fedory 14 i zostałem do 17, potem miałem wiele problemów z kartą graficzną i dużo powolności, po czym zdecydowałem się wypróbować ubuntu i nie, to był błąd, lepiej idź dalej do windows 7. Teraz wracam do linuxa z fedorą 19 i nie, efekty są zbyt wolne i to mnie dotyka, problemy z drukarką, które po kilku próbach instalacji mogłem wydrukować. Idę na Ubuntu 13.04 i idzie szybko i mi się podoba, ale oglądając filmy widzę tę dystrybucję Elementary os luna, była w wersji beta i w dniu, w którym ją pobrałem, czyli o świcie, była już stabilna. Zainstalowałem go i nie sprawiło mi to problemów z kartą graficzną, łatwo było zainstalować adobe flash player i zobaczyłem, że przeglądarka midori na 64 bity nie działa do oglądania filmów i teraz mi się podoba, oglądam filmy, dostosowuję system, robię prace i wszystko jest bardzo szybkie, nie powiem, że jest najlepszy, ale OS wciąż brakuje, ale na razie radzę sobie bardzo dobrze. Mam nadzieję i poprawię się, pozdrawiam towarzysze.

  39.   4ZhaGratH powiedział

    Witam, mam zainstalowany elementarny i jestem całkiem zadowolony, ale ktoś może mi wytłumaczyć jak dodać ppa żeby zaktualizować jądro

    pozdrowienia i podziękowania

    1.    pandev92 powiedział

      To nie jest ppa, jeśli musisz przejść do głównego jądra Ubuntu, znaleźć sekcję dzienną i pobrać ogólne nagłówki plików jądra, amd64 i kernel generic itp., A następnie zainstalować je 1 na 1

  40.   maiko powiedział

    Ja, użytkownik końcowy ... nowicjusz w Linuksie, po prostu mówię ... głęboko wdzięczny za wielki wysiłek, czas i poświęcenie, które ludzie lubią facetów z tej i każdej dystrybucji wydają być może bez żadnej rekompensaty pieniężnej, próbując zrobić coś z Linuksa atrakcyjne i funkcjonalne dla zwykłych ludzi ... ale widzę też, jak wiele osób KRYTYCZA i NISKA swoją pracę; zamiast DZIĘKUĆ i PODKREŚLAĆ wiele dobrych rzeczy, które mają ich Systemy, że ostatecznie, jak 95% lub więcej, a może nikt nie jest w stanie zapłacić kilku rachunków, aby PRZYCZYNOWAĆ się do tego rodzaju wysiłku ... i jak ja powiedział na początku Nawet w mojej początkującej wizji Linuksa i przy całej ignorancji na ten temat, mogę tylko powiedzieć: „Jak piękne jest elementarne! Najnowsze z Manjaro są spektakularne !!, »Bardzo wygodny cynamon z Linux Mint !! Debian to Debian !!! moja ulubiona dystrybucja !! albo co ktokolwiek może powiedzieć o ich dystrybucji ... zamiast krzyczeć jak dziewczyny lub narzekać tak bardzo na nikczemny zawód szukania wad !! gdyby była to tak konstruktywna krytyka, witajcie wszystkich! ale jak dobrze byłoby pomóc tym ludziom w tworzeniu kodu do ulepszania produktu itp.… Kiedy nadejdzie ten dzień, myślę, że Linux byłby, niezależnie od liczby dystrybucji, systemem operacyjnym udoskonalonym przez własną społeczność. To jest mój komentarz na ten temat.

  41.   Pablo Honorato . , , , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, , powiedział

    Nie było ani jednej dystrybucji, która działałaby na moim notebooku, niektóre instalowałyby się, ale po ponownym uruchomieniu / zamknięciu środowisko graficzne znikało, niezliczone paniki jądra, w innych nie mogłem nawet uruchomić. Z elementarnym było odwrotnie, wszystko działało za pierwszym razem, bardzo stabilnie i można z tym pracować. Zainstalowałem netbeans, geany, gdebi, virtualbox, chromium, libreoffice i pomyślałem, że to zepsuje instalację, ale nie. Wszystko tak, jak powinno.

  42.   Leonardo powiedział

    Witam, zainstalowałem i uwielbiam, elegancki, lekki, szybki, jedyne "złe" to zainstalowanie wszystkich potrzebnych aplikacji, a coś co mi trochę przeszkadza to to, że podłączysz pendrive lub zewnętrzny dysk przez USB i nie montuje go automatycznie, inaczej działa idealnie, ahhh i musiałem zrobić ręczną aktualizację, aby wykrył mój telefon

  43.   Carlos powiedział

    Uwielbiam tę dystrybucję. Mam partycję xubuntu + compiz, inny LMDE i kiedy używam eOs, naprawdę czuję, że maszyna leci. Jest to bardzo przydatne, gdy musisz pracować i szybko załatwić sprawę. Oczywiście brakuje w nim rzeczy, za którymi tęskni, ale mam nadzieję, że przy wsparciu wszystkich ten projekt rozrośnie się, moim zdaniem, najlepsza dystrybucja, jaką testowałem pod względem wydajności mojego notebooka (TM2, i3, 4MBRAM)

  44.   LEGOLAS powiedział

    Szacunkowe Linuxeros
    Cześć wszystkim. Przede wszystkim dziękuję za tę stronę, która poszerzyła moje spojrzenie na Elementary OS Luna. Od zawsze jestem pełnoprawnym użytkownikiem okien od kiedy pracuję z profesjonalnym oprogramowaniem, które być może z powodu braku wiedzy, oporu przed zmianą lub obiektywnej rzeczywistości, wydaje mi się, że niosą ze sobą ograniczenia w pracy. Jestem jednak miłośnikiem przytulnego miejsca do pracy, bo kiedy otwieram komputer, który byłby początkiem mojej pracy, uważam, że pierwszą rzeczą, którą widzę na moich oczach, musi być miłe uczucie do wizji i Nastrój. Z tego, co tutaj przeczytałem, Elementary OS Luna byłaby darem niebios i chciałbym spróbować. Mam pewne wątpliwości co do obsługi sterowników komputera podczas instalacji systemu operacyjnego, ponieważ widzę, że nikt nie poruszył tematu. Gdyby ktoś mógł mi pomóc z tym lub czymkolwiek innym związanym z tematem, byłbym z tego powodu bardzo szczęśliwy. Pamiętaj, że nigdy nie pracowałem w świecie GNU / Linuksa i chcę wziąć Elementary OS Luna jako punkt wyjścia.