Özgür ve Açık Yazılım: Organizasyonlar Üzerindeki Teknolojik Etki

Özgür ve Açık Yazılım: Organizasyonlar Üzerindeki Teknolojik Etki

Özgür ve Açık Yazılım: Organizasyonlar Üzerindeki Teknolojik Etki

Özgür ve Açık Yazılım kullanımı büyümeye devam ediyorama sadece coşkulu bireyler ve bireyler arasında değil, diğerlerinin yanı sıra teknolojiye meraklı olanlar arasında değil, aynı zamanda Kamu ve Özel Kuruluşlar ile Eğitim ve Bilimsel Araştırma Kuruluşları arasında.

Tüm bunlar büyük ölçüde Organizasyonlar arasında bir trend olarak ortaya çıkan talep nedeniyle ticari, tescilli ve kapalı ürünlerde ürün, lisans ve sertifikalı işçilik maliyetlerini düşürmek, artık "Bulut" olarak bilinen yeni avantajlardan yararlanmaya ve böylece kendini dijital olarak yeniden keşfedip dönüştürebilmek için.

Özgür ve Açık Yazılım Uygulamaları ve Çözümleri

Giriş

Bugün açıkça anlaşılabilir ki Özgür ve Açık Yazılıma Dayalı Uygulamaların, Sistemlerin ve Çözümlerin kullanımı, dijital ekonomi dünyasında ekleme ve yenilik süreçlerinin maliyetini kolaylaştırır ve düşürürÖzgür Yazılım Topluluklarının açık inovasyon yoluyla katkısının yanı sıra, Kuruluşların dijital dönüşümü daha kolay benimsemelerine yardımcı olur.

Özgür ve Açık Topluluk yayıldığında, paylaşımda ve birbiriyle işbirliği yaptığında, çok değerli ve üretken bir deneyimler ağı oluşturur.Rönesans İnsanlarının yaratımlarını, keşiflerini, araştırmalarını ve icatlarını paylaştıkları Orta Çağ İnsanlık dönemlerine benzer şekilde, bizi daha insancıl, yaratıcı ve üretken bir Toplum haline getirdi.

Bu nedenle, bugün kimsenin sırrı değil Özgür ve Açık Yazılım, kuruluşların dijital dönüşüm yolunda gezinmesine ve ilerlemesine yardımcı olur, işletmenin giderek artan ve hızlanan taleplerine çevik ve etkili bir şekilde yanıt vermek.

Özgür ve Açık Yazılım Uygulamaları ve Çözümleri

içerik

Organizasyonlarda Özgür ve Açık Yazılımın Önemi

Özgür ve Açık Yazılım programları ve sistemleri, sözde dijital dönüşümü gerçekleştirmek için gerekli verimliliği, esnekliği ve güvenliği düşük maliyetle sağlar.Bunun sebebinin Özgür ve Açık Yazılım ile Özel ve Kapalı Yazılım kültürü ve felsefesi arasındaki, yani topluluk geliştirme modelindeki büyük farktan kaynaklandığını göz önünde bulundurarak, çünkü tam olarak oradan kaynaklanmaktadır. yenilik.

Bugün ve gelecekte daha yüksek piyasa değerine sahip olacak Kuruluşlar, en iyi "dijital varlıklara" sahip olanlar olacaktır.. Yani, rekabet avantajı elde etmek ve organizasyonel başarıya ulaşmak için bu hızlandırılmış büyüme ve ticari ve teknolojik gelişme hızının ortasında tüketicilerine çevik ve etkili bir yanıt sağlayabilecek daha iyi programlar, sistemler ve platformlar. .

Mevcut herhangi bir Kuruluşun odak noktası, dijital varlıklarını daha rekabetçi hale getirmek için birleştirme ve geliştirme sürecinde ön planda olmaktır ve olmalıdır.ve kamu sektörü söz konusu olduğunda müşterilerine / kullanıcılarına ve vatandaşlarına daha fazla ve daha iyi hizmet sunmak. Bu, her şeyden önce, günümüzün sözde dijital dönüşümü tarafından önerilen değişikliklerle yüzleşmektir.

Özellikle Araştırma ve Eğitim, Telekomünikasyon, Bankacılık, Sağlık ve Kamu Yönetimi sektörlerindeki Özgür ve Açık Yazılımın katkı sağlayacağı çok şey var Her tür ve boyutta Organizasyon için güvenilir, çevik ve esnek çözümler açısından.

Kültürel ve teknik değişim nedeniyle oluşabilecek uzun uygulama süreçlerini hala tartıyor Özel ve Kapalı Yazılımdan Özgür ve Açık Yazılıma geçişe dayalı dijital dönüşüm süreçlerini gerektiren.

Aşağıdakilere göre mevcut çözümler Özgür ve Açık Yazılım

Özgür ve Açık Yazılım bir Organizasyonun birçok alanında kullanılabilir, sadece bazı alanlardan ve bunlardaki bazı kullanım örneklerinden ve / veya faydalı Uygulamalardan bahsedeceğiz.

Sunucu Takımları

  • Correo: sendmail, postfix, qmail, exim, courier, zimbra, poen-xchanges, kolab, kale
  • Gündemler: o zaman git
  • İnternet adresi apache, ngix
  • dosyalar: samba
  • DHCP: dhcpd
  • DNS: bağlamak
  • NSF: nfs-çekirdek-sunucusu
  • FTP: proftpd, vsftpd, safftpd
  • SSH: openssh sunucusu
  • LDAP: openldap, apacheds, opendj, 389 dizin sunucusu
  • NTP: ntpd
  • Yazdır: bardaklar
  • vekil: kalamar, dans muhafızları
  • Güvenlik Duvarı: monowalld, endian, pfsense
  • IPS / IDS: snort, meerkat, bro, kısmet, ossec, tripwire, samhain, aide
  • Veri tabanı: postgres, mariadb
  • IP telefonu: yıldız işareti, vitalpbx, issabel, elastix, freepbx
  • Doküman yönetimi: açık dosya, açık dosya
  • İşletme Yönetimi: odoo, opencrm
  • İzleme: nagios, kaktüsler, zenoss, zabbix
  • Soporte: lpg, osticket
  • envanteri: ocs-envanteri
  • Klonlama: sis projesi
  • Messenger hizmeti: gammu, gajim, jabber,

Kullanıcı Ekipmanı

Özgür ve Açık Yazılım Uygulamaları ve Çözümleri

Sonuç

Bugün bu yayını okuduktan sonra görebileceğimiz gibi, açıkça görülüyor ki Herhangi bir Kuruluş, Özgür ve Açık Yazılım kullanımı yoluyla kendi temel bilgisayar sistemlerini sürdürmek için biraz itme ve destek sağlayabilir.Başka bir deyişle, bu gerçek zaten yaşanabilir bir gerçektir.

Şu anda, küçük ve orta ölçekli Kuruluşlar için birçok ücretsiz ve açık yazılım uygulama projesi bulunmaktadır., genel veya özel bir işletme veya kurumsal kamuya yönelik bir dizi uygulamayı içeren Linux Dağıtımları dahil.

Şu anda ücretsiz ve açık yazılım etrafında tam bir pazar var, destek ve geliştirme sunan özel Kuruluşlar (Şirketler) veya Bağımsız (Topluluklar)Büyük şirketlerde ve kamu idarelerinde başarı öykülerini sergilemeyi başaran ve bugün bu uygulama ve kullanım örnekleri, özgür ve açık yazılımın gerçek bir şey olduğunu gösteren bir bayraktır.

Kısacası, ücretsiz ve açık yazılım, lisans maliyetlerinden tasarruf etmemizi sağlarve genellikle tescilli ve kapalı yazılım lisansları altında uygulanan bir dizi Bilgi Sistemini uygulamak.

Tüm bunlar açık mimariler üzerinde, bu da onların üreticilerden giderek bağımsız hale gelmelerini kolaylaştırır ve diğer satıcıların ürün ve destek alabileceği çok daha büyük bir pazara kapı açmak.

Ve özgür ve açık yazılımın, Özgür ve Açık Yazılımın başarısızlığa eğilimli ve desteklenmeyen bir şey olduğuna dair eski inancı yıktığı gün geldi.


Makalenin içeriği şu ilkelerimize uygundur editoryal etik. Bir hata bildirmek için tıklayın burada.

2 yorum, sizinkini bırakın

Yorumunuzu bırakın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak.

*

*

  1. Verilerden sorumlu: Miguel Ángel Gatón
  2. Verilerin amacı: Kontrol SPAM, yorum yönetimi.
  3. Meşruiyet: Onayınız
  4. Verilerin iletilmesi: Veriler, yasal zorunluluk dışında üçüncü kişilere iletilmeyecektir.
  5. Veri depolama: Occentus Networks (AB) tarafından barındırılan veritabanı
  6. Haklar: Bilgilerinizi istediğiniz zaman sınırlayabilir, kurtarabilir ve silebilirsiniz.

  1.   araz dijo

    Linux Post Install'dan (LPI) beklenebileceği gibi çok ilginç ve doğru bir makale.

    Gönderide derinlemesine tekrar etmemek için, ideal bir dünyada özgür ve tescilli bir yazılımın tıpta olduğu gibi insanlıkla ilgili olması gerektiğini (geniş bir şekilde konuşuyorum ki kimse beni yanlış anlamasın), yani gerekli ve gerekli bir temel olduğunu yorumlayın. evrensel ve özgür olmalı ve olmalıdır ve sonra ödemenin başka bir isteğe bağlı yönü.

    Bu örnekle, insanlığın gelişimini bağlar olmadan gerçekten teşvik etmek istiyorsanız, bunun tam tersi yapılamayacağını (bilgi işlemin başlangıcından beri yapıldığı gibi), yani ürünlerini dönüştüren bir şirketin genel bir anlaşmasını görselleştirmek istiyorum. üreticiler, hükümetler ve kurumlarla yaptığı anlaşmalar nedeniyle her yerde bulunma gerçeğiyle standart olarak kapatıldı.

    Linux Post Install'un iyi ifade ettiği gibi, bununla elde edilen şey, daha yüksek veya daha düşük olmasına rağmen, hatta herkes tarafından –özellikle iyi zamanlarda– varsayılsa bile, bu markalara ve ürünlerine bağımlılığı gerektiren ekstra bir maliyet yaratmaktır, işte bu yüzden Bundan kurtulmak istiyorsanız bin tane engel koymayı başarırlar. Aksine, durum çok farklı olacak, kurumların bağımsız olabildiği (böylece kendilerine doğrudan bağımlı olabildikleri ve katkıda bulunabildikleri için daha fazla güvenlik ve mahremiyet elde edebilecekleri) özgür bir yazılım bilişim dünyası, bununla hiçbir şirket onlardan para alamaz veya gasp edemez. Belirli bir şirkete, bu durumda BT'ye, yaratmış olabileceği bağımlılık nedeniyle herhangi bir Eyaleti etkilemek.

    Kısacası, Linux Post Install tarafından ifşa edilen her şey için, Özgür Yazılım, kurumlar tarafından sunulması ve görülmesi gereken şeydir ve özel mülk bir seçeneği seçen ve maliyeti olan kullanıcı olduğundan ve mülkiyeti fiili bir standarda dönüştürmez. .

  2.   Linux Sonrası Yükleme dijo

    Çok dakik olan ve içeriğini tamamlayan, yani Özgür Yazılımın ve GNU / Linux'un öğrenilmesi, kullanılması ve yaygınlaştırılması olan yorumunuz için teşekkür ederiz.

    İşte aynı anlamda benzer içeriğe sahip bir tane daha: https://blog.desdelinux.net/aprender-software-libre-gnu-linux-sin-instalar-nada/

bool(doğru)