Pomáhá Canonical vylepšovat GNU / Linux?

La Linux Foundation nedávno zveřejnila svou výroční zprávu o vývoji EU jádro Linux. Red Hat a SUSE jako obvykle obsadily první místo v seznamu hlavních přispěvatelů do vývoje linuxového jádra. Dokonce Microsoft dosáhl prvních 20 díky své čistotě kódu své technologie Hyper-V, která umožňuje virtualizovat Linux na Windows Serveru.

Nicméně, Kanonický, společnost za sebou ubuntu, byl vynechán ze seznamu (jen se objeví ve vzdálené stánek č. 79).


Vyvstává otázka, jaký je příspěvek Canonical pro Linux. V Muktware se několik uživatelů sešlo, aby napsali společný článek, z nichž jsem si níže dovolil překládat a sdílet s vámi.

Když se Steven Vaughan-Nichols, redaktor ZDNET, zeptal na Marka Shuttlewortha Příspěvek CanonicalŘekl: „... jádro je malou částí uživatelské zkušenosti s Ubuntu a vývoj jádra nevedeme jako konkrétní cíl.“

Byl jsem zvědavý, co si o vstupu Canonical myslí Linus Torvalds a Greg KH, dva vůdci světa Linuxu. Během LinuxConu, když jsem se zeptal Linuse Torvaldse na nepřispívající hráče, řekl: „Když máte lidi, kteří právě používají systém, nejsou nuceni přispívat příliš, protože nepotřebují provádět žádné změny. Používají ho pouze tak, jak bylo navrženo. “

Pokud tedy systém pouze používáte, aniž byste na něm prováděli jakékoli změny, nemusíte příliš přispívat.

Když jsem se ho zeptal na kritiku společnosti Canonical od Grega KH, Linus řekl: „Gregovi se Canonical nelíbil proto, že skutečně provedli změny. Prostě nebyli tak aktivní při jízdě na palubě, jak by si přál Greg. “

Následujícího dne jsem měl schůzku s Gregem, takže Zeptal jsem se ho na Canonical. Řekl: „Pokud důvěřujete systému Linux, neměli byste pomoci přispívat do systému Linux, abyste se ujistili, že funguje způsobem, který je pro vás užitečný? Obchodním rozhodnutím společnosti Canonical není přispívat, a to je v pořádku. Nemáme s tím žádný problém a Canonical s tím souhlasí. “ Poté dodal: „Přispěli více, o tom není pochyb, spousta lidí, kteří přispívají, nejsou považováni za„ hlavní přispěvatele “. To je v pořádku, nemám proti tomu žádné námitky.

Zdá se, že Michael Hall společnosti Canonical s touto definicí příspěvku nesouhlasí. Při poslechu poznámek Grega a Linuse o příspěvku Canonical Michael řekl: „… jsem si stejně jistý, že lidé, kteří to říkají, mají velmi úzkou a nerealistickou definici toho, co je to příspěvek. Nesouhlasím s vaší definicí. “

Kanonické příspěvky mimo jádro

Podporovatelé Ubuntu často tvrdí, že Canonical přispěl tím, že učinil GNU / Linux velmi oblíbeným u mas. To je pravda. Ubuntu usnadnil GNU / Linux těm, kteří chtějí opustit Windows.

SJVN také věří, že Canonical významně přispívá mimo vývoj jádra: „Jistě, jádro Linuxu je důležité. Bez toho by nebylo možné nic vykonat. Jak však upozorňuje Shuttleworth, společnost Canonical významně přispívá k větší komunitě Linuxu. Ubuntu navíc pomohl rozšířit publikum Linuxu a samotný Ubuntu je základem pro další populární distribuce Linuxu, jako jsou Linux Mint, PepperMint OS a TurnKey OS. Závěrem je, že Ubuntu možná nepřispěl mnoha řádky kódu do linuxového jádra, ale do Linuxu významně přispěl v širším smyslu. «

"Je to pravda, ale Canonical nedělá slovo" Linux "populárním. Ubuntu není Linux. V marketingovém materiálu Ubuntu nenajdete zmínku o Linuxu. Když tedy uživatel používá Ubuntu, neví, že se jedná o Linux. Stejně jako uživatel, který používá Mac nebo iOS a neví, že jde o BSD. Pokud se jedná o měřítko pro měření příspěvku, TomTom musí být větší přispěvatel, protože má větší trh než Ubuntu. “Říká Rajiv Sachan, uživatel Ubuntu.

Canonické technologie mimo Ubuntu

Společnost Canonical vyvinula velké množství technologií, jako je Unity, což lze považovat za její příspěvek světu Linux. Theodore Ts'o, hlavní vývojář a správce e2fsprogs, poznamenal: „Jedním z důvodů, proč mnoho lidí nepovažuje příspěvky společnosti Canonical pro Unity za příspěvek k„ Linuxu “, je to, že ji žádná jiná linuxová distribuce nepoužívá. . Totéž platí pro téměř všechny projekty vedené společností Canonical. “

Totéž platí pro ostatní technologie Ubuntu, které se mimo Ubuntu nepoužívají. Osobní cloudové služby Canonical, jako je Ubuntu One, nejsou k dispozici v jiných distribucích GNU / Linux.

Brett Legree tvrdí, že nic nebrání tomu, aby jiné distribuce Linuxu používaly Unity. Existuje spousta aplikací, které nejsou nainstalovány ve všech distribucích, nebo dokonce jako kompilované balíčky pro ně. Probíhají práce na dalších distribucích, jako jsou Arch, Fedora, Debian a Mint, aby jejich uživatelé mohli používat Unity.

Vývojář Ubuntu Michael Hal říká: „Nic nebrání ostatním distribucím v používání klienta Ubuntu One, kromě touhy nepoužívat bezplatný softwarový program využívající službu Canonical. Mohou používat klienta Ubuntu One stejně dobře jako klienta Dropbox. “

Dean Howell, redaktor PoweHouse, je skeptický: „Je těžké skutečně měřit motivy Canonical s Ubuntu. Navenek je to produkt pro lidi, lidmi, ale vnitřně je snadné zpochybnit, zda je to skutečně tak. Zdá se, že Shuttleworth velmi tvrdě pracoval, aby udržel svůj tým izolovaný od ostatních vývojových skupin a dokonce se etabloval jako nezávislý subjekt. Toto je nebezpečné chování ze strany společnosti, jejíž práce se do značné míry spoléhá na Gnome 3. Unity se snaží stavět na knihovnách GTK3 a zároveň jej použít jako odrazový můstek k nezávislosti. Co jiného by mohlo vysvětlit nedostatek nejnovějších balíčků GTK3 v Ubuntu? Gnome 3.4 by zlomil Unity.

Nekhelesh Ramananthan, editor Ubuntu, vidí věci jinak než Dean: „Nesouhlasím s tvrzením, že Gnome 3.4 by zlomil Unity. Gnome 3.4 byl portován, aby fungoval na Ubutnu 12.04. Totem 3.4 není zahrnut jen proto, že vyžaduje hardwarovou akceleraci, takže uživatelé se starším hardwarem by ve výchozím nastavení zůstali bez přehrávače videa. “

Beyond the Core: Other Canonical Contcements

„Canonical přispěl uTouch, což je ve skutečnosti nejpokročilejší multitouch a systém gest s otevřeným zdrojem. Během vývoje uTouch bylo mnoho ovladačů aktualizováno nebo přispěno (Apple Magic TrackPad). A mnoho vrstev bylo upraveno (jádro, X.org, správce oken, různé knihovny). Z pohledu výzkumného pracovníka v oblasti interakce člověk-počítač byla společnost Canonical první, kdo se zajímal o propojení práce provedené vědeckými výzkumníky a její aplikaci ve prospěch komunity, “říká Mohamed Ikbel Boulabiar. 

Ubuntu Linux přispívá k Linuxu jiným způsobem. I když je pravda, že nepřispívají k jádru, existují další služby a technologie, které Canonical vyvíjí nejen pro své uživatele, ale také pro všechny ostatní. Kromě toho je Ubuntu pravděpodobně jedním z operačních systémů a slouží jako základ pro další distribuce (např. Linux Mint). Ubuntu usnadnil vytváření serverů a je vidět na robotických technologiích, jako je Darwin-OP. „Musíme pochopit, že Ubuntu je jednou z mnoha tváří Linuxu a je důležitou bránou do světa Linuxu, což je více než dost,“ říká Michael Redford, uživatel Ubuntu.

Nekhelesh říká: „Existuje mnoho společností, které se zaměřují na vývoj jádra. Raději bych se Canonical (malá společnost ve srovnání s Google nebo Microsoftem) nadále soustředil na to, aby byl Ubuntu pro nové uživatele snadný. Kromě toho již mají ruce na příliš mnoha tématech: Ubuntu TV, mobilní operační systém, Ubuntu One, softwarové centrum Ubuntu atd. Do Linuxu jsem se dostal kvůli Ubuntu a jsem vděčný za snadné používání systému. Jsem naprosto v pořádku, když se neúčastní vývoje jádra. “

Otázkou není, zda by se měli zapojit do vývoje jádra nebo ne. Jde o to, pokud provádějí změny v jádře a nesdílejí je s širší komunitou, aby z nich mohli mít prospěch. Nesdílení těchto změn není v pořádku. Ale jak říká Greg, přispívají, ale nejsou hlavními přispěvateli.

Kanonická čísla v perspektivě

Kanonický zaměstnanec Dustin Kirkland provede zajímavé srovnání, ve kterém poukazuje na data nejdůležitějších společností ve světě Linuxu:

Zaměstnanci (2007)
Kanonický: ~ 130
Red Hat: ~ 2200
Novell: ~ 4100 XNUMX
IBM: 386,558 XNUMX ...

Výdělky (2007)
Kanonické: (pravděpodobně někde na jih od následujících čísel)
Red Hat: 523 milionů USD USD
Novell: 933 milionů USD USD
IBM: 98,786 XNUMX milionů USD (ano, to je sto miliard dolarů)

Roky existence
Canonical: 4 (založena v roce 2004)
Red Hat: 15 (založena v roce 1993)
Novell: 29 (založena v roce 1979)
IBM: 119 (založena v roce 1889)

Díky těmto údajům je situace poněkud jasnější: Canonical nemusí příliš přispívat, ale jeho velikost je také mnohem menší než u velkých společností, které pracují s Linuxem.

Canonical dělá to nejlepší, co může

Vzhledem k velikosti společnosti dělá Canonical to nejlepší, co může. Ano, je třeba mnohem více, ale pole, které si vybrali pro boj, je velmi konkurenceschopné. Bojují za trh mezi zneužívajícím monopolem (Microsoft) a hráčem se 100 miliardami dolarů v bance (Apple).

Je to lano pro Ubuntu. Vzhledem k jeho velikosti se společnost rozšířila na možná příliš širokou škálu produktů: operační systém pro stolní počítače, Ubuntu One, Ubuntu Music, Ubuntu TV, Ubuntu pro Android atd.

Společnost Canonical zároveň nemusí chtít zúžit tento sortiment produktů a dát všechna svá vejce do jednoho košíku. Proto je váš stůl na laně. Prozatím je však Ubuntu stále v rovnováze.

Popírá Canonical Linux?

Špatný kanonik, že? Je velmi „malý“ a dělá, co může. Ve skutečnosti ale záleží na tom, zda nízký příspěvek společnosti Canonical k linuxovému jádru je způsoben ekonomickou nemožností, nebo je-li skutečně založen na komerční strategii, aby nebyl spojován Ubuntu s Linuxem, něco podobného vlastní strategii Google s Androidem.

Příběh vychází z článku publikovaného nakladatelstvím Joe brockmeier na jeho osobním blogu. Brockmeier ve skutečnosti stáhl první beta verze Ubuntu 12.04, aby ji otestoval, a když se podíval na poznámky k verzi, byl chudák šokován, když našel následující řádek: „Beta-1 obsahuje jádro Ubuntu 3.2.0-17.27 který je založen na stabilním jádře v3.2.6. »

Jádro Ubuntu? Zajímalo ho, od kdy? Protože samozřejmě nikdy. A tam si trochu pamatoval odtržení, které Canonical ve vztahu k názvu „Linux“ ve svých produktech měl, protože na oficiálním webu Ubuntu není ani zmínka o jádře vytvořeném Linusem Torvaldsem (nebo na první pohled ne).

Zdá se, že v Canonical dávají přednost Ubuntu, aby byl jen Ubuntu. Jinými slovy, sbohem „Linuxu pro lidi“.

A co si myslíš ty? Přispívá Canonical k vývoji GNU / Linuxu?

Zdroj: Muktware & Kirkland & Velmi Linux


Zanechte svůj komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinné položky jsou označeny *

*

*

  1. Odpovědný za údaje: Miguel Ángel Gatón
  2. Účel údajů: Ovládací SPAM, správa komentářů.
  3. Legitimace: Váš souhlas
  4. Sdělování údajů: Údaje nebudou sděleny třetím osobám, s výjimkou zákonných povinností.
  5. Úložiště dat: Databáze hostovaná společností Occentus Networks (EU)
  6. Práva: Vaše údaje můžete kdykoli omezit, obnovit a odstranit.

  1.   Juanjo Marin řekl

    Ubuntu One je patentovaná technologie, protože pouze klientská část je svobodný software.

    Dalším případem, kdy příspěvek Canonical byl na úrovni příspěvku téměř irelevantní, byl GNOME. Podle studie provedené před spuštěním Unity byly příspěvky společnosti Canonical jen něco málo přes 1 procento a byli lidé, kteří přispěli více než celá společnost jako Canonical.

    http://blogs.gnome.org/bolsh/2010/07/28/gnome-census/

    Pokud jde o vlastní příspěvky, jako je Unity nebo Utouch, musí ti, kteří chtějí přispět, poskytnout společnosti Canonical, soukromé společnosti, právo používat své příspěvky s licencemi, ať už bezplatnými či nikoli, které považují za vhodné.

    Myslím si, že skutečnost, že je nutné podepsat takovou dohodu, neupřednostňuje spolupráci s jednotlivci nebo s jinými společnostmi v ekosystému GNU / Linux.

    http://www.canonical.com/contributors

  2.   Mario Daniel Machado řekl

    Říká se, že Canonical přispívá k linuxovému jádru, protože ho činí populárnějším, je podobné tomu, jak říká, že výrobce obalů přispívá k formulaci Coca Cola.

  3.   Anonymní řekl

    Je pravda, že zjevně nepřispívají, pokud jde o jádro, ale pokud by to nebylo pro ně, tisíce uživatelů, kteří by měli dost Windows, by nebyli nebo by migrovali na GNU / Linux. Neznám ostatní uživatele, ale aniž bych v životě viděl operační systém Ubuntu (moje první distribuce byla 9.04, kterou mi poslali zdarma doma), bylo mi vždy jasné, že je součástí světa Linux. Můj přechod byl snadný, pohodlný, hodně jsem se naučil i se všemi svými rodinami a přáteli, které jsem do tohoto světa zaváděl.
    Pokud to nepřispívá, nevěděl bych, jak to nazvat. Nyní, když to vidíte z obchodního hlediska, je zřejmé, že chtějí mít exkluzivní produkty a vydělávat s nimi, každá společnost ano.
    Někdy si myslím a podle mého osobního názoru by člověk neměl být více papežský než papež.

    1.    Bojuji řekl

      To je jeden z problémů, mentality, že všechny společnosti hledají svůj vlastní zisk, a každá z nich, která není filozofií svobodného softwaru, který je svou povahou společný a Ubuntu má na starosti, aby si uživatelé mysleli, že Dobrá práce a to opravdu není správné, není to způsob, jakým by se měl svobodný software ubírat

  4.   Anonymní řekl

    Pravdou je, že Ubuntu nepřispívá a odklání se od linuxu se svými vlastními aktivitami, jako je jednota je zabíjí ... důkazem toho je, že mnoho migrovalo do Mint. Přechod všech OS je obtížný a ve Fedoře se cítím více než spokojený ... dozvíte se o nejnovějších technologiích.

  5.   livez řekl

    To, že nepřispívá do jádra, ještě neznamená, že nepřispívá, přispívá a mnoho v dalších aspektech, například povýšení a mnoho opatření přijatých na serveru ubuntu se používá v distribucích se stejnou zkušeností na serverech jako Red Hat.

    Žloutnutí není vůbec dobré, a pokud se objeví vážný návrh na distro, začneme pochybovat, že je lepší vrátit se do roku 2000, kde mít 3D zrychlení v jakémkoli distru, musíte být o něco méně než hacker.

    Canonical nejprve přispěl k popularitě, poté ke snadnému použití a automatické konfiguraci hardwaru.

    Přestaňme být žlutí a užívejme si toho, co máme, pokud chceme, a pokud nechceme používat Ubuntu, existuje mnoho distribucí, existují dokonce systémy jako Microsoft Windows, který je hlavním přispěvatelem do linuxového jádra.
    Je tedy jasné, že přispění k linuxovému jádru z vás nedělá lepší společnost, důkazem je Microsoft.

  6.   Mauricio González Gordillo řekl

    Odvaha:
    Máte všechny komentáře, které říkají něco proti, opravdu pracujete v Canonical?
    Víte, jaká je jejich politika? Jste její součástí?
    Není tomu tak, takže nemůžete tak přesvědčivě tvrdit, že:
    Ubuntu bude zaplaceno
    Canonical chce monopol
    Kanonické to a to; Pokud máte produkt, zjevně chcete, aby byl spotřebován, kanonickým produktem je Ubuntu, mluvíte o marketingu, v mém životě jsem viděl a nemyslím si, že uvidím reklamy na ubuntu (vyrobené kanonickým) na internetových stránkách, v televizi nebo v jiných médiích .

    Říkáte, že existují i ​​jiné distribuce, které se snadněji používají než Ubuntu, a ano, možná existují, ale řekněte mi, že po celou dobu před Ubuntu nikdy nepřijali iniciativu, která by průměrnému uživateli usnadnila používání.

    Pokud jde o mě, Ubuntu je distribuce Linuxu a možná si v určitém okamžiku „vytvoří“ vlastní jádro, ale než se to stane, ujišťuji vás, že si položíte otázku, co já? Linux, OS X a jiné byly založeny na Unixu a nakonec se oddělily, takže pokud si Ubuntu vyvíjí vlastní jádro, vůbec se mě to netýká.
    Pokud je Ubuntu prodán, vůbec se mě to netýká, koupím si ho, protože se mi líbí, což se nestane, protože je to součástí jeho filozofie, že Ubuntu bude vždy zdarma.

    To, že používáte Arch, mě ani nikoho nezajímá, že si myslíte, že už nejste běžní, protože používání Archu je váš problém, Arch se mi nelíbí, protože je příliš primitivní, používám Linux 8 let, 4 ubuntu a věřte mi, že to je distribuce, kterou ji budu dlouho používat, protože pro mě je nejlepší ze všech.

  7.   Odvaha řekl

    „To, že používáte Arch, mě ani nikoho nezajímá, že si myslíte, že už nejste běžní, protože používání Archu je váš problém.“

    Pokud se mě zeptají nebo navrhnou, musím odpovědět ze vzdělávání, což podle mého názoru hodně chybí

    „Nemám rád Archa, protože je příliš primitivní“

    Spíše proto, že nevíte, jak jej nainstalovat

    „Používám Linux 8 let“

    Tomu nevěříte, ani vám nevadí víno, protože kdybyste je skutečně vzali, nebyli byste neúctou. Nejnovější jsou ti, kteří nejvíce urážejí.

    „Víte, jaká je jejich politika?“

    Vím, co mají v úmyslu dokonale, také je to jasně vidět v článku s textem „Ubuntu Kernel“

    «To, že si myslíte, že už nejste běžní kvůli používání Archu, je váš problém»

    Kdo co řekl? Myslel jsem, že si dvakrát rozmyslíte, než o někom budete mluvit zdarma

    „Mluvíš o marketingu, v životě jsem ho viděl a nemyslím si, že uvidím reklamy na ubuntu (vyrobené kanonicky) na internetových stránkách, v televizi nebo v jiných médiích.“

    Nemusíte hrát švédsky, ale dám vám to:

    - Bývalý slogan
    - Chybějící ShipIt
    - Předinstalace

    Odstranili vše, jakmile se jim podařilo být nejpoužívanějším distro.

    „Převzali iniciativu, aby průměrnému uživateli usnadnili používání.“

    Pro snadnější použití se průměrný uživatel snadno používá, no tak, nemyslím si, že to Einsteinovi trvá, než na to přijde.

    „OS X a další byly založeny na Unixu a nakonec se rozešli“

    Říkáte znovu věci, které nejsou pravdivé, Mac O $ X je BSD, o kterých nevíte, že je něco jiného.

    „Pokud Ubuntu vyvíjí vlastní jádro, nemá to na mě vůbec žádný vliv.“

    Ubuntosos nejsou ovlivněna, ostatní uživatelé mohou být

    „Pokud je Ubuntu prodán, vůbec se mě to netýká, koupím si ho, protože se mi líbí“

    Jistě, ubuntosové to koupí, ale možná si to nebude moci každý dovolit.

    „To se nestane, protože součástí jejich filozofie je, že Ubuntu bude vždy zdarma.“

    Neznáte principy GNU / Linuxu a ještě méně znáte záměry Ubuntu.

    Jak to můžete potvrdit? V žádném případě.

    1.    Angell abalos řekl

      BSD je Unix a OS X je již také UNix. Nejprve Umildad.

  8.   Mauricio González Gordillo řekl

    Podívejte se, že nechcete věřit, že mých 8 let používání Linuxu je na vás, nenainstaloval jsem Arch, protože jeho instalační metoda pro mě není dobrá, říkat uživateli „cokoli můžete“ není správné. Počítač nám navíc má trochu ulehčit věci, ne zkomplikovat instalaci.
    Mini seznam, který zmiňujete, to nejsou reklamy, nikdy jsem nikde neviděl (TV, rádio, internet) jakýkoli druh reklamy, která by se na ně odkazovala.
    Ubuntu nedělá reklamy a pokud nevíte, že se svět nachází v ekonomické krizi, je pochopitelné, že dodávka bezplatných disků byla stažena.

    «Nováčci jsou ti, kdo urážejí nejvíce ...» podívejte se, že jste pak, ale jeden z těch, kteří se právě narodili, nikdy vás neuctí, promluvte jasně a přímo k věci (četl jsem vaše další komentáře a to, co vás uráží).

    Ten, kdo není informován, jste vy, OS X není BSD, cituji wikipedii

    «Je založen na systému UNIX a byl postaven na technologiích vyvinutých v NeXT mezi druhou polovinou 80. let a koncem roku 1996, kdy společnost Apple získala tuto společnost. 10 11 Od verze Mac OS X 10.5 Leopard pro procesory Intel, systém má certifikaci UNIX 03 »

    Bože, zjistěte, než promluvíte, dodržuji to, co jsem řekl, OS X se narodil z UNIXu a oddělil se jako další systém.
    Ubuntu se narodil z Linuxu, pokud se chcete oddělit, udělejte to; Nebo vás to obtěžuje, protože Linuxu dochází uživatelé?

    Jak na vás jiné jádro působí? Váš život se netočí kolem toho, pokud se Ubuntu upraví a oddělí, nebudete bez práce. Nemá to na vás ani na mě žádný vliv.

    Opět nemáte tušení, co říkáte, tvrdím, že Ubuntu bude vždy zdarma, protože to je jeho filozofie a cituji ze stránky ubuntu:

    Ubuntu je zdarma. Vždy byl a vždy bude. Od operačního systému přes aktualizace zabezpečení, úložiště až po software. »

    Neříkejte prosím věci, které nejsou pravdivé, zjistěte to dříve, než někoho „opravíte“.

  9.   Mauricio González Gordillo řekl

    Pokud vím, Canonical ukazuje, že používá Linux, z fráze „Linux pro lidi“ a dokonce i po instalaci ukazuje grub položku: „Ubuntu with Linux 3.0.x“
    Canonical dělá, co může, s tím, co má, jak již bylo zmíněno, zbývá mu jen 8 let života, nelze očekávat, že již ovládnou svět a více s produktem, který málokdo zná (Linux).

    Chci věřit, že jejich strategie «neukazovat», že Ubuntu je Linux, je proto, že to znamená vysvětlení, znamená to, že se uživatel seznámí s jeho historií, a to je strašně nudné a nudné, stejně jako Microsoft u Windows, stále MS- Dva, ale s jedním rozhraním.

    Musíme dát Canonical čas, snad v budoucnu narazíme na televizory, které používají Ubuntu, počítače Canonical brand a v té době se dočkáme slovního spojení „Linux for human beings“.

  10.   falc řekl

    Říká se vám spodina, mimozemšťané nebo psi. Slogan „Linux pro lidské bytosti“ byl navíc před lety zrušen po změně polohy značky. Je to slogan, s nímž se zrodil Ubuntu, ale už roky se tak nepropagují.

    Důkazy, o kterých tvrdíte, že jsou, jsou docela špatné. Na jedné straně to byla brutální investice peněz na propagaci. Když byl ShipIt vyřazen, název Ubuntu už byl všude, takže je normální přestat s tak velkou investicí do marketingu, pokud si jeho účinky nevšimnete.

    O zařízeních OEM nevím, jestli znáte význam zkratky. Mnoho výrobců zařízení vyžaduje, aby byly splněny určité požadavky, aby byly součástí balíčku, který má být prodán, a aby mohli nabídnout záruku. Nechápu, v čem je problém.

  11.   Odvaha řekl

    Ale bylo to propagováno sloganem (který jsem řekl ex-slogan), který byl urážlivý vůči těm z nás, kteří používají jiná distribuce.

    ShipIt byla jistě investice, ale měla získat území.

    Instalace OEM, mám na mysli počítače s předinstalovaným Ubuntu, a se zárukou mám na mysli, že pokud změníte distribuci, nebudete moci vzít počítač do technické služby bez platby v případě, že se rozbije.

  12.   Mauricio González Gordillo řekl

    Pokud byste tedy měli předinstalovanou Fedoru, udělali byste s ní stejnou částku bez konce ... ... jste docela neslušní.
    Ubuntu se chce umístit do boje proti Windows a OS X, a pokud k tomu musí mít vybavení OEM, nevidím žádný problém.

  13.   Odvaha řekl

    Co myslíš? Přispívá Canonical k vývoji GNU / Linux? »

    No, raději chtějí udělat ponopoly, zavřít svůj systém a prodat ho za 300 EUR jako Windows

  14.   falc řekl

    Místo ponopoly máte na mysli monopol, myslím. A pokud vím, nepodniká žádné kroky, které by upřednostňovaly monopol, můžete si kdykoli zvolit jakékoli jiné rozdělení a bez problémů migrovat svá data. Nemá ani své vlastní nekompatibilní formáty.

    A nemáte jediný důkaz, že „vypne“ (i když nevím, co myslíte tím, že vypnete) jeho systém nebo ho prodá za 300 eur. Než něco řeknete, bylo by hezké poskytnout důkaz toho, co říkáte.

  15.   Odvaha řekl

    Monopol, to jsem vlastně myslel.

    „A pokud vím, nepřijímá žádná opatření, která by upřednostňovala monopol“

    Ano, jeho bývalý slogan „Linux pro lidské bytosti“, co jsme my, kdo používáme jiná distribuce? Lidský odpad? Cizinci? Psi?

    "A nemáte jediný důkaz, že" vypne "(i když nevím, co myslíte tím, že vypnete) jeho systém nebo jej prodáte za 300 eur. Než tedy něco řeknete, bylo by dobré, kdybyste poskytli důkazy o tom, co říkáte. “

    Neříkej to lehce, aniž bys věděl, kam až mohu zajít.

    Důkazy jsou chybějící ShipIt, dřívější slogan a zařízení OEM. Jakýkoli počítač s předinstalovaným Linuxem má vždy Ubuntu, odeberte jej a ztratíte záruku.

  16.   Julito-kun řekl

    Že ShipIt je důkaz, že se Ubuntu vypíná? No tak, pak se všechny distribuce, které vám neposílají CD do vašeho domu, zavřou (předpokládám, že zavřením máte na mysli zavření kódu).
    Na druhou stranu si nemyslím, že je Ubuntu schopen účtovat za svůj systém 300 EUR, i když, co když se to stane? Nevím, jestli víte, že se svobodný software může prodávat.

    Na druhou stranu, co jiného dělá Canonical s jeho distribucí? Z vašich komentářů se zdá, že nepoužíváte Ubuntu, takže (opakuji) ... co jiného vám dává?

  17.   Odvaha řekl

    «Ten ShipIt je důkazem toho, že se Ubuntu zastaví? No tak, pak se všechny distribuce, které vám neposílají CD do vašeho domu, zavřou (předpokládám, že zavíráním máte na mysli zavírání kódu). »

    Samozřejmě je to tak, že pokud Canoni $ často posílá CD zdarma, lidé se neobtěžují stahovat ty z jiných distribucí, a tak posílají uživatele do jiných distribucí

    „Na druhou stranu si nemyslím, že je Ubuntu schopen účtovat za svůj systém 300 EUR, i když, co když se to stane?“

    Je mi to jedno

    „Nevím, jestli víte, že svobodný software lze prodat.“

    Vím, ale nemůžete porušovat principy GNU / Linuxu, jako to dělá tato společnost.

    „Na druhou stranu, jaký rozdíl má Canonical s jeho distribucí?“

    Je mi to jedno, protože jde o nedostatek respektu k uživatelům Linuxu a chtějí, aby ostatní distribuce zmizely.

  18.   Mauricio González Gordillo řekl

    Takže pokud vytvoříte produkt X, záleží vám jen na tom, zda jej používají nebo ne ... jak jste byli odvážní

  19.   Neděle řekl

    Softwarové centrum Ubuntu je svobodný software a je to důvod, proč jsem neopustil Ubuntu. Když jsem nebyl spokojený s Ubuntu, rozhodl jsem se vyzkoušet Fedoru a trvalo mi tři hodiny, než jsem shromáždil dostatek informací, abych mohl instalovat programy, vše, co jsem slyšel na svém notebooku, něco, co musí hrát nové verze Ubuntu a objeví se asistent, který stáhne mi, co potřebuji, bez dalších znalostí.

  20.   Carlos řekl

    Nevím, kolik máte znalostí počítačů nebo GNU / Linuxu, ale ... tolik zábavy jen poslouchat hudbu? Používám Fedoru a všechno je stejně snadné jako Ubuntu, pár příkazů, pár balíčků a všechno je připraven. Chcete grafické rozhraní? existuje také, takže nevím, proč tolik potíží. Pravda mi softwarové centrum připadá pomalé.

  21.   Odvaha řekl

    Říká, že je pomluva, je to další ubunto, jeden z těch, kteří sní o tom, že se chystají do mešity Ubuntu pochválit strýčka Marka.

  22.   Mauricio González Gordillo řekl

    Průměrnému uživateli se to líbí, líbí se mi to (používám Linux 8 let), raději vidím, co dělám normálním způsobem, abych viděl, co dělám s kódem.
    Ať se vám to líbí nebo ne, pro Ubuntu existuje balíček s omezenými doplňky, kde máte připraven veškerý Ubuntu na každodenní akce, které v jiných distribucích musíte nainstalovat každý balíček samostatně.

    Ano, terminál je rychlejší, ale pro koncového uživatele není pohodlný

  23.   falc řekl

    Proč se tedy Ubuntu stal populárním?
    Kdyby to nebylo pro uživatele jiné než počítačové vědy, kdo byli ti, kteří jej začali instalovat a vytvořili množství uživatelů tak velkých, že jsou jedním z nejpoužívanějších na ploše?

    Jen proto, že se Ubuntu stal populárním pro snadnou instalaci a použití, neznamená to, že neexistoval ŽÁDNÝ distro, který by se snadno instaloval a používal.

  24.   Odvaha řekl

    „Proč se tedy Ubuntu stal populárním?“

    Marketingem.

    Linux byl ale již blízko koncovému uživateli

  25.   Mauricio González Gordillo řekl

    Dej mi důkaz toho „marketingu“

  26.   Odvaha řekl

    Odpovím tímto komentářem na několik z nich, kteří říkají stejný nesmysl, nesmysl, který Ubuntu přinesl Linux uživatelům, kteří nemají zkušenosti s výpočty.

    To je Zcela FALSE.

    Než existoval Ubuntu, existovaly distribuce jako Mandriva nebo Kororaa, mohlo to dokonce zahrnovat Fedoru a OpenSUSE, které, i když jsou poněkud komplikovanější, nejsou pro supernerdy z podsvětí.

    Tyto 4 distribuce, které jmenuji, jsou velmi snadno použitelné, zejména Mandriva (Kororaa jsem nezkoušel), což z hlediska snadného použití dává Ubuntu tisíc kopů.

    Před promluvením je vhodné se trochu informovat

  27.   Páni řekl

    Seru na nesmysly, které tato Odvaha říká:
    1) Na Mandriva, Fedora, Suse atd. v Ubuntu nejsou všechny softwarové balíčky. (malý příklad ME tv).
    2) Pokud jde o instalaci ovladače, můžete si zlomit hlavu a nechat zařízení ve stavu. (jednoduchý příklad instalace skeneru Brother dcp115c).
    V Ubuntu je nainstalován jen pár kliknutí myší, tento ovladač a vše, co je potřeba.
    Ale v pořádku, říkat kecy je zdarma a na těchto fórech zdarma.

  28.   Odvaha řekl

    Seru na nesmysly, které tento Guax říká

    1: Tyto balíčky můžete nainstalovat stejným způsobem, nevíte, že je něco jiného

    2: Lež, Mandriva vše stihne poprvé, nehledat řidiče je něco jiného. V Mandrivě je nainstalován kliknutím myši s RPMdrake, to a vše, co je potřeba

    Ale dobře, na těchto bezplatných fórech je vyprávění omylů zdarma a více

  29.   Mauricio González Gordillo řekl

    Je velmi odlišné, že je snadné nainstalovat soubor .bin se vším, co to obnáší, než to, co je snadné pro průměrného uživatele, dávají přednost tomu, že vše je připraveno jen několika kliknutími (v případě USC a .deb) .

    Zkoušel jsem mandrivu a dovolte mi, abych vám odporoval, mandriva nedokáže zvládnout nic známého v tomto světě, musíte zvládnout instalaci ovladače tiskárny nebo jiného zařízení, protože zřídka můžete nechat mandrivu „na místě“.

  30.   diego avila řekl

    Musím říci, že tu stránku hodně čtu a je to poprvé, co zde komentuji jakékoli téma. Pravdou však je, že tato diskuse upoutá mou pozornost a já bych chtěl zdůraznit některé body

    1. Je to svobodný software a myslím si, že proto s ním každý může dělat to, co ztělesňuje.

    2. Pokud toho o linuxu a jeho kerneru moc nevím a používal jsem pouze ubuntu, linux mint (ubunto v pozadí) a kanoprix a zdá se mi, že pokud nakonec a jestli nakonec nebudu schopen dělat víc, protože pravda Kódy mi nejsou poskytovány a myslím si, že se toho kanonik obával.

    3. Zamysleme se nad společností, která má na starosti dohled nad tím, že je vše v pořádku a že pokud se něco pokazí, opravte to a je to a oni mají na starosti převzetí těchto produktů koncovým uživatelům, a právě zde jde o kanonickou práci

    4. Nedělejme diskuse, protože na konci dne jsme gnu a nezáleží na tom, jestli to, co společnost dělá, má dopad na kernera nebo ne.

    5. Proč nekritizujeme RedHat, společnost, která vydělává na Linuxu a do značné míry přispívá, nebo co když řekneme něco o Microsoftu? Souhlasím, že máte a že možná se to nějak chceme naučit a ne tvrdě .

    V dobrém smyslu 😀

  31.   Jádro Zeppo řekl

    Velmi dobrý článek, ale stává se, že Ubuntu nemusí tolik spolupracovat na vývoji důležitých částí pro Linux, jako je jeho jádro, ale spíše pracuje více na vizuálu, rozhraní, jednoduchosti a dalších.
    Myslím, že každý OS se vyznačuje tím, že má „něco“, co ten druhý nemá, v případě Debianu je to stabilita, v případě Archu schopnost být poddajný a být Rolling Release, a stává se, že se Ubuntu vyznačuje tím, že jsem při masifikaci myslel lépe ... Začal jsem s Ubuntu, které v té době (9.04) bylo primitivnější a více „Linuxu“, to byla brána do světa Linuxu.
    Postupem času se Ubuntu změnilo, Unity, Gnome už není stejný, služby a další, ale nemyslím si, že dělá věci špatně, možná se teď může více soustředit na svůj skutečný cíl, a proto nechal mnoho zklamaných (mezi Zahrnuji sám sebe), ale nakonec se zdá, že to byl jejich konečný cíl (hromadění nad tradicí). Stejným způsobem si musíte myslet, že díky těmto nenávistným změnám mnozí poznali další distribuce, které umožnily větší přizpůsobení nebo lépe udržovaly ten „linuxový“ profil, který již Ubuntu nemá.
    Myslím, že by bylo špatné říci, že Ubuntu NENÍ spolupracovat, ale zároveň je nepopiratelné, že k vytvoření svého vlastního OS používá své nástroje. Někdy to bolí, že si některé OS uzurpují nástroje, nápady a další, aniž by při tom projevovaly patřičnou úctu (v případě oken a neustálých krádeží z KDE a Dolphin), ale musíte si také myslet, že nějakým způsobem je Ubuntu stále Linux, oni chcete nebo ne, jeho jádro je LINUX, jmenuje se Ubuntu nebo cokoli chcete.

  32.   Anthony řekl

    Moje realita je, že používám GNU / Linux díky Ubuntu. Po několika neúspěšných pokusech mě Ubuntu před čtyřmi lety přesvědčilo a od té doby se mi dokonce podařilo vyzvat další blízké uživatele, aby tento krok udělali, a spokojenost je úplná.
    Na druhou stranu považuji za překvapující, že Canonical má tak málo pracovníků ... Opravdu jsem si myslel, že je to nadnárodní společnost s pobočkami po celém světě. Myslím, že Canonical má hodně zásluh, protože hodně přispěl k šíření GNU / Linux.
    Když si myslím, že Canonical se vzdaluje od slova Linux, myslím si, že z projektu Linuxu je to prostě událost, která nemá nic společného s realitou.
    Uvedu jen jeden příklad ... Vstoupil jsem do softwarového centra Ubuntu a zadal jsem slovo Linux a dostanu 1651 odkazů ... včetně odkazu na Linux Magazine, se kterým Canonical nedávno dosáhl dohody o jeho distribuci v Centru softwaru.
    Upřímně řečeno, myslím si, že u Canonical existuje pronásledovací mánie ... a někdy trochu závist ... ale hej, to v určitých případech vyzývá k překonání. Díky tomu také GNU / Linux postupuje ... Mimochodem a kolik lidí používá Android, aniž by věděli, co je Linux ...
    Finále: Dnes odpoledne jsem otestoval mini distribuci SliTaz Gnu / Linux a je to fantastické. Gnu / Linux postupuje… a každý přispívá tím, co může a co chce. To je krása a to, co bychom si museli vážit.

  33.   Odvaha řekl

    Níže jsem uvedl úmysly.

    Není nutné diskvalifikovat někoho, kdo s vámi nesouhlasí

  34.   darkmanSUSE řekl

    Těšíme se, až každému řeknete, jaké jsou vaše záměry a jaké máte důkazy, kromě skutečnosti, že je zřejmé, že máte určitý odpor, závist nebo iracionální znechucení vůči části rodiny svobodného softwaru.

  35.   Odvaha řekl

    Myslel jsem, že se se mnou už nebudeš hádat. Nemůžeš tedy vydržet? Udělat mír. Nakonec nás GNU spojuje. “

    Hodíte kámen a skryjete ruku.

    Více pokrytectví, řekněte ano.

  36.   Pakoně řekl

    Huy «Kanonické účely»
    Druhá část skladby „Psycho“ od Alfreda Hitchcocka.
    Nikdo neříká, že Stallman má rád Canonical, co by se mu nelíbilo, je váš přístup, který bagatelizuje práci GNU a nadhodnocuje práci Linuxu.
    No tak, člověče, přestaňme ty nesmysly, pokud se nakonec jen velmi málo zajímá o vývoj Hurd a nic se neděje.
    Myslel jsem, že se se mnou už nebudete hádat. Nemůžeš tedy vydržet? Udělat mír. Nakonec nás GNU spojuje.

  37.   Odvaha řekl

    „Kdyby je Stallman poslouchal, už by je udělal hezkými.“

    Ačkoli se mi Stallman zdá jako extremista, měli byste vědět, že je proti Ubuntu.

    Zdá se mi, že se musíte naučit trochu víc

    Ale viděli jste kanonické postavy? Pokud se jedná o SME »

    Počet pracovníků je zcela nezávislý na jejich účelu

  38.   Pakoně řekl

    Ale viděli jste kanonické postavy? Pokud se jedná o SME. A je pravda, že je úspěšný, ale dnes je s největší pravděpodobností dokonce ztrátový. Jste závislý na malém ve třídě. Již si můžete vzít příklad a nainstalovat Win7, kterým Microsoft aktivně přispívá k jádru, na konci je uctíván, jako by to byl OS, a není.
    Pokud by je Stallman poslouchal, už by je teď udělal hezké. Urazilo mě, že neuznávají, že největší práce je v GNU, na konci King Penguin můžete říci, že je to velmi šťastný člověk.
    Váhu toho, co píšu, nesu v gramech, Aaron Griffin je skvělý tvůrce, který nám dává bohatství toho, co vytváří, GNU je vyrobeno z tohoto plemene. Je mi jedno, co říká král Penguin, kdyby nebylo komunity GNU, jeho práce by byla zapomenuta jako mnoho jiných.
    Říkám vám, že je nikdo nenutí používat Ubuntu, a vy si můžete vyčítat, co chcete, ale jdou špatně.

  39.   Pakoně řekl

    hahaha, kousl jsi ??? Dám ti trochu víc vosku, protože vidím, že stále můžeš více svítit. Canonical je společnost a společnosti tam vydělávají peníze, všichni to máme jasné, nemusíte chodit do školy ani používat Arch. Jde o to, že vaše názory jsou podobné názorům Billa Gatese a pana Jobse, krátce.
    Red Hat je skvělá společnost, která vyrábí vysoce kvalitní software a jsou si vědomi, že jejich úspěch je založen na bezplatném softwaru a specializovaných službách. Před několika lety Gates odsoudil Red Hat a bezplatné softwarové modely k selhání, dnes je to model, který si razí cestu, profesionální sektor to již má pokryté. Neříkám, že Canonical je jako Red Hat, ale obecně řečeno, mají mnoho společného. Nechápu, proč by se Canonical vzdal obchodního modelu s vyhlídkami na úspěch.
    Kromě toho, co jiného vám to dá, pokud použijete Archa. Neviděl jsem slavný seznam, ale zajímalo by mě, kde je na seznamu tým Aarona Griffina. Je mi to úplně jedno a nakonec odvedou skvělou práci na GNU, protože nakonec obrovský projekt této komunity spočívá v GNU.

  40.   Pakoně řekl

    Odvaha:
    Dnes jste se probudili s touhou po válce a naplnili jste to nesmysly. Společnost Canonical není povinna spolupracovat s jádrem. Pokud chcete prodat svůj produkt, můžete tak učinit, GPL neznamená „bezplatnou lištu“. Právě teď ani nepoužívám Ubuntu, ale je nepopiratelné, že odvedli skvělou práci při zprostředkování zkušeností s GNU / Linuxem a na chvíli už nějakou dobu inspirovali další projekty jako Mint a dokonce i Backtrack.
    Mluvíte o tolika nesmyslných věcech, které mě trochu trápí, když přemýšlím, jak byste se dostali k vlaku Arch, který vyžaduje náročné a nepřetržité učení, trochu důvodu, podnikání Ubuntu je v podpoře stejně jako Red Hat, jsou stejné obchodní modely, nikdo nebude „zamykat kód“ nebo vám účtovat „300 eur“, protože jinak je obchodní strategie oddělena od cíle. Pro tuto chvíli klidný spánek, to vás nezbaví spánku.
    Udělejme GNU a ne válku. Mír je otevřený

  41.   Marcelo řekl

    Vesmír GNU / Linux žije nejen vývojem jádra. V tom musíte mít jasno. Příspěvek společnosti Canonical jde jiným způsobem a je VELMI DŮLEŽITÝ. Stejně důležité jako překladatelé, designéři a grafici, učitelé, tvůrci dokumentů atd. Atd. Každý přispívá způsobem, který ví a může. Neházejte prosím kameny na naši vlastní střechu. Někdy si myslím, že „linuxeři“, kteří tak brutálně kritizují Canonical, jsou ve skutečnosti tajnými slepicemi společností Microsoft a Apple.

  42.   Carlos řekl

    Stručně řečeno, Canonical pomáhá vývoji GNU, vývoji aplikací a uživatelskému rozhraní „usnadnit“ použití distribuce pro jiné než počítačové uživatele, avšak jádro nepřispívá až tak moc. Kromě toho si musíme pamatovat, že data Linux Foundation jsou dva příspěvky do jádra, protože na jaké další příspěvky by se mohly vztahovat?

    Myslím, že Canonical dělá něco důležitého, ale myslím si, že by to mohlo udělat více, přinejmenším dát větší uznání linuxovému jádru.

  43.   Pojďme použít Linux řekl

    Souhlasím. Myslím, že váš komentář je velmi přesný.
    Myšlenkou tohoto článku bylo zahájit diskusi na toto téma. objetí! Pavel.

  44.   falc řekl

    Považuji za celkem nespravedlivé, že Upstart není v článku zmíněn. Také se nemluví například o Bazaru, Launchpadu nebo Upozornit OSD.

    Pokud jde o název, je pravda, že od té doby, co provedli proces značky a změny obrazu, se pokusili prodat Ubuntu jako „Ubuntu“, nikoli jako GNU / Linux, nebo jako distribuci GNU / Linux, nebo jako Ubuntu GNU / Linux . Zaměřují se na název a logo a někdy to pochopitelně může způsobit, že se to mnoha lidem nebude líbit. Samozřejmě nevidím, že popírají Linux nebo GNU / Linux, aniž by šli dále, v oblasti webu:
    http://www.ubuntu.com/project/about-ubuntu

    Na druhou stranu chápu, že existují lidé, kteří se domnívají, že by Canonical měl být přímo zapojen místo toho, aby se soustředil na své produkty a služby, ale samozřejmě je třeba vzít v úvahu, že vynaložili velmi silnou počáteční investici a že měl potřebu začít být ziskový.

    V každém případě mi připadá škodlivá debata o tom, „Podívejme se, kdo přispívá více či méně“. Pokud teď každý z nás bude muset položit na stůl to, k čemu přispívají, aby byl respektován, nebo alespoň ne urážen, budeme mít mnoho problémů.

    Každý, kdo nechce vidět výhody pro GNU / Linux (nejen pro Linux), které vyplynuly z Canonical a / nebo Ubuntu, by se měl podívat na sebe a zeptat se, zda kolik přispívá na základě toho, co má, pokud se to zdá spravedlivé a pokud je to debata, která je pro něco užitečná.

    Píšu to jako bývalý uživatel Ubuntu. Nechápu ani mě nezajímají fanfáry, stranické vztahy nebo fanboyské nálady.