Raspberry Pi Pico: yeni ince ve ucuz SBC

Ahududu Pi Pico

Raspberry Pi Foundation yeni bir ürün piyasaya sürdü. Hakkında Ahududu Pi Pico, mevcut olanları birleştiren yeni bir ucuz SBC. Bununla birlikte, Raspberry Pi 4 ve Pi Zero veya Pi 400 ile birlikte mevcut teklif güçlendirildi. Şimdi, yeni format küçültülmüş ve gerçekten şaşırtıcı bir fiyatla: yaklaşık 4 $.

Bu durumda bir MCU veya mikro denetleyici, gömülü bir sistemi çalıştırmak için gereken her şeyi uygulamak ve tıbbi projeler, otomotiv, endüstri, robotik, hava istasyonları vb. gibi boyut ve tüketimin önemli olduğu projelere uygulamak için basit ve indirgenmiş bir çözüm.

Bunun harika bir haber olmadığını düşünebilirsiniz ve benzer indirgenmiş tabakların zaten mevcut olduğu doğrudur. Ama harika haber başka bir şey. Raspberry Pi Vakfı bir sürpriz kurtardı. Ve Raspberry Pi Pico'da içerdiği SoC gibi kendi çiplerinin mükemmel bir tasarımcısı oldu.

Kendileri tarafından tasarlanan ve adını taşıyan bir SoC RP2040. İşleme çekirdekleri sıfırdan tasarlanmadı, bunun yerine Arm'ın lisanslı çekirdeklerini seçtik. Özellikle 0Mhz'de iki ARM Cortex M133 + çekirdeği uygulandı. Bunlarla birlikte 264 KB RAM ve 2MB flash depolama ile SD kartlar, VGA vb. Arayüzleri taklit etmek için bir PIO (Programlanabilir G / Ç) ünitesi uygulandı.

Dikkat et! Çünkü diğer oldukça prestijli medyanın da belirttiği gibi, bir gecede MDI haline gelmediler. Bunun bir fabrikasız olduğunu tekrarlıyorum, kendilerini üretimle değil, tasarımla sınırlıyorlar. Aslında, Raspberry Pi Pico çipi TSMC dökümhane, 40nm düğümlü. Ve bunun gelecekteki SoC'ler için bir eğilim olup olmadığını veya sadece belirli bir şey olup olmadığını ve Broadcom'u kullanmaya devam edeceklerini görmemiz gerekecek ...

Bu arada, bir teknoloji oldukça tarihli litografiEvet, ancak bu çipin basit özellikleri göz önüne alındığında daha fazlasını gerektirmiyor. Tasarlandıklarından çok daha fazlası.

İşletim sistemine gelince, gerçek şu ki Linux kuramayacaksınız veya diğer SBC'lerde olduğu gibi diğerleri. Hayır, burada çalıştırması için basitçe programlar ekleyebilirsiniz. Yani bu anlamda bir Arduino kartına daha çok benziyor.

Şunun gibi programlama dillerinde skeçler yazabilirsiniz. C veya MicroPython bir PC'de ve bunları microUSB ile Raspberry Pi Pico'nuzun hafızasına yükleyin. Böylece mikrodenetleyici bunları çalıştırabilecek ve GPIO pinleri üzerinde işlem yapabilecektir.

Açıkçası, büyük faydalar beklemeyin. Bir sınırlı plaka çünkü belirli bir uygulama türüne yöneliktir. Bir işletim sistemi kuramamanın yanı sıra, küçük boyutu nedeniyle kablosuz bağlantı açısından da eksikliklerle karşılaşacaksınız.


Makalenin içeriği şu ilkelerimize uygundur editoryal etik. Bir hata bildirmek için tıklayın burada.

İlk yorumu siz

Yorumunuzu bırakın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar ile işaretlenmiştir *

*

*

  1. Verilerden sorumlu: Miguel Ángel Gatón
  2. Verilerin amacı: Kontrol SPAM, yorum yönetimi.
  3. Meşruiyet: Onayınız
  4. Verilerin iletilmesi: Veriler, yasal zorunluluk dışında üçüncü kişilere iletilmeyecektir.
  5. Veri depolama: Occentus Networks (AB) tarafından barındırılan veritabanı
  6. Haklar: Bilgilerinizi istediğiniz zaman sınırlayabilir, kurtarabilir ve silebilirsiniz.