Gjennomgang: en uke med Firefox OS

Etter landing i Spania og Polen, Firefox OS har ankommet hit i Venezuela (allerede Colombia) med operatøren Movistar.

Jeg utnyttet det faktum at moren min ønsket å fornye det gamle Nokia 2118, for gjør meg selv (eller gjør oss, hehe) med en Alcatel OneTouch Fire. Og i dag, etter en ukes bruk, kommer jeg for å skrive litt om hva som skjer Firefox OS.

Selv om jeg gjennom hele anmeldelsen sammenligner Firefox OS med Android og iOS, som er de andre plattformene jeg har, og jeg kan kommentere, er det ikke helt gyldig å sammenligne dem på grunn av det tidlige utviklingsstadiet der Firefox OS er.

Vel, teamet jeg eier er Alcatel OneTouch Fire, ganske beskjeden maskinvare. Det vil være mer tilrådelig å Geeksphone Keon (offisiell utviklingstelefon) hvis du er ute etter low-end, men denne oppfyller formålet veldig bra.

[spesifikasjoner]
  • CPU: Qualcomm Snapdragon MSM7227A (Cortex-A5) @ 1 GHz
  • GPU: Adreno 200 (forbedret)
  • ROM / RAM-minne: 512 MB (160 MB for applikasjoner), 256 MB
  • Skjerm: TFT 3.5 ″, oppløsning 320 × 480
  • Tilkobling: Wi-Fi, Bluetooth, GPS, 3G
  • Sensorer: Nærhet, belysning, rotasjon
[/ spesifikasjoner]

El OT Brann monterer en vanlig low-end prosessor, brukt i andre enheter som LG Optimus L5 eller Sony Xperia J, Med korrespondenten GPU.

Noen vil si at han har lite minne, men Firefox OS det trenger ikke så mye minne (både ROM og RAM) for å fungere bra. Skjermen har en akseptabel kvalitet, og tilkobling og sensorer er det minste som kreves for Firefox OS.

Firefox OS? Er det spist?

For de som ikke er veldig bevisste, Firefox OS (opprinnelig kalt B2G eller Boot 2 Gecko) ble født av et initiativ fra Mozilla y Telefónica for å lage et mobiloperativsystem basert på webteknologier. Målet var å skape et åpent, lett, flytende og utviklervennlig system.

Etter omtrent halvannet år med utvikling, og etter å ha gått gjennom noen få testenheter, ble den utgitt med de to første kommersielle enhetene: ZTE Åpne y Alcatel OneTouch Fire. Disse kommer med versjonen 1.0.1 de FxOS, selv om den siste stabile versjonen er 1.1.0 (tilgjengelig nå for testutstyr, for reklame på slutten av året) og 1.2.0 er i utvikling.

Brannrev, grønne androider og pingviner ser ut til å komme overens

Hastigheten som den første versjonen av FxOS skyldes noe veldig viktig: din Kernel linux er en versjon redusert fra Kernel Linux fra Android.

Og når jeg sier dette, er det fordi det faktisk er basert på versjon 3.0 Kjerne kompatibel med Android ICS, eller hva mer, det er også kompatibelt med driverne i den versjonen.

Det vil si å være basert på Android 4.0, er kompatibel med GPU-akselerasjon og alle drivere / moduler for den versjonen (som Swap eller zRAM).

Faktisk, hvis du har den nødvendige kunnskapen og driverne, er det mulig port Firefox OS til enheter som bringer Android (og vice versa).

Av de mektigste som Nexus 4 o Galaxy S2, selv de enkleste som LG Optimus L5 (forresten, den var allerede portert for disse, og koden er klar til å kompileres til Github).

Du får tilgang til terminalen Firefox OS gjennom ADB (Android Debugging Bridge), og kjør vanlige kommandoer som hvordanls (Linux, tross alt).

Systemets struktur

Systemet består av tre viktige deler:

  • Gaia- Dette er Firefox OS UI, basert helt på HTML5, CSS3 og JavaScript, noe som gjør det veldig, veldig modifiserbart. Alt vi gjør i det blir behandlet av Gecko.
  • Gecko: navnet høres ut for dem. Det er motoren som har ansvaret for gjengivelse av Gaia (som selvfølgelig er som en webside) og administrere WebAPI-ene og applikasjonstillatelsene. Det styrer også sikkerheten til systemet.
  • gonkInneholder komponentene Linux Kernel, drivere og Hardware Abstraction Layer (HAL).

Førsteinntrykket er viktig

Firefox OS oppstartsanimasjon.

Firefox OS-oppstartsanimasjon, revens hale beveger seg som ild 🙂

Når du først starter systemet, skjønner du hvordan lett som faktisk er. Du ser noen enkle, men attraktive oppstartsanimasjoner, og (i det minste i OT-brannen) starttiden er omtrent 40 sekunder.

Så snart du er ferdig med å se, ser du låseskjerm med en klokke, ledsageren og en fane nederst. Vi skyver opp fanen og vi ser to knapper: a rask tilgang til kamera og en knappen for å låse opp.

Vi spilte sistnevnte, og med en animasjonsstil visne inn skrivebordet vises.

Låseskjerm.

Låseskjerm.

Kamera og låse opp knapper.

Kamera og låse opp knapper.

Skrivebordet har tre deler: venstre, "dynamisk søk"(så forklarer jeg hva det handler om); et tomt rom med en klokke på sentrum (Jeg antar å se tapetet tydelig); Likevel høyre er alle installerte apper.

Skrivebordet minner veldig om iOS, selv om de dominerer runde ikoner ganske spesielt.

Dynamisk søk.

Dynamisk søk ​​på venstre side.

Midt på skjermen, rengjør med klokken.

Midt på skjermen, rengjør med klokken.

Installerte applikasjoner.

Installerte applikasjoner.

Hvis vi skyver statuslinje ned, a varslingssenter veldig lik Android: dato, operatør, liste over varsler, en knapp for å fjerne dem alle, og under noen knapper for å aktivere og deaktivere tilkoblinger og åpne innstillingsmenyen. Alt dette, som jeg sa tidligere, laget med HTML5 + CSS3 + JS.

Varslingsområde. Nedenfor er datatelleren og innstillingene.

Varslingsområde. Nedenfor er datatelleren og innstillingene.

Utseende: verken skjønnhet eller dyr

Når vi dykker litt lenger, ser vi at utseendet til applikasjonene ikke er veldig forskjellig fra det vi er vant til. En tittellinje med knapper for å gå tilbake til forrige skjermbilde eller utføre handlinger; og resten av skjermen der innholdet i applikasjonen vises.

Standard fargevalg er oransje / grå med hvit, men utviklere kan endre ressursene i applikasjonene sine for å lage forskjellige stiler.

Selv om det ikke er et revolusjonerende utseende, tillater det flere av de samme alternativene som i andre systemer: lister, faner, alternativmenyer, bunnlinjer, rullefelt, søk osv. Selv om det er sant at det har en designfeil som påvirker bruken av systemet.

Telefon-app.

Telefon-app.

Systeminnstillinger.

Systeminnstillinger.

Kamera-app.

Kamera-app.

Bildegalleri.

Bildegalleri.

Musikkspiller.

Musikkspiller.

Kalkulator.

Kalkulator.

Kalender.

Kalender.

Firefox-nettleseren kunne ikke mangle.

Firefox-nettleseren kunne ikke mangle.

Grensen mellom nett og pakkede applikasjoner

Dette poenget er viktig. Misligholde, Firefox OS inkluderer applikasjoner Essential på en smarttelefon: adressebok, SMS, musikkspiller, kamera, galleri, kalkulator, appbutikk, kart (Nokia HERE Maps, forresten), Twitter, Facebook og til og med en dataforbruksmåler (som er integrert i varslingsområdet, men der ser du bare mobildataforbruk).

Men det er apper som Twitter y Facebook , som ikke er funnet installert men de er det Webapplikasjoner. Selv om vi vil Firefox Marketplace, vi kan bare installere det: en snarvei til mobilversjonen av siden.

Det er litt skuffende å vite hvor enkelt det ville være for dem å gjøre disse mobilsidene til apper (legge til noen filer, endre siden litt slik at den får tilgang til system-API-ene og legge til støtte for appcache med HTML5 eller IndexedDB for tweets). Saken er den samme selv med noen spill og andre applikasjoner.

Det som skjer er at det i Firefox OS er tre typer applikasjoner:

  • Webapplikasjoner: de er vanlige og vanlige applikasjoner som ikke ber om tillatelser utover HTML5 (som å samhandle med skjermen, eller til og med appcache).
  • Privilegerte applikasjoner: applikasjoner med tillatelse til å få tilgang til Firefox OS WebAPI, og for dette må de signeres og lastes ned fra Marketplace.
  • Sertifiserte applikasjoner: Som de privilegerte, men de er forhåndsinstallert på enheten. De kan også ha enda flere tillatelser, og brukes til å samhandle med systemet direkte.

Som et eksempel på førstnevnte er spill og appene til Twitter y Facebook . For sistnevnte kan det være en File Explorer (trenger tillatelse til å lese eller endre innholdet på SD-kortet). Og for det tredje kan det være forbruk applikasjon, som kommer forhåndsinstallert, er integrert med Gaia og det får også informasjon fra systemet om hvor mye data som kommer inn / etterlater med hvert nettverk.

I tillegg til typer tillatelser, kan de også være:

  • Hosted applikasjoner: de er bare en manifestfil som indikerer URL-adressen til en app som er vert på en eller annen server. Hvis en app ble laget fra dette nettstedet, kan det være slik 🙂
  • Pakket apper: er en .zip-pakke som inneholder alle ressurser (HTML, CSS, JS, manifestet, etc.) for å fungere offline. Dette betyr at det ikke krever at Internett fungerer, men kanskje for å skaffe informasjon som brukeren trenger.

Med tanke på det, en godt laget Twitter-app Det ville pakket og ville ha privilegier nok til å få tilgang til plassering, Send Varsler y lagre tweets gammel og personlig informasjon i hurtigbufferen å samhandle med henne offline.

De fleste av systemapplikasjonene er ennå ikke så komplette som jeg ønsker. For eksempel manglende alternativer for å importere / sortere / gruppere kontakter, innstillinger for SMS / MMS, album i galleriet (morsomt at den støtter redigering og effekter, men ikke album ... dagens moter ...), litt avanserte kontroller for kameraet osv. Jeg håper de vil legge dem til i fremtidige versjoner.

Mangelen på vanlige applikasjoner er også et problem, som det er tilfellet med Whatsapp. Enten vi vil ha det eller ikke Whatsapp hvis du bestemmer populariteten til et system i dag, og porter applikasjonen (i teorien) ville ikke være veldig komplisert heller.

Det dynamiske søket: intelligens i kraft

Tidligere nevnte jeg «dynamisk søk«. Denne sonen inneholder to ting: først, a seeker på toppen. For det andre, a liste over nettapper forhåndsdefinert og kategorisert etter type. Jeg vil fokusere på søkemotoren.

Dette er ikke en så vanlig søkemotor: i stedet for å vise deg det relaterte lenker / sider det du leter etter, vis Webapplikasjoner at de kan gi deg innhold du leter etter. Jeg forklarer meg bedre. La oss si at jeg søker «Linux':

2013-08-15-08-41-56

Så søkemotoren endrer tapetet til noe relatert til det jeg leter etter.

Hvis jeg berører for eksempel ... Twitter:

2013-08-15-08-43-09

Så viser det meg innhold på den siden som har å gjøre med det jeg leter etter.

Brukervennlighet

Generelt systemet det er ikke komplisert. Det å bevege seg rundt på skrivebordet ved å skyve, åpne apper ved å berøre ikonene deres, gå tilbake til skrivebordet ved å trykke på enkelt berøringsknapp ned skjermen eller lukk dem ved å holde knappen nede og skyve dem opp. Og for å navigere mellom skjermene har vi knapper, taster i hjørnene eller sidemenyene for å se flere alternativer. Enkelt og raskt.

Noe som hvis jeg synes det er rart, er det, selv om vi har gjort det Firefox som en nettleser, vi kan ikke laste ned filer, eller lagre bilder. Tastaturet reagerer bra, og bringer et mangfold av tegn. Jeg vil at de skal inkludere muligheten til å bruke en T9 alfanumerisk tastatur som standard, da det ville hjelpe folk som kommer fra funksjoner, eller som synes det er vanskelig å bruke en QWERTY-tastatur etter størrelsen på skjermen.

Av en eller annen merkelig grunn reduserer ikke belysningsføleren skjermens lysstyrke når den er inne automatisk. En programvarefeil som kan løses. Og sidemenypilene og -knappene kan være litt større, noen ganger vanskelig å trykke på. Skjermresponsen er litt dårlig. Ikke så mye skjermen, men systemet som ennå ikke er godt tilpasset bevegelser.

Ytelse

Med denne beskjedne maskinvaren Firefox OS har en grei ytelse. Som jeg sa før systemet starter veldig raskt, åpnes og lukkes applikasjonene om et par sekunder (både varmt og kaldt).

Hvor hvis du merker treghet, er det når du beveger deg gjennom noen menyer, eller beveger deg fremover / bakover i applikasjoner. Selv på skrivebordet merker du noe treghet. Når du surfer, er det bare merkbart mens siden lastes inn, og deretter er surfing akseptabelt med et par faner.

Nettleseren virker støtter perfekt standardene, kanskje bedre enn andre systemer.

Jeg må si at jeg ikke liker at det brukes prosessledelse så iOS: når du avslutter en app, forblir den i Cache, og det fungerer bare på bakgrunn hvis du har en Tilleggstjeneste å bruke en bestemt funksjon.

Men for lastetiden til appene er det ikke dårlig. Det virker for meg at de oppfyller prestasjonsmålet. Jeg kan ikke snakke om spillytelse, siden det ikke er noen krevende spill ennå. Men enkle spill fungerer ganske bra.

Du lurer kanskje på om minne hva har enhetenbåde ROM og RAM) er ikke veldig lite for Firefox OS. Vel nei, egentlig ikke. Systemet er lite, og applikasjonene i HTML5 de okkuperer nesten ingentingde fleste av de jeg prøvde var under 512 KB, bare spillene var noen få MB). Den RAM det er nok, minimum kreves, og 2 eller 3 apper kan være åpne samtidig.

For de som er interessert i noe mer teknisk, bruker kommandoen katt / proc / meminfo (utført via ADB) Jeg fant informasjon fra RAM-forbruk: av 256MB, nær 75MB er reservert for systemet, og etterlater noen få 180MB for resten, og uten åpne apper er det 40 MB gratis.

Nok, og systemet lider ikke for det. Jeg fant også informasjon om internminne: systemet har en partisjon av 200MB (hvorav bruker 154MB i FxOS 1.0.1), partisjonen / cache tar 40MB (nå bruker min 1 MB) og dataene handler om 160MB (hvorav jeg bruker 24 MB).

Det er så mye ledig plass, fordi i Android datapartisjonen brukes til å lagre hurtigbufferen til Dalvik VM. Her unngår vi det "problemet" av åpenbare grunner 😉

Nå, angående batterilevetiden ... Det er mer eller mindre det jeg har hatt med meg Android, kan være litt mindre. Absolutt her forventet jeg mer. Systemet har en strømsparingsmodus som deaktiverer all kommunikasjon, og kan konfigureres til å aktivere automatisk når batteriet er i en viss prosent. Ingenting imponerende her.

Hacking og tilpasning: nå ut til Gaia

Å være basert på webteknologier, har den absolutt en veldig omfattende tilpasning på grensesnittnivå. Å endre utseendet ved å redigere filer er ikke et stort problem. Vi kan fjerne filene fra systemet med ADB, modifiser dem, vi stopper Gaia, vi introduserer de nye filene, vi starter Gaia og med det kan vi se endringene.

Og når du bruker Linux-kjernen de Android, kunne vi legge til alternativer overklokking, swap, Compcache, etc. Endre deretter Gaia, legg til en alternativmeny for dette og voila. Vi kan også endre Gaia CSS-animasjoner for nye som vi finner der ute. Alt snakkes fra teori, siden så vidt jeg vet er noe slikt ikke blitt gjennomført. Tenk deg hvor langt du kan gå hvis du gjorde det Tilpassede ROM-er ????

Hvis du vil se et godt eksempel på hva som kan gjøres med Gaia, kryss av denne linken de mozilla hack, der de la til på tastaturet en funksjon for å flytte markøren fra skriveområdet ved å skyve på tastaturet (Jeg ble overrasket over hvor raskt det kunne gjøres).

Sikkerhet og personvern

Sikkerhet og personvern er problemer hot i det siste så jeg skal prøve å ikke sette sammen flamme. Det arbeidet er fra Nano.

Nettplattformen er ikke veldig sikker, og gutta fra Mozilla de var klar over det. Så for å beskytte Firefox OS, tok ulike tiltak på nivå med Gecko, motoren som har ansvaret for gjengi Gaia og applikasjoner.

Som jeg sa i begynnelsen, Gecko administrerer WebAPI, som lar deg bruke telefonfunksjoner som plassering, Lagring, etc. For at et program skal få tilgang til disse APIer, må du ha tillatelse etablert i manifestere, og bli signert av Mozilla. Det er også obligatorisk å angi i manifestet hvilken tillatelse som kreves for, slik at den ikke brukes til noe skadelig formål.

For å forhindre en app endre manifestet ditt blir installert, blir to hovedtiltak tatt: bare forhåndsinstallerte apper har tilgang til systempartisjoner, og alt privilegerte apper lagres i individuelle mapper med UUIDer (ja, koder som de som brukes til harddisker).

Denne koden varierer for hver app og hver enhet. Det vil si at hvis en privilegert app hadde klart å få tilgang til systemet, måtte den fortsatt gjette der det er manifestet ditt, og sjekker ut sett med filer. Likevel er det noe som ikke kan gå ubemerket hen når de blir anmeldt Mozilla.

Når en app trenger tillatelse til en API spesielt for eksempel den av plassering, varsler oss med en melding på skjermen til godta eller avvise.

2013-08-15-10-27-38

Hvis vi senere vil endre det, åpner vi Justeringer, vi kommer til å "App-tillatelser«, Og der kan vi gi deg tillatelsene vi ønsker.

2013-08-15-10-28-10

Et siste tiltak som ble tatt var å aktivere en sandkasse der alle appene kjører. Forhindre at data fra ett program blir brukt av andre uten tillatelse (informasjonskapsler, passord osv.).

Hvis en app trenger å fullføre en handling med en annen, påkaller den den bare med de riktige parametrene, i stedet for å utføre handlingen alene med applikasjonsdataene.

For eksempel hvis en app trenger det få tilgang til kontaktene dine, vil det omdirigere deg til en «vindu»Fra applikasjonen Kontakter slik at du velger en, i stedet for å be dem alle fra systemet og deretter velge dem derfra.

Det er også detaljene om personvern. Mens det er et alternativ å sende feilrapporter til Mozilla, De sier det ingen personlige opplysninger blir sendt (på det meste landet). I tillegg har vi et alternativ i menyen til Justeringer som er integrert i systemet, den berømte «Ikke spor«. Hvis vi aktiverer det, påvirker dette ikke bare nettleseren, men også alle webapper.

Konklusjon

For et nytt system, i en tid der mange andre konkurrenter allerede er langt fremme, startet det med et stabilt fundament. Vær basert på Android Linux-kjernen garanterer konstant utvikling.

Systemet oppfyller raskt et forventet: et brukervennlig grensesnitt med anstendig ytelse, gjennomsnittlig batterilevetid og grunnleggende applikasjoner.

Jeg liker måten appene distribueres og kontrolleres på, og den dynamiske søkemotoren er veldig nyttig (hvis den vedtok funksjoner som Google Nå, kan det være veldig interessant). Den har også omfattende tilpasningsmuligheter, bare trenger å utnytte dem.

Hvis jeg måtte klage på noe, er det riktig at ytelse og batterilevetid kan bli bedre, og jeg vil gjerne se et grensesnitt som skiller seg ut fra resten.

Mangelen på applikasjoner som allerede er på andre plattformer, ser ut til at det vil bli løst over tid når systemet blir populært. Jeg er håpfull om at den når og overgår nedlagte WebOS, som var veldig lik og nå er åpen kildekode.

I sammendrag: ha en tillitserklæring. For målgruppen (fremvoksende markeder eller mennesker som ennå ikke har eid en smarttelefon), følger den uten problemer.

vurdering

Basert på alt dette, gir jeg deg en vurdering:

[3de5]Apariencia[/3de5] [4de5]Facilidad de uso[/4de5] [3de5]Rendimiento y estabilidad[/3de5] [3de5]Seguridad[/3de5] [4de5]Apreciación personal[/4de5] [3puntos][/3puntos]

Det virker ikke dårlig for meg, men det har en lang vei å gå. Han Alcatel OneTouch Fire (og jeg antar også ZTE Open) planlegger å motta 2 eller 3 versjoner mer siden Mozilla Han har ingen planer om å gjøre så store endringer i den tiden.

Jeg håper du likte anmeldelsen, og hvis du har spørsmål, kan du stille opp og legge dem nedenfor i kommentarene


Legg igjen kommentaren

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*

*

  1. Ansvarlig for dataene: Miguel Ángel Gatón
  2. Formålet med dataene: Kontroller SPAM, kommentaradministrasjon.
  3. Legitimering: Ditt samtykke
  4. Kommunikasjon av dataene: Dataene vil ikke bli kommunisert til tredjeparter bortsett fra ved juridisk forpliktelse.
  5. Datalagring: Database vert for Occentus Networks (EU)
  6. Rettigheter: Når som helst kan du begrense, gjenopprette og slette informasjonen din.

  1.   Ivan Barra sa

    Utmerket anmeldelse !! Jeg ønsket også å se på dette Mobile OS, det jeg likte aller mest er at det føles veldig lett, det er en "entry" -maskinvare og det utfører fortsatt funksjonene veldig bra.

    Jeg vil vente på Ubuntu Phone, jeg har også store forhåpninger der, Android java-motoren kjeder meg veldig, selv om jeg ikke endrer det for iOS, fra Windows Phone har jeg hørt underverk når det gjelder ytelse, selv om jeg personlig ikke har vært i stand til å teste det.

    Takk for at du delte.

    Hilsener.

    1.    nano sa

      Av vinduer generelt har jeg hørt underverk, og hvis det skyldes MS, forteller de meg at det kurerer kreft og aids, bare ved å åpne menyen (beklager, de har ikke xD)

  2.   livlig sa

    MESTERLIG. Det beste jeg har sett i DesdeLinux. Utmerket anmeldelse…

    1.    auroszx sa

      Takk, takk, tusen takk ^^ Det tok litt tid, men det var verdt det.

  3.   itachi80 sa

    veldig god anmeldelse, gratulerer, det er virkelig luksuriøst, jeg tar av meg hatten.

    en hilsen

  4.   diazepam sa

    Jeg lurer på om den kan installeres på en S3. Jeg planlegger å endre det til dette eller til CyanogenMOD

    1.    livlig sa

      Jeg tror det. 😉

    2.    auroszx sa

      Saken er litt komplisert på grunn av Exynos CPU-drivere (spør CyanogenMod ...), men det ser ut til at hvis http://brain.cc.kogakuin.ac.jp/research/fxos-e.html
      Enhver telefon som har kildekoden til Android 4.0, skal kunne kjøre den 🙂

      1.    diazepam sa

        Nei takk. Jeg tilfeldigvis CM

  5.   Håndbok for kilden sa

    Utmerket, rett og slett utmerket. Jeg hadde sett det i kladd og munnen vannet for å lese den ferdig og med bilder. Gratulerer.

  6.   pandev92 sa

    Sannheten er at det eneste operativsystemet jeg likte for low-end er Windows-telefon ... det er veldig lett, for high-end er det ingen som overbeviser meg, iOS og Android er veldig like .., for mye etter min smak.

    1.    livlig sa

      Windows Phone, seriøst? Prøv FirefoxOS, og du vil fortelle meg om du fortsatt har den samme oppfatningen 😉

      1.    pandev92 sa

        Når du har en mobil med 800 x 500 minimum oppløsning, hva er app og flere applikasjoner, bedre utseende (for nå ser det stygt ut ..), minimum 5 Megapiksel kamera og slikt, skal jeg prøve.

        1.    Håndbok for kilden sa

          Det er ikke lenger low-end.

          1.    pandev92 sa

            Lav rekkevidde er en mobil på under 200 euro, lumia som jeg nevner koster 140 euro. mellomklassen er mellom 200/400 og høy og alt som overstiger 400 euro.

          2.    eliotime3000. sa

            @ pandev92:
            I Latin-Amerika (i det minste i Peru) er kjøpekraft ikke engang nok for en mobil på maksimalt 130 euro (hvis jeg forteller deg i Nye soler som er den lokale valutaen, vil du knuse hodet når du konverterer sålene til euro). Bare for 110 euro er det vi anser som mellomklasse, siden de for high-end allerede ville være mellom 120 euro og oppover.

        2.    nano sa

          Vi hadde allerede diskutert det før, og det er at du har litt kryssede konsepter om hva low-end er, slutt å være dum xD

          1.    Ballspiller sa

            Rekkevidden til mobiltelefoner varierer avhengig av inntekten per innbygger. Hvis du er heldig nok til å bo i et land som opprettholder en inntekt per innbygger på $ 1000, kan du ofre $ 25 per måned i 2 år for å bytte terminal ($ 600 ) for å kjøpe den mobilen du liker best ... det som blir sagt amortisert verdi. Hvis du liker meg og gjemmer $ 35 i måneden, slipper du Iphone hvert annet år, og på toppen av det selger du den gamle terminalen for rundt $ 2-300. Hvis du er to hjemme ... Gjett hvilken som er den andre? Faktisk, to iPhones til prisen av en, kjør herrer at vi har en balanse!

            Dessverre forstår jeg at ikke alle timene angir $ 1000 per måned, ikke engang $ 500 ...

            Hvis vi verdsetter en avansert terminal til $ 25 i måneden for en lønn på $ 1000; Vi har en lønn på $ 500 som tilsvarer en periode på $ 12,5 per måned, og hvis din lønn eller inntekt er $ 250, vil den tilsvarende high-end-perioden være $ 6,25: intet mindre enn $ 150 !!

            Som vanlig er det lettere å skille $ 25 fra $ 1000 enn $ 6,25 fra 250 ... så jeg er med @ pandev92; $ 120 kan tilsvare å ha en avansert terminal.

            Det som er inngang eller grunnleggende rekkevidde for oss, kan være det beste i nabolaget for det enkle faktum at det er nytt og har blitt forseglet av sin stolte eier.

        3.    auroszx sa

          Jeg tror at det du leter etter er mer eller mindre her: http://www.geeksphone.com/es/ 😉 Det du sier er ikke low-end, men det er fortsatt. Og hva WhatsApp angår, bekrefter jeg at applikasjonen kommer ut (hvis det er for Symbian, fordi ingenting koster dem en for FxOS ...).
          Jeg vil allerede se en telefon som er like kraftig som den jeg har WP8 (eller 9 når den kommer ut).

          1.    auroszx sa

            Den har ingen avanserte funksjoner. Den nåværende low-end er ARMv7 eller Cortex-A5, med 512 MB RAM og 3-4 ″ skjermer i beste fall. Jeg vil sette Lumia i middels lav (la det være lavt utvalg av WP fordi det ikke er noe annet mer moderne og mindre kraftig, det er noe annet).

    2.    giskard sa

      I dag fortalte de meg en vits: «Hva oppbevarer Darth Vader i fryseren? Vel, 'Dark Ice Cream' !!! » Mellom det og det du nettopp skrev, har de gjort dagen min hyggeligere.
      Windows Phone-lys ... Herregud!

      1.    jhon sa

        Du har tilsynelatende ikke brukt en Windows-telefon ....

  7.   webx21 sa

    Utmerket anmeldelse, jeg vil gjerne ha en slik når Ubuntu Edge kommer ut

    1.    livlig sa

      Ubuntu Edge vil være mye dyrere, og selvfølgelig vil den være rettet mot en veldig høy ende. Bare se bildene av hva de har tenkt å selge .. Fantastisk.

    2.    nano sa

      Vel, hvis noen fra samfunnet kan betale mer enn $ 800, og det er hva det vil være verdt når det kommer på markedet (i det minste), så velkommen til gjennomgangen xD

  8.   Angel_Le_Blanc sa

    Jeg vil endre nokia at når jeg oppdaterer, vil den installere Skype, Microsoft Office. Nei, det kan ikke være, jeg håper det er et gratis system åpent for samarbeid med dette Firefox-operativsystemet.

    1.    giskard sa

      Du tar feil: Nokia alliert med Microsoft. Det beste er at du kjøper en mobil fra et annet merke.

  9.   Angel_Le_Blanc sa

    Og vel, hvis det er sant, er artikkelen veldig bra.
    +10 allerede favoritter

  10.   3rn3st0 sa

    AurosZx, du er en tøff, utmerket anmeldelse, komplett, enkel, uten falsk beskjedenhet, balansert og veldig, veldig illustrerende om hva FirefoxOS er. Mine gratulasjoner og takk for slikt profesjonelt materiale.

    Nå, et spørsmål for alle: Er det en versjon tilgjengelig av noen av disse smarttelefonene som IKKE leveres av Movistar?

    1.    invisible15 sa

      Det er Geeksphone Keon og Peak, de er fra utvikler, men jeg tror de ikke lenger er til salgs. Jeg har også funnet zte åpen for salg på ebay US / UK for 80USD.

      1.    nano sa

        Keon og Peak er for utviklere, ja, men det er Peak + for forbrukermarkedet, som de sier, og det er allerede i pre-salg.

        1.    3rn3st0 sa

          Jeg må begynne å lete etter det! Takk skal du ha invisible15 y nano

  11.   burjanere sa

    Veldig god anmeldelse til du gir uttrykk for »WhatsApp hvis det avgjør populariteten til et system i dag» som er en ganske personlig forståelse, er du seriøst bekymret for å ha en applikasjon som er basert i USA som ting er i dag?, Jeg har en Android og jeg bruker ikke WhatsApp. Hva mer, hvis jeg kunne fjerne alle Google-applikasjoner fra telefonen min, ville jeg også fjerne dem, ellers er jeg enig med fremtidsvisjonen din om at Firefox OS må snakke, for nå har det startet bra .

    hei2 😉

    1.    Håndbok for kilden sa

      Når det gjelder popularisering, er applikasjoner faktisk viktigere enn selve systemet (merk at jeg bare snakker fra synspunktet til popularisering).

      Hva er det første en person ser etter når de slår på den nye mobilen? WhatsApp, Facebook, Youtube, etc. Har de ikke? Det er ubrukelig. Så enkelt

      Spesielt er jeg veldig tiltrukket av Firefox OS, men jeg vil ikke bruke det fordi jeg bruker applikasjoner som CalenGoo, Evernote og Spotify som ikke er i Firefox Marketplace, og uansett hvor bra systemet er og så mye som jeg elsker dens oppfatning, basert på Linux, med webteknologier osv., uten mine daglige applikasjoner ville det være ubrukelig for meg.

      Kort sagt, AurosZx har rett, applikasjonene bestemmer populariteten til systemet, og WhatsApp er den mest representative for dem i dag.

      1.    burjanere sa

        »Kort sagt har AurosZx rett, applikasjoner bestemmer systemets popularitet, og WhatsApp er den mest representative for dem i dag.»

        Hvorfor sier han det, og hvorfor støtter du ham? Viber gjør det samme som WhatsApp og er ikke basert i USA, grunnlaget du bruker som popularitet for meg er ikke gyldig fordi det er noe personlig, applikasjonene du leter etter (Facebook, YouTube og kanskje osv.) På en mobiltelefon Jeg er ikke interessert i hvilke applikasjoner som mangler? hehehe faktisk Firefox OS er i sin spede begynnelse, jeg ville ikke bruke det heller, det er derfor jeg følger denne typen anmeldelser for å vite når jeg definitivt skal adoptere det som mitt mobile operativsystem.

        hei2 😉

        1.    Håndbok for kilden sa

          Forstår du at din er personlig forståelse? Du sier det du bruker ikke WhatsApp og hva du foretrekker Viber for din egne grunner, men vi snakker ikke om hva fire katter liker, men hva markedspreferanser dikterer, og markedet forteller oss at WhatsApp for nesten 300 millioner mennesker er det som er, og de vil rett og slett ikke kjøpe en mobil der de ikke kan installere den.

          1.    burjanere sa

            La meg dele en lenke med deg:

            http://www.muylinux.com/2013/08/26/viber-llega-a-linux/

            Jeg liker ikke fotball, men det heter GOAL 😀

            salu2,)

        2.    nano sa

          Poenget, Burjans, er at du tilhører et mindretall som bryr seg lite om det, i harde ord (og uten å fornærme) deg eller jeg, teller vi ikke. Det er så enkelt, uansett hvor mye vi sier "Jeg kan leve uten det", vi er enkle smuler, en liten spredning av dem ved siden av et fjell hvis vi sammenligner oss med mesteparten av vanlige brukere som skrelles olympisk hvis whatsapp er vert i De Forente Stater.

          Gjør Viber det samme? ... Ærlig svar? JA og hvem bryr seg? Hva er bra med en app som gjør det samme, men som ingen av vennene mine bruker? Grunnlaget for popularitet er antall mennesker som bruker det, det er derfor Facebook er så viktig for mange brukere, fordi mesteparten av vennene deres bruker det og det er deres mest effektive kommunikasjonsmiddel ... Jeg setter WhatsApp på forsiden fordi med facebook-chatten har jeg 80% av vennene mine koblet hele tiden, og de andre 20% er i Hangouts.

          Så, i sammendrag (og klargjøre at jeg ikke søker å fornærme), har ikke din personlige forståelse den minste innvirkning på utsagnet om at populære apper gjør systemet populært 😉

    2.    auroszx sa

      Jeg snakker om form generell. Jeg sier ikke at det ikke kan være alternativer, og jeg har spesielt ingen laster med den applikasjonen ... Jeg overlevde mange år (med min gamle Sony Ericsson J100i) på toppen av SMS / e-post, jeg kunne fortsette å gjøre det. Hvis jeg er bekymret for personvernet mitt, som mange, og jeg har vurdert ideen om (som deg) å forlate Google-tjenester. Men de hvis jeg er fornøyd, for nå vil jeg fortsette det samme.
      Og i tilfelle du ikke vet, ved fullmakt, kan du fjerne dem alle og se etter alternativer (Play Store> F-Droid, Maps> OsmAnd, GTalk> jTalk jabber, etc), at det er mange 🙂

      Jeg håper du ikke føler deg fornærmet eller noe sånt, hilsen 🙂

      1.    burjanere sa

        Jeg er ikke fornærmet, i det hele tatt, som flere har sagt, artikkelen er utmerket, men blant alt mangel på applikasjoner som Firefox OS har ved fødselen, fokuserte du på WhatsApp, derimot kommer mobilen min med Android, et system opprettet av Google, applikasjonene (Gtalk, Gmail, ect) er der selv om jeg ikke bruker dem, jeg vil ikke fjerne dem for at den eneste mobilen jeg har pauser 😀

        hei2 😉

  12.   Jonathan (@motiongeek) sa

    Utmerkede potter, veldig objektive, bare et par ting å avklare, utseendet ble gjort som det som er Android og iOS, slik at folk ikke ville synes det var vanskelig og måtte lære nye ting, andre ting, jeg har hatt muligheten til å prøve begge kommersielle team i Venezuela (ZTE OPEN og Alcatel One Touch Fire) og etter min mening har ZTE OPEN bedre ytelse, både i berøringsrespons og i bedre ytelse med applikasjoner, ser Alcatel bare bedre ut i lyden og i kameraet.

    Du nevnte også at de i fremtiden kunne lage egendefinerte ROM-er, FirefoxOS ved å ha den offentlige koden det som er søkt, er at utviklere som har en idé inkluderer den direkte i utviklingen av systemet.

    1.    nano sa

      Faktisk kan enhver ROM de lager bidra til systemet, siden hvis de implementerer eller forbedrer noe som mangler eller mislyktes i operativsystemet, kan denne funksjonen integreres i selve FxOS.

      1.    auroszx sa

        Mer enn det, på adresselister og Google Groups, oppmuntrer gutta på Mozilla alltid folk til å samarbeide om å legge til "oppfinnelser" i koden direkte, i stedet for bare å se på det et sted og ta det uten å si noe (som for ja, følelsen er annerledes).

  13.   Andrew sa

    Gjennomgangen er bra! Jeg hadde en av de første Android-androidene og skjermen ble skadet, og jeg leter etter en ny smarttelefon som er tilgjengelig, jeg hadde sett at Firefox operativsystem skulle bli veldig billig, men jeg ventet på en gjennomgang av denne typen, jeg tror det vil jeg kjøpe 🙂

  14.   invisible15 sa

    Veldig god anmeldelse, jeg har en ZTE Open i noen dager (det er min første smarttelefon) og jeg vil legge til at musikkspilleren er litt grønn, i mitt tilfelle har jeg mange sanger på sd (+400), så Jeg må se mellom dem i musikkappen er kjedelig (den har ikke en søkemotor) og spillelistene er få og ikke modifiserbare. Omslaget til selve appen (det viser dekslene til temaene hvis de har dem) er ikke dårlig, men det bruker mye ressurser når jeg blar i mitt tilfelle.
    Det er ganske grønt i detaljer som videospilleren (det har krasjet meg flere ganger på få dager) eller den i Usage-appen som ikke viser wifi i varslingslinjen.
    Selv om jeg må si at nettleseren overrasket meg, la jeg inn en side med tunge gif-filer og rullet lett gjennom den.

  15.   Solidus pacheco sa

    veldig god artikkel.

  16.   gonzalezmd (# Bik'it Bolom #) sa

    God jobb, venter på å teste dette systemet.

  17.   gato sa

    En av de beste vurderingene jeg har sett her, synd at FiefoxOS har mer lag enn Samsungs low-end.

  18.   Lupo sa

    Komplett anmeldelsen!

    Når jeg får en smarttelefon, tror jeg at jeg vil adoptere denne lille reven <3

    1.    132 sa

      Rød panda bro, rød panda.

        1.    eliotime3000. sa

          Det refererer til navnet Firefox i sin spanske oversettelse, ikke selve logoen.

  19.   Andres Lazo sa

    Det er et program som lar deg bruke søke- og startprogrammet (offisielt, ikke et tema) i Firefox OS på Android. Navnet er Everything Home (Beta). Det er utmerket: http://goo.gl/PBlQcS

  20.   Jesus Israel Perales Martinez sa

    Hvorfor blir ikke datoene for avreise i Mexico publisert? : /

    1.    auroszx sa

      Jeg tror jeg har lest at jeg muligens kommer dit innen utgangen av året. Og til USA (med operatører) og andre land, ville det være neste år.

  21.   Ritman sa

    Utmerket anmeldelse, går mye dypere enn jeg forventet da e-postmeldingen kom. En 10 til forfatteren!.

    Når det gjelder FirefoxOS selv, liker jeg at den har dukket opp. Da Android kom ut, ble det mye snakk om Linux-kjernen, synonymt med frihet, ja, ja, ja, og så har vi til og med Google i suppen, og de er veldig interessert i dataene våre. Det faktum at Mozilla-stiftelsen er involvert, gir meg mer selvtillit, det samme gjør Firefox når det gjelder Chrome. Ja, ordene mine er nysgjerrige på å skrive fra Windows, men jeg vil tørre å si at i denne Android er mye verre (å, vent! Mobilen min er Android og nettbrettet mitt også! XD).

    Og for å avslutte spørsmålet om applikasjonenes popularitet er jeg helt enig i alt sagt av Nano. Jeg bruker Facebook, og også WhatsApp, og hvis det var opp til meg, ville jeg bruke Diaspora (jeg har det veldig forsømt) og en Jabber-klient, men hvem ville jeg kommunisere med? Ikke med venner og familie, det er sikkert.

    1.    auroszx sa

      Takk 🙂 kommunikasjonsløsningen ville være å bruke Jabber til alt. Fordi en Jabber-klient lar deg chatte med folk fra hvilken som helst server, så lenge det er Jabber. Fra GTalk kan du for eksempel skrive til folk som brukte ren Jabber, og omvendt.

      1.    bare en annen-dl-bruker sa

        problemet er at nå med overgangen fra Gtalk til Hangouts kan du ikke lenger kommunisere med Jabber XMPP-kontoen din til en Hangouts-kontakt, du kan ikke engang legge dem til.
        Damn Google og dets monopol.
        Jeg har en XMPP-konto på dukgo.com, jeg tenkte å forlate Gtalk helt, men hva hjelper det hvis alle kontaktene mine bruker Hangouts?

        1.    livlig sa

          Da de byttet til Hangouts, sluttet Pidgin å jobbe, men etter flere dager kunne jeg fortsette å kommunisere med vennene mine ved hjelp av den nye Google-teknologien.

          1.    bare en annen-dl-bruker sa

            Men i Pidgin fungerer det bare mellom Google-kontoer.
            Hvis du gjør det med en annen XMPP-server, er den ikke kompatibel med de nye Hangouts. Jeg har allerede prøvd det med en Jabber XMPP-bruker, noen i Pidgin og en annen med en konto i Gmail (Hangouts), jeg prøver å legge til kontakter eller sende meldinger, og de kommer IKKE. men hvis jeg tilbakestiller Google-kontoen til den gamle chatten (Gtalk), fungerer den bra der.

            1.    livlig sa

              Ah ja, ja. Men hei, et hår fra ulven. Disse Google med sitt monopol .. sønner av p% $ # @, de burde saksøke deg.


          2.    Franz D. sa

            Google og p ... som fødte dem.
            Det var den verste dritten som ble sendt i år, og eliminerte støtten til XMPP på grunn av Hangouts-dritten. Det verste er at folk er blinde og lar seg rive med. som et resultat oppgraderer mange fra den gamle Gtalk til Hangouts.
            Så mye som jeg prøver å følge gratis programvare og bruke en uavhengig XMPP-server, gjør det meg tom for kontakter og uten noen å chatte med.
            Så jeg blir tvunget til å måtte bruke Hangouts for å kommunisere med vennene mine.

        2.    burjanere sa

          Gmail gir deg muligheten til å bruke XMPP eller Hangouts, jeg fortsetter med XMPP hele livet og jeg fortsetter med Gtalk uten å oppdatere på Android 2.3.6.

          hei2 😉

          1.    Julian sa

            men før eller siden, med kunnskap om Google, vil Hangouts være obligatorisk, og Gtalk vil ende opp

  22.   132 sa

    Sannheten er at med alt jeg leser, føler jeg lyst til å kjøpe det. Antagelig, å være et operativsystem basert på html5 i noen tilfeller vil det oppføre seg slik (en nettleser) og enda mer med spesifikasjonene det har. Håper Mozilla vil jobbe med manglene, fordi fast Firefox OS har en stor fremtid framover.

  23.   Andrew Morelos sa

    Gjennomgangen er veldig bra, jeg er i ferd med å kjøpe Alcatel OneTouch Fire hehe

  24.   Gaius baltar sa

    Fantastisk inngang. Det gir callus, mine herrer 😀

  25.   truko22 sa

    Når nokia 500 med nokia belle går av med pensjon, vil jeg bytte til dette operativsystemet jeg har testet det i lang tid fra Firefox-nettleseren. → http://lamiradadelreplicante.com/2013/07/12/mozilla-anuncia-la-version-4-0-de-firefox-os-simulator/

  26.   bare en annen-dl-bruker sa

    Har noen klart å installere Firefox OS på et Samsung Galaxy Ace?
    Jeg er spent på å gjøre det, men jeg er redd for at mobiltelefonen min blir en papirvekt.

    1.    auroszx sa

      Den er ikke tilgjengelig for Ace, faktisk er den eneste telefonen med en ARMv6-prosessor Geeksphone Zero (en uoffisiell port). Ta hensyn til det samme som jeg sa til Son Link ovenfor.

      1.    bare en annen-dl-bruker sa

        Og skulle ikke Firefox OS være for low-end-telefoner?

        1.    auroszx sa

          Problemet er at til sammenligning er ARMv6 eldre og mindre kraftig enn ARMv7 / Cortex-A5. Det er grunnen til at nå bare ARMv7 brukes i lav rekkevidde, og Mozilla's av den grunn prioriterer den modellen. Å støtte ARMv6 kan også (ytterligere) dra på ytelsen. Her er en video slik at du kan se hvordan FxOS utfører med en ARMv6 http://www.youtube.com/watch?v=3GiUwtNkLGk

  27.   Gregory Swords sa

    Bare for å si to ting: Utmerket innlegg! og jeg vil ha enheten min med FirefoxOS!

  28.   Francis_18 sa

    Utmerket innlegg, et sant rart, for Fifrefos OS ser det bra ut, forhåpentligvis kan det installeres på min lille galakse mini og erstatte cyanongenMOD, som selv om det er mer flytende enn offisiell android, tross alt er det fortsatt android.

    Hilsen og utmerket innlegg !!!

    1.    Francis_18 sa

      Beklager, jeg mente "Firefox OS"

  29.   Esteban23 sa

    Utmerket innlegg, flott ... Jeg vil allerede teste xD-systemet

  30.   David sa

    Utmerket anmeldelse ... vet du tilfeldigvis hvilke enheter som kan bære dette systemet?

  31.   eliotime3000. sa

    Utmerket gjennomgang av Firefox OS. Det eneste dårlige med Firefox OS er at det vil være eksklusivt for Malestar (beklager, Movistar).

    Vent, Iceweasel OS!

    1.    nano sa

      Det viser at du ikke har gjort leksene dine Eliot, og at du snakker uten å vite.

      FxOS har ikke en eksklusiv kontrakt med noen, et bevis på at mange produsenter har bestemt seg for å satse på det, blant dem Foxconn.

      Telefónica er bare en av de tilknyttede operatørene som bidrar til utviklingen av FxOS for å oppnå klare, de egenskapene som er praktiske for det å markedsføre, men det er ikke en begrensning i det hele tatt, og enhver operatør som ønsker å bli med kan rolig selge telefonene til enhver produsent som bruker dem. gir under GSM-båndene de bruker.

  32.   eliotime3000. sa

    Dessverre gir den peruanske avdelingen av Telefónica en dårligere tjeneste enn de uutholdelige (nesten 30 dollar for 1 Mbps oversatt fra prisen på den lokale valutaen), og det er den som leder telefonoligopolet i landet der jeg bor.

    PS: Jeg fjerner skadedyrene som jeg lanserte på Firefox OS.

  33.   Rod_2012 sa

    Fin artikkel, men hva med nettverkslåsing? NCK-kode? Gratis er gratis ...

    1.    eliotime3000. sa

      Det er sant.

    2.    auroszx sa

      Avhenger av landet. I Spania ga de frigjøringskoden til alle som ønsket det, her i Venezuela sier de at det er "ulovlig" (hoaxes ...).

  34.   Wisp sa

    Dette er en anmeldelse som den skal og ikke tull. Fantastisk arbeid. Android da den var i sin spede begynnelse med Donut hadde langt færre funksjoner, og de klaget ikke så mye. Lenge leve Firefox OS til tross for sutringen til de som ikke liker det.

  35.   Xavier sa

    Veldig bra artikkel! Sannheten er at Firefox OS fanger oppmerksomheten min, og jeg vil gjerne prøve det, men jeg vet ikke om det kommer til Argentina på et tidspunkt for å ta en titt.

    En hilsen.

  36.   khourt sa

    Utmerket !!
    +10!!!

  37.   BlackSabbath 1990 sa

    Det er vakkert, jeg vil bare ha det, og jeg tror dette kommer til å bli mitt neste kjøp.

    Forhåpentligvis kan vi en dag erstatte Android-systemet vårt med dette.

  38.   Juan Carlos sa

    God artikkel. Det hjalp meg å lære mer om Firefox OS. Jeg vil gjerne prøve det, men jeg finner ingen rom for HTC Bravo.

  39.   cookie sa

    STOR POST! Hvis vi kunne lagre favoritter, ville jeg gjort det.
    Med dette OS OS bare overbevist meg. Den har praktisk talt det jeg trenger, jeg liker hvordan den er bygget, den kommer fra Mozilla ... det tar allerede tid å få den ut til Mexico.

  40.   Diluvio sa

    En glede å lese så mange mennesker med samme bekymring. Google er det nye Microsoft! !

    Er det et program for å migrere fra Android til Firefox eller bevis på tull som meg?

    Hilsen

    1.    auroszx sa

      Dumtett ... Vel, les nøye et par ganger og gjør alt litt etter litt xD Du trenger også en kompatibel enhet (forberedelse og kompilering tar lang tid) for å installere på en gang.

  41.   clow_eriol sa

    Utmerket anmeldelse, tusen takk for at du delte opplevelsen din med oss

  42.   ariki sa

    Veldig god anmeldelse er verdsatt for det flotte arbeidet som Auros sendte gratulasjoner !!, Nå tror jeg at denne firefoxos har mye å bidra og kommer til å kjempe med et nytt system for low-end smarttelefoner, hva om jeg var skuffet var at det gjorde ikke har whastapp Jeg tror at dette programmet er veldig viktig i dag, uten tvil, mozilla-guttene vil fortsette å utvikle dette operativsystemet, og så kan vi se hva de en gang drømte om som en smarttelefon, hilsen Ariki boys

  43.   Gerson Lazaro C sa

    Jeg hadde sett etter en god gjennomgang av denne telefonen i flere dager, og spesielt operativsystemet, og endelig fikk jeg den. Tusen tusen takk.

  44.   Sergio sa

    Veldig bra anmeldelse. Det ser ut til å være et godt system for brukere som bare bruker grunnleggende bruk av smarttelefonen sin. Det er synd at det fremdeles ikke har applikasjoner som WhatsApp, noe som vil hjelpe mye på suksessen til operativsystemet. Mange ganger så jeg på sosiale nettverk spørsmål som: "Hva er den billigste telefonen WhatsApp har?"

    1.    bare en annen-dl-bruker sa

      en skam???
      Tvert imot, takk og godhet, det er et mobilt operativsystem som er fritt for WhatsApp-dritt, et lukket og kontrollert xmpp-nettverk.

      For det er det bedre alternativer som Xabber, Blem, Pidgin, Gajim, etc etc

  45.   mcbanan sa

    Tusen takk for denne artikkelen, det beste jeg har sett 🙂

  46.   Arturo Molina sa

    Utmerket anmeldelse du dekket alle poengene, jeg vil vente på at den ankommer Mexico for å teste en terminal med dette operativsystemet, for øvrig prøvde jeg også en med WebOS og jeg likte den.
    Lumia nevnt ovenfor er ikke low-end i det hele tatt, det koster ca 200 USD i Mexico.

  47.   bare en annen-dl-bruker sa

    Skulle ikke Firefox-maskoten være en rød panda?
    På bildet ser jeg perfekt en rev.

    1.    auroszx sa

      Vel ... jeg vet ikke hva jeg skal si ... Selv om det skal være en rød panda, har jeg alltid sett det som en rev, og jeg antar at det nå definitivt er en rev.

      1.    surubiolog sa

        Hvis det hadde vært en panda fra begynnelsen, hadde den ikke blitt kalt Firepanda?
        Bortsett fra å si at jeg har brukt den praktisk talt siden den kom ut, og foz var alltid der.

        1.    livlig sa

          Når jeg leser en kommentar som dette, er det beste jeg kan gjøre å klatre til toppen av en bygning og hoppe uten å tenke meg om to ganger.

          Surubiolog: Firefox (dyret) tilhører familien til Pandas, og ja, det ser ut som en rev (kanskje det er derfor navnet), men det er en Panda.

  48.   Erick sa

    Gjennomgangen er ganske komplett. Bare noen få ting manglet og bildene fra prosessadministratoren.

    Jeg anbefaler at du oppdaterer versjonen av systemet, slik at du kan se hvordan det forbedret i ytelse og utseende.

    Hilsen

    1.    gurzaf sa

      Jeg har Alcatel One Touch Fire, med Firefox 1.0.1, kjenner du noen metode for å oppdatere den til Firefox OS 1.1? Jeg finner ikke mye informasjon på Google: /

      1.    auroszx sa

        Vel, den offisielle oppdateringen skal antas å komme før utgangen av året, men hvis du vil ha det så mye, kan du kompilere det fra Mozilla B2G-arkivet 😉

  49.   asdevisk sa

    hei, hvordan har du det ... bra. Jeg har samme telefon, og den er utmerket .. den dårlige. et bilde av en pikselert og dårlig designet grønn M av M *, hver gang jeg slår den på .. vet du hvordan du fjerner den M fra tenningen? ,,
    Takk. 🙂

    1.    auroszx sa

      Vel ja, men prosessen er litt kjedelig ... Først må du rote enheten, så må du finne systemmappen der animasjonen er lagret, og erstatte den med en ny. Du kan følge ZTE Pone-guide, de skal fungere.
      Et annet alternativ er å kompilere Firefox OS direkte for Fire, siden det ikke fører til Movistar-animasjon 🙂

  50.   Estefany Diaz sa

    Jeg har samme telefonnummer som deg og moren din (hehehehe) og det viser seg at bildene jeg tar med kameraet ikke gyrerer. Kan du hjelpe meg?

    1.    auroszx sa

      Vel, det er noe vanskeligere. Visst er programvaren din, du kan sjekke om du har oppdateringer (den nyeste er 1.0.1-01003). Hvis ikke, installer deretter programvaren på nytt. Jeg tror at Alcatel ikke gir programvaren direkte på siden, så det eneste alternativet som er igjen er å kompilere den for hånd (med mindre du har en god forbindelse og en mer eller mindre kraftig PC, vil det ta dager).

  51.   jhon sa

    Jeg vil vite om du kan laste ned linjen eller whatsapp? eller er det sant at du kan plassere Android-systemet? som?

  52.   jeg er trøtt sa

    Et operativsystem som definitivt lover, jeg er i ferd med å kjøpe ZTE Open på eBay bare for å være pioner og for å se hvordan det fungerer. Jeg vil suge 100%

  53.   Diana Gabriela Rengifo sa

    Men så ... kan du laste ned whatsaap eller ikke? La være i tvil!

    1.    auroszx sa

      Foreløpig er det ingen offisiell WhatsApp-applikasjon, det er en uoffisiell en i butikken som er i Beta. Betjenten skal ankomme innen utgangen av året.
      Og Line, har ikke kommentert saken. Jeg antar ikke i nær fremtid, kanskje om et år eller to til.

  54.   wiki sa

    vet du hvordan du skal rote denne Alcatel One Touch Fire Phone-modellen eller hvordan du låser den opp

    1.    auroszx sa

      Rotmetoden skal være den samme som for ZTE Open, men jeg har ikke prøvd. Det handler om å lete.
      Nå, utgivelsen, er det allerede sider som utgir det av IMEI. Det er enheter som skal brukes til å gjøre det gratis, som kan kjøpes online, for eksempel Sigma Key.

  55.   app.fbp sa

    ta mozila OS, til telefonen er geni, mangfoldet av ideer får oss til å gå lenger hver dag, gratis programvare åpner nye baner, invasjonene av Windows-telefoner går, jeg tror vi kan starte katapulten igjen med mozila os, og se mer vinduer faller som i dag truer telefonene deres.

  56.   Rolando sa

    Kan du fortelle meg om noen her allerede kan rote Alcatel One Touch Fire eller om de vet hvordan de skal frigjøres takket være på forhånd og veldig god publikasjon

  57.   død sa

    Veldig bra artikkel. Men kanskje du glemte noen detaljer. Jeg har en alcatel onetouch med Firefox OS 1.0. En av manglene som jeg ikke forventet var manglende evne til å overføre filer gjennom bluetooh, ifølge den offisielle Firefox-bloggen kommer dette alternativet ut i versjon 1.1. En annen feil er manglende evne til å laste opp bilder via twitter og facebook. Jeg håper oppdateringen er tilgjengelig. Eller tror du kanskje at disse problemene er mobiltelefonfeil og ikke operativsystemet.

    1.    auroszx sa

      Vel, jeg kan sende bilder. Hvis du mener andre typer filer (sanger, videoer, dokumenter), så har jeg ikke prøvd det, og jeg antar at det ikke kan gjøres ennå. Jeg kan ikke huske at jeg så det i 1.1-endringsloggen.
      Nå laster jeg opp bilder til Twitter og Facebook ... Jeg kunne gjøre det, men i det siste har jeg ikke ønsket å laste opp bildene. Ingen anelse om hvorfor.

      Så ja, det må være OS-problemer. Forhåpentligvis løser oppdateringen dem.

  58.   Alex sa

    Jeg vil allerede se Firefox kjøre.

  59.   Dr Byte sa

    Utmerket, veldig bra innlegg, og jeg håper de snart vil utvikle flere apper for dette nye operativsystemet og dermed de av oss som gagner mest som brukere.

  60.   Antony sa

    Hei, jeg vil at du skal hjelpe meg. Jeg har et problem med alcatel one touch firefox, jeg vet ikke hvordan jeg skal sette musikk til ringetonen og meldingen. det er bare lydbare toner, oh og jeg vil ikke høre dem

    1.    auroszx sa

      For nå kan du ikke. Forhåpentligvis i fremtiden så.

  61.   Gabriel Soler sa

    Rett og slett utmerket, takk for denne anmeldelsen. veldig nyttig, jeg er nå villig til å kjøpe den litt mer.

  62.   john mendez sa

    Jeg synes all informasjonen som er gitt er flott, jeg var i ferd med å kjøpe ZTE. Jeg vil gjerne vite om det har vært noen endringer i forbedringene i disse månedene

  63.   Rogelio uriel sa

    Hei, jeg har nettopp kjøpt Alcatel One Touch Fire, jeg har en begrenset dataplan og det lille jeg har prøvd den, jeg ser at forbruket er veldig høyt når du surfer på Internett; Vet du hvordan jeg kan begrense applikasjoner fra automatisk å koble til Internett eller begrense noen funksjoner i utstyret som krever bruk av Internett-data?

    Takk på forhånd ... hilsen

  64.   Cristianhcd sa

    ankom Chile: elaporte

  65.   rowilson sa

    Jeg håper jeg kunne installere den heller i en Nokia 701, fordi symbian Belle allerede er mer enn utdød, jeg håper noen hjelper meg. utmerket innlegg !!

  66.   latis sa

    Wow, du tok deg god tid!

    Utmerket anmeldelse, gratulerer.

  67.   M @ rce sa

    Jeg vurderer kjøp av en OT med FF OS, og denne typen rapporter (utmerket på den annen side) hjelper til å ha grunnleggende på tidspunktet for oppkjøpet.
    Gratulerer med arbeidet og takk for informasjonen.

    Hilsen fra Montevideo.

    1.    KZKG ^ Gaara sa

      Denne anmeldelsen ble gjort med versjon 1.0 av FirefoxOS, for tiden kan Alcatel settes opp til 1.3, den har forbedret seg mye, men mye i ytelse og alternativer, både når det gjelder animasjoner, berøring, etc.

      Hvis du liker det du leser i innlegget, fortell deg at i dag er enda bedre 🙂

      Hilsen og takk for kommentaren.

      PS: Du kan være interessert i bilder som vi publiserer her av datamaskiner med FirefoxOS: https://blog.desdelinux.net/release-party-con-firefox-firefoxos-y-ubuntu-de-invitados/

  68.   rarellano sa

    Jeg prøvde det på Nexus 4 for noen måneder siden og også på Xperia neo V og for å si at selvfølgelig fungerer den første bedre enn den andre. Hva mer, jeg likte det veldig mye fordi jeg i løpet av et par timer hadde en smarttelefon med alle grunnleggende applikasjoner. Men likevel, etter noen dager skjønte jeg ... at med hvor bra android fungerer, for min overordnede for øyeblikket å ffOS når det skjer med Ubuntu touch at jeg har prøvd det flere ganger, og så mye som det gjør vondt, må jeg tilbake til android. Men hei, jeg fortsetter å teste den versjon etter versjon til jeg ser noe mer modent.

  69.   Katekyo sa

    For en god anmeldelse, og jeg venter på at den skal komme hit i Argentina, så jeg kan prøve den

  70.   Nicholas sa

    Veldig god anmeldelse, gratulerer, jeg har et spørsmål, har du et led-lys som indikerer når varsler kommer som noen smarttelefoner?

  71.   SteeFaaniia ShaaUx sa

    Nei, jeg kan ennå ikke lagre et bilde fra nettleseren uten å måtte løse ut minnet. Hjelp meg ...

  72.   Martin Cartaya sa

    Jeg har et problem med zte som er blokkert og ikke går ut eller tillater samtaler å komme inn, setter den i flymodus og fjerner den, men feilen er fortsatt at den har en konflikt med ventende samtale

  73.   demning sa

    Kan du fortelle meg trinnene for å se væren i Firefox os ??? det er en alcatel-brann c