Elementárny Os Luna, konečne stabilný! Preskúmanie

Mal oblečené Lubuntu v dnešnej dobe celkom šťastný, až na niektoré chyby, ktoré som mal pri premiestňovaní určitých okien programu.

Konečne vchádzam Google+ A pamätám si na oznámenie, že to asi malo vyjsť Elementary OS stabilný. Idem na web a už som našiel ISO. Zložím to a otestujem na Live CD.

Na prvom mieste nájdeme desktopové prostredie, čisté, pekné a jednoduché, veľmi podobné prostrediu z mac OSX.
Zatiaľ je všetko pekné na živom CD, kým si neuvedomíte, že váš hardvér nie je dostatočne podporovaný v jadre 3.2 a tabuľke 8, a tak som začal inštalovať distro a potom použiť editory xorg ppa mať poslednú tabuľku a jadro 3.11 z ppa z Jadrá Ubuntu.

Keď to bolo všetko hotové, rozhodol som sa začať s kontrolou prostredia krok za krokom, ideme sa pozrieť na každú z aplikácií.

Hlučnosť:

Screenshot z 2013-08-12 14:45:25

Táto pekne vyzerajúca aplikácia inšpirovaná iTunes. Ponúka nám klasické 3 režimy zobrazenia, podľa obalov, režimu zoznamu a režimu „umelci, žáner, albumy“.

Aplikácia je veľmi jednoduchá, ponúka nám aj synchronizáciu s LastFM a zatiaľ nič nové, čo už neponúkajú, Banshee, Rhythmbox, Clementine, Amarok, Audacious ...

Pri mojom testovaní aplikácia záhadne zlyhala, keď som prvý raz chcel nastaviť hudobný priečinok, tretíkrát to bolo kúzlo.

Prítomnosť rádií, ako sú Shoutcast, Icecast, ako aj teraz hrajúci doplnok pre Empathy chýbajú.

Geary:

Screenshot z 2013-08-12 13:58:12


Najprv hovorím, že sa mi veľmi páči vertikálny štýl zásobníkov programu, veľmi mi pripomína aplikáciu Mail od Osx.

Dokonale som načítal obrázky e-mailov služby Gmail, ktoré v KMaili vôbec nefungovali dobre.

Problém je v tom, že keď idú od minimalistov, zabudli na niečo, čo je pre mňa úplne nevyhnutné. Hovorím o hľadaní e-mailov, hľadaní slov, obsahu, dní atď. Je skutočne nepohodlné hľadať správu z roku 2012 bez toho, aby ste mali vyhľadávacie pole.

Midori:

Screenshot z 2013-08-12 13:58:41

Opäť treba povedať, že verzia žuly Midori vyzerá veľmi úspešne, navigácia je dosť plynulá a nestretol som sa s neočakávanými ukončeniami, ako sa to u prehliadačov založených na qtwebkit zvyčajne stáva.

Ale opäť, aj keď som sledoval príspevok od Elementary guys, nemohol som dostať Flash do práce v tomto prehliadači (64-bit). Takže to bol len jeden ďalší Internet Explorer, ktorý mi pomohol stiahnuť Chrome.

Súbory (súbory Phanteon):

Screenshot z 2013-08-12 14:49:22

Tento program sa mi veľmi páčil, robí, čo je potrebné, má 3 typy klasických zobrazení, režim priečinkov, zoznam atď. Robí to, čo je spravodlivé a nevyhnutné, čo užívateľ potrebuje, ani viac, ani menej. Jeho estetika mi veľmi pripomína estetiku správcu súborov OS X, v tomto prípade však oveľa ľahšiu.

Takže +1 pre túto aplikáciu.

kalendár:

Screenshot z 2013-08-12 14:49:30

V takom prípade nemôžem dať konkrétny názor, nikdy som tento typ aplikácie nepoužíval, takže dodnes veľmi nerozumiem, ako mi môžu pomôcť.

Ponuka aplikácií:

Screenshot z 2013-08-12 14:54:49

V porovnaní s Gnome Shell je to celkom úspech, pretože nie je dôvod mať menu, ktoré vyplní celú obrazovku. Máme možnosť abecedne zoradeného zobrazenia, ako aj možnosť výpisu podľa typov aplikácií.

Predvoľby systému:

O tomto sa nedá veľa povedať, je to kópia tej istej aplikácie Ubuntu, ktorá bola zase založená na tej istej z OS X. Prakticky to isté, plní svoju funkciu a chýba mi len to, že mi umožňuje rozhodnúť sa či dať priečinky na plochu. Čo som vyriešil pomocou nástroja Gnome Tweak Tools.

Softvérové ​​centrum:

Myslel som si, že sa konečne ocitneme v novom rozbočovači, ktorý oznámili, ale nakoniec som narazil na to isté softvérové ​​rozbočovač Ubuntu.

Keď dokončíme tento pohľad na vyššie uvedenú distribúciu, môžeme dospieť k záveru, že ide o jednoduchú, čistú a krásnu distribúciu, ktorá sa snaží chytiť používateľa, ktorý dáva veľmi maquero štýl, ale ktorý trpí tromi nepríjemnými vecami:

  • Trochu staré softvérové ​​balíčky, ktoré vyžadujú použitie PPA v jadre aj v MESA, ako aj v základných aplikáciách podobných Libreoffice.
  • Libmutter 3.4 nie je taký vyleštený ako 3.8, ktorý poskytuje o niečo nižší grafický výkon, ako by mohol, keby bol založený na niečom aktuálnejšom.
  • Aplikácie sú príliš jednoduché a chýbajú v nich veci, o ktorých si mnohí myslia, že sú nevyhnutné.

Záverečná poznámka:

6 / 10

Veľmi málo za viac ako rok a pol vývoja.


Zanechajte svoj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Povinné položky sú označené *

*

*

  1. Zodpovedný za údaje: Miguel Ángel Gatón
  2. Účel údajov: Kontrolný SPAM, správa komentárov.
  3. Legitimácia: Váš súhlas
  4. Oznamovanie údajov: Údaje nebudú poskytnuté tretím stranám, iba ak to vyplýva zo zákona.
  5. Ukladanie dát: Databáza hostená spoločnosťou Occentus Networks (EU)
  6. Práva: Svoje údaje môžete kedykoľvek obmedziť, obnoviť a vymazať.

  1.   živý dijo

    Kurva! Dostali ste sa predo mňa 🙂

    Recenzia je však veľmi dobrá, aby mala iba chuť. Súhlasím s vami, že príliš jednoduché veci môžu byť nepríjemné. Spomínate Geary (čo je mimochodom škoda, že nemá podporu POP3), ale to isté sa deje aj so Správcom súborov. Veľmi mi chýba možnosť vyhľadávať dokumenty a ďalšie z rovnakej aplikácie, ba čo viac, nepamätám si, že by na to mal eOS nástroj.

    Kalendár je v pohode, ale má problém (aspoň poslednýkrát, čo som ho vyskúšal), neupozorňuje vás na vaše udalosti, takže ak ho neotvoríte, o ničom sa nedozviete.

    Midori má stále niečo, čo sa mi nepáči. A neviem v stabilnej verzii, ale v teste Beta sa mi nepáčilo, že modálne dialógy sú alebo majú rovnaký štýl ako v GNOME.

    Okrem toho je to vysoko odporúčaná distribúcia pre nových používateľov. Mimochodom, vaše posledné hodnotenie mi dalo nápad 😛

  2.   yoyo dijo

    Môj názor je veľmi dobre zhrnutý v poslednej vete Franchesca:

    „Veľmi málo za viac ako rok a pol vývoja“

    Gratulujem základnému tímu, ale skrátka, už sme vedeli, čo tam je, a toto uvedenie nás neprekvapilo.

    Pozdrav.

    1.    javier fernandez dijo

      Po prvom dojme som bol trochu sklamaný, s touto distribúciou som mal veľa očakávaní, ale ako celok sa mi páči pre mojich priateľov / klientov, ktorí o počítačoch nič nevedia, tým lepšie, tým jednoduchšie, lepšie, openbox by pre nich nebol, aj keď by to bolo pre ja. 🙂

  3.   ejmalfatti dijo

    Je to také jednoduché, také jednoduché, že tam „niečo“ chýba. Pre mňa sú to malé detaily, ktoré boli ponechané bokom, vďaka čomu to pre mňa nie je funkčné. Ale jeho estetika sa mi veľmi páčila, ale stále nie je funkčná, akoby to mohol byť Manjaro XFCE.

  4.   hustota dijo

    Najviac mi vadí, že nemôžete pridávať klávesové skratky, iba upravovať tie už prednastavené.

    Ostatne je to celkom dobré a v porovnaní s Unity, Kde alebo dokonca Xfce ide skutočne rýchlo, skutočne radosťou. Už len preto sa oplatí použiť.

    Pokiaľ ide o aplikácie, nie je s nimi veľký problém, všetky sú nainštalované bez problémov.

    Jednoduchosť, rýchlosť a neporovnateľný vizuálny štýl.

    8/10

    1.    MSX dijo

      Stop a tlačidlo minimalizácie!?
      Je v poriadku, že niekedy minimalizujete ikonu na paneli, ale ak máte myš v hornej časti obrazovky, je to mučenie, musíte minimalizovať okno úplne dole!?

      Je to krásne, je to dobre integrované a pre niekoho, ako je moja sestra, ktorá používa stroj veľmi ľahko, sa to hodí perfektne, ale sme „hladní“: Maya (kalendár) sa nesynchronizuje s Google Calendar alebo s akoukoľvek inou službou ... o_O Keď pristupujete k svojim dátam v cloude rôznymi spôsobmi, je nevyhnutné mať všetko synchronizované (v mojom prípade smartphone, laptop doma a desktop v práci), desktop nezomrie, ale Cloud nám veľmi zjednodušuje život.

      Tiež má stále rovnaký problém ako Ubuntus / Debian: keďže je cyklicky vydávaný, je plný starých aplikácií (GIMP 2.6? No tak ľudia, veľa používam 2.8.1 a má veľa vylepšení, ktoré v Precise / GIMP neexistujú elementárneOS). To, čo hovorí Francesco o PPA, je to, čo ma vzdialilo od Ubuntu, keď začnete meniť časti systému, stane sa to nestabilným a aktualizácia je lotéria.

      elementaryOS je veľmi pekný, to áno, ale prílišné zjednodušenie niektorých funkcií ho príliš vyrovnáva.

      Súhlasím so skóre 6/10

      1.    živý dijo

        Výhovorka pre tlačidlo Minimalizovať je, že aplikácie sa údajne otvárajú a zatvárajú tak rýchlo, že otváranie a zatváranie má rovnaký efekt ako minimalizovanie. Je pravda, že môžete minimalizovať priamo na ikone doku, ale no tak ..

        1.    nikot dijo

          nainštalujte základné vylepšenia a svätý liek. pôjdete hore ešte jeden bod ...

      2.    jamin samuel dijo

        SILNO SÚHLASÍM

      3.    xxmlud dijo

        Tu je odkaz, ktorým môžete pridať tlačidlo minimalizácie.
        http://www.linuxinicio.com.ar/2013/05/agregar-boton-de-minimizar-en.html
        Dúfam, že to nie je spam.
        pozdravy

  5.   pepE (@valdezpepe) dijo

    Pre tých, ktorí testujú, či zostanú v tejto distribúcii, odporúčam prejsť: http://www.elementaryupdate.com/ kde si môžete nainštalovať PPA komunity elementaryOS, pomocou ktorej si môžete nainštalovať Elementary Tweak, Wingpanel Slim a rôzne témy, ktoré si okrem iného môžete prispôsobiť ...

    1.    xxmlud dijo

      Ďakujem za web, nevedel som o tom, mal by sa uviesť v samotnom príspevku. Rovnako ako je pridané tlačidlo minimalizácie.
      Zdravím a ďakujem

  6.   Richr dijo

    veľmi dobrý príspevok, vďaka ktorému som ušetril miesto na pevnom disku. 🙂

    bola by pekná recenzia solydxk v jeho verzii kde by bola veľmi ocenená

  7.   Babel dijo

    S elementárnymi som mal zložitý vzťah, od lásky k nenávisti. Moja kritika sa vždy zameriavala na nedostatok prispôsobenia (ikony, témy myší, témy GTK atď.), Pretože si myslím, že okrem iného to je to, o čom je Linux, predovšetkým: vytvoriť si svoj vlastný desktop; Vďaka starostlivej estetike ma to však chce používať, aj keď je distribúcia zameraná jednoznačne na začínajúcich používateľov ako na staré morské levy, ako som ja.

  8.   pandev92 dijo

    Práve teraz som narazil na problém, že keď sa pokúsim nainštalovať skype, chce to vymazať celé prostredie pracovnej plochy ...

    1.    eliotime3000 dijo

      Použite DPKG (ak samozrejme obsahuje konzolu), a tak sa vyhnite odosielaniu celej pracovnej plochy diablovi.

    2.    javier fernandez dijo

      Nainštaloval som ho bez problémov.

      1.    pandev92 dijo

        A ja, po opravení toho, aké zlé boli úložiská v mojich sources.list .., z nejakého dôvodu boli úložiská ubuntu duplikované.

  9.   patrik dijo

    Pravda bola, že som bol veľmi nadšený, keď som videl, že eOS už bol vydaný, tiež sa mi veľmi páčilo, že recenziu prešli tak rýchlo, teraz mám pár pochybností:
    1) Na akej verzii Ubuntu je založená?
    2) Často používam Ubuntu (doma aj v práci). Odporúčate prejsť z Ubuntu na eOS?

    Zdravím vás skvele, Patricio.

    1.    živý dijo

      1- O verzii 12.04 🙂
      2 - Pre mňa áno.

      1.    eliotime3000 dijo

        1. - Radšej pokračujem v Wheezy a používam Ubuntu Server.

        2. - Môže sa stať, že vytiahnem PPA Elementary Shell a nechám tak svoj GNOME Fallback odpočívať.

    2.    pandev92 dijo

      Vyniká niečo, ako úspešná je integrácia qt so základnou témou, čo bolo veľmi dobré.

  10.   felipe dijo

    Nepáči sa mi, že je založený na gnome3, aj keď vyzerá oveľa lepšie ako gnome3. Keby boli založené na schopnom kde, tak by si to nainštalovali ... xd.

  11.   Sudca 8) dijo

    Pokiaľ ide o Midori a Flash, rád by som poznamenal, že je potrebné ich aktivovať v možnostiach ROZŠÍRENIA.

    Z toho, čo hovoríte, ak ste to mali nainštalované a v Midori ste nevideli videá ani flash animácie, je to tak preto, lebo ste ich v predvoľbách ROZŠÍRENIA neoznačili ako aktívne.

    Odporúčam vyskúšať tento vynikajúci prehliadač. Veľmi ľahký, jednoduchý a veľmi rýchly. 😉

    1.    pandev92 dijo

      Je označená a išiel som za príspevkom http://www.elementaryupdate.com/2013/05/flash-in-midori-web-browser.html

      Ale zobrazí sa mi chyba a nefunguje to.

      1.    eliotime3000 dijo

        Lepšie som si ho vložil do Iceweasel, aby som predišiel problémom so zobrazovaním videí HTML5.

  12.   jamin samuel dijo

    Na základe Lubuntu ??? Takže hovoríte, že je to založené na LXDE?

    No, úplne sa odlišujem ... Elementary nie je založený na LXDE, v skutočnosti má Shell na vrchole Gnome 3.4 s názvom „Pantheon“ a spolu s ním aj sériu aplikácií vyvinutých vývojármi Elementary .. Ale stále je to Gnome 3.4 s novým oblečením.

    A dobre, ak ma jedna z vecí, ktorá ma sklamala, bolo, ako zastarané, čo sa týka balíkov ... jadro 3.2 a libreoffice 3.5 huy nie nie nie ....

    Jediným riešením, ktoré zostáva, je mať ppas, aby bol dobrý, tak aký má zmysel používať ppas na použitie jadra alebo balíka v jeho najnovšej verzii, keď je k dispozícii aktualizovaný balík Ubuntu 13.04?

    Pár slovami ... Ľudia používajú elementárne pre vizuál, nie pre technické, pretože sa zdá smiešne používať ppa na získanie aktuálnejšieho balíka, keď si môžete ľahko nainštalovať Lu, Xu, Ku, Ubuntu 13.04 alebo 13.10 (ak je to veľmi v zhone) a užite si súčasný svet Linuxu

    1.    jamin samuel dijo

      Základný OS je snom každého dieťaťa s Linuxom…. že váš systém sa čo najviac podobá Mountais Lion OS X

      1.    gato dijo

        No

        1.    jamin samuel dijo

          NIE?

          pufff ajajaj povedz to chorrere ľudí, ktorí si nainštalovali toto distro len preto, že vizuálne pripomína MAC

          1.    eliotime3000 dijo

            Moja bývalá milovala záložné riešenie GNOME 3 a skutočne zomierala závisťou, keď som si uvedomila, aký jednoduchý je Debian GNOMe 3.4.

    2.    Juanra dijo

      Hm ... povedal, že používa distribúciu Lubuntu, nie že by eOS bol založený na Lubuntu

      1.    jamin samuel dijo

        Je to pravda !! Nevšimol som si ... Čítal som veľmi rýchlo a pochopil som, že hovorí, že elementárny bol založený na Lubuntu xD ahahahaha

        Prepáč !!

        A pretože Lubuntu (podľa môjho názoru) je najstabilnejšou príchuťou rodiny Ubuntu, nie sú vôbec žiadne problémy

        1.    pandev92 dijo

          ok odpustené ahahaha!

    3.    pandev92 dijo

      Čítali ste článok XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD? Povedal som, že používam lubuntu ... nie to, že elementárny os je založený na lubuntu.

      1.    jamin samuel dijo

        xD

      2.    jamin samuel dijo

        Mimochodom, nikto nepoužíva User Agent ako predtým….

        Vedľa xD vidím iba prázdne chrómové logá s Tuxom

        1.    pandev92 dijo

          Ahaha, nakoniec ľudí omrzela editácia užívateľského agenta XD

          1.    jamin samuel dijo

            Áno, a na konci dňa to rozšírenie, ktoré tam ukázali pre Chrome, funguje dobre, jediná zlá vec je, že keď otvoríte Gmail, neotvorí ho, takže musíte rozšírenie deaktivovať, aby ste mohli zadať svoj e-mailový účet ahahahahaha

            Ja radšej zostanem takto ...

            Aj keď tu na webe by mala byť lepšia možnosť, kde by ste mohli graficky vybrať distro, ktoré sa majú zobraziť v užívateľskom agente

    4.    cooper15 dijo

      Nie, nikde sa nehovorilo, že to bolo založené na LXDE. Na druhej strane, Ubuntu 12.04 je LTS, ktorý mu dodáva určitú stabilitu, myslím si, že jeho balík je dosť podobný súčasnému Wheezy, avšak táto skutočnosť nás nezbavuje potreby inštalovať novšie balíčky, či už z dôvodu nutnosti alebo z dôvodu verzie. Faktom je, že existujú ppas alebo backports, které vám poskytnou nové balíčky bez toho, aby ste museli obetovať stabilitu, najmä ak máte produktívne prostredie

      1.    eliotime3000 dijo

        Debian Wheezy je flexibilnejší, čo sa týka nových balíkov (samozrejme okrem prípadu inštalácie Steam).

  13.   fenriz07 dijo

    Dobrý článok “

  14.   diazepam dijo

    Chcem tiež dodať, že bol vydaný aj Sabayon 13.08
    http://www.sabayon.org/release/press-release-sabayon-1308

    Dodáva sa s jadrom 3.10.4, GNOME 3.8.4, KDE 4.10.5, MATE 1.6.2, Xfce 4.10, LibreOffice 4.1, systemd ako predvolenou inicializáciou, opravami pomocou UEFIBoot atď.

  15.   Hnije87 dijo

    Poštový klient mi pripomína Thunderbird iba jednoduchšie hehehe

  16.   MSX dijo

    Ako to, že nemôžete zmeniť množstvo priesvitného v Termináli bez toho, aby ste prešli cez elementaryupdate.com!?

    Mám dobre, keď dávam zvrat pre distribúciu, ale _ odobrať schopnosť prispôsobiť systém_ pre pokročilých používateľov je hovadina.

  17.   Drozd dijo

    Myslím, že Xfce beží rýchlejšie a plynulejšie ako Elementary, aspoň na Manjaro a Debian, čo používam. Zdá sa mi, že táto distribúcia prináša dizajn a veľmi málo iného. Ten, ktorý by som odporučil novým používateľom, je Voyager = http://voyager.legtux.org/ založený na Xubuntu, okrem toho, že je veľmi krásny, je veľmi užitočný a funkčný, čo sa mi elementárne nezdá.
    Dojem, ktorý vo mne vzbudil, je taký, že je ako priemyselný produkt, veľmi dobre zabalený a atraktívny, ale po použití je veľmi sklamaním.

    pozdravy

  18.   aiolia dijo

    Ako som už povedal v iných príspevkoch, dám tomuto systému šancu, vyzerá to nádherne a vizuálny štýl je veľmi opatrný. Odinštalujem linux mint 15 a nainštalujem elementárny os.

  19.   irvandoval dijo

    distro, aby ukázal román, ako krásne môže linux vyzerať veršovane

  20.   živý dijo

    Myslím si, že jediná vec, ktorá ElementaryOS chýba, aby bola kópia OSX, ako to Boh zamýšľal, je panel s nástrojmi v hornom paneli 😀

    1.    Drozd dijo

      Otázka podľa môjho názoru znie: ... prečo to musí byť kópia? Nie je GNU / Linux dostatočne prispôsobiteľný a všestranný na to, aby vytvoril distribúciu s vlastnou osobnosťou?

      1.    pandev92 dijo

        Odpoveď je veľmi jednoduchá, veľa ľudí má rád (aj ja) ten jablkový vzhľad 😛

        1.    Drozd dijo

          Áno, samozrejme, je to nepochybné. Tiež sa mi páčia niektoré veci týkajúce sa vzhľadu počítača Mac, iné nie. Ako sa mi páčia niektoré podrobnosti o Win7, a iné nie.

          Faktom je, že medzi „éterom“ alebo inšpirovaním sa počítačom Mac a kopírovaním ide dlhá cesta. Byť kópiou niečoho, čo už bolo urobené, bez toho, aby som čímkoľvek prispel, sa mi zdá ako obrovský nedostatok kreativity.

          A v prípade tohto distra je, že takmer jediná vec, ktorá prispieva, je to, že dizajn vo všetkom ostatnom ešte viac pravdou.

          1.    kirl dijo

            Tiež to nie je také zlé, vizuálna stránka systému eOS dáva priestor MAC OS X, ale ani zďaleka nie je podobný.

            Horná lišta s tým nemá nič spoločné, ani ikony, maximalizácia, zatváranie ikon, dobre, môžem pokračovať a nedokončiť.

  21.   sanhuesoft dijo

    Pri toľkej kreativite mohli vytvoriť desktopové prostredie (napríklad Gnome, s vlastnými aplikáciami atď.) A výsledok by bol oveľa lepší.

    1.    pandev92 dijo

      Mali by ste to stabilné pre rok 2017 xD

    2.    ELRUIZ1993 dijo

      Elementary má svoje vlastné aplikácie: Noise, Pantheon-Files, Scratch, Maya, Pantheon-Terminal a ďalšie, navyše Midori a Geary sú pripojení k tímu Elementary, takže nejde iba o vzhľad, ale dajú do toho naozaj veľa.

  22.   yoyo dijo

    Pravda je a ja som to predtým nepovedal tak, že sa mi sralo, že distro alebo Shell neprináša 3 tlačidlá v oknách, s akým povolením alebo morálnou autoritou ich tieto Elementary alebo Gnome Shell odstránili?

    Nemá Mac OS X, Windows, KDE, Xfce, Cinnamon atď. Stále 3 tlačidlá na oknách?

    Nič viac, pretože 3 tlačidlá nie sú súčasťou štandardnej výbavy. Už nechcem Elementary alebo Gnome Shell a nehovorte mi, že sa to vyciká, viem, čo hovorím, je, že ich nemusíte vyzliekať. .

    Povedal som.

    1.    eliotime3000 dijo

      Aj môj GNOME 3.4 Fallback má tri tlačidlá. Aká lenivosť vývojárov operačného systému Elemantary.

    2.    vicky dijo

      Nafúknuť áno !! Prejsť na Tweaky a zvoliť rozloženie tlačidiel je časovo náročné….

      1.    nikot dijo

        Nie je to pre každého ... tieto elementárne sú šialené!

  23.   Charlie E Liarson dijo

    Aj napriek chybám aplikácií sa mi systém zdá dokonalý, som z neho nadšený. Chyby a nedostatok podrobností v aplikáciách považujem za inšpiráciu pre programovanie. Skutočne to považujem za najlepší stôl pre notebooky a pre domácnosť a do práce to nie je vôbec zlé. Je stabilný, rýchly, jednoduchý, ľahký, čistý a krásny. Myslím si, že so základným OS budem veľmi šťastný po zvyšok roka a do roku 2014.

  24.   Jose dijo

    Je zrejmé, že sa nemôže páčiť každému. Zdá sa mi, že je potrebné oceniť snahu: získať plochu, o ktorej sa rozhodli, je väčšinou jednoduchá, ale v distribúcii, ktorá je pre „normálneho“ používateľa viac ako dosť. Je čo leštiť, ale dosiahli svoj vlastný štýl ... .. ktorá distribúcia, okrem Ubuntu, môže povedať to isté? Chyba je v tom, že založili dom na streche, pričom sa rozumne spoliehajú na trochu zastaranú základňu Ubuntu (ak by to vyšlo na rovnakej úrovni ako táto), nebolo by to odsúdeniahodné). Dôležité je, že sa robí najťažšie. Teraz chýbajú iba používatelia (bude to jedno z odporúčaní v mojom prostredí) a idú veci leštiť a vylepšovať. Možno to bude v nie veľmi vzdialenej budúcnosti založené na testoch Arch alebo Debian. Myslím, že to na základe tejto verzie Ubuntu hrali bezpečne. Šťastie.

    Pokiaľ ide o mňa, keby existoval nejaký druh rýchleho prepnutia na prechod na čistý Gnome Shell, tak by som to určite použil. Budúcnosť ukáže, ale nie na zemi. Nová aplikačná sada Gnome 3 je robustnejšia.

  25.   Jose dijo

    Pre mňa by malo byť zásadné úsilie distribúcie o dosiahnutie dokonale integrovaného prostredia. To, že sa každá zo systémových ikon a aplikácií zhoduje a nebojuje a sú všetky na vašom webe, je odysea, na ktorej musí používateľ pracovať. A nemalo by to tak byť. Preto mám rád Gnome, pretože sa mi zdá byť tým, ktorý to najlepšie umožňuje a popri tom aj so sériou dokonale integrovaných aplikácií ... a preto by som vsadil na svoje vlastné distro. Neviem ako vy ... ale trápi ma, že bez ohľadu na to, aký dobrý je balíček ikon, vždy sa nájde niekto, kto spieva ... alebo prehliadaním vnútorností distra a vyhľadaním ikon z inej éry verzie za verziou. O toto sa nestará ani Windows. Bod kvality Apple.

    1.    MSX dijo

      «Pre mňa by malo byť zásadné úsilie distribúcie o dosiahnutie dokonale integrovaného prostredia. To, že sa každá zo systémových ikon a aplikácií zhoduje a nebojuje a sú na svojom mieste, je odysea, na ktorej musí užívateľ pracovať. »
      Súhlasím, je to jeden z dôvodov, ktoré ma vždy naštvali na distribúcie GNU + Linux, ktoré vyvíjajú programátori a je im jedno, ako vyzerajú, v tomto aspekte a v integrácii medzi aplikáciami (Granite atď. ) je miesto, kde distribúcia skutočne svieti.

      Pokiaľ to robia na Arche alebo Debiane, nemusí to byť dôležité, ak sa v Arche nemýlim _ Skutočne chcú elementárny desktop_ a jediné, čo čakali na úplné portovanie, bolo, aby dosiahol stabilný stav, neviem, ako to urobia Zaoberajte sa závislosťami GTK3 rôznych verzií, ale ak dokážu, aby to fungovalo, je to skvelý cieľ 😀

    2.    kirl dijo

      +1

  26.   pavloco dijo

    Páči sa mi iniciatíva. V Linuxových distribúciách sa snažia oddeliť od „obvyklého stavu“, ale je zrejmé, že sú viac dizajnérmi ako programátormi.

  27.   eliotime3000 dijo

    Veľmi dobré, aj keď to nie je zastarané gNewSense, že jeho najnovšia verzia je založená na Debiane Squeeze.

    Rovnakým spôsobom je to najhmotnejšia a najelegantnejšia škrupina, ktorú som zatiaľ videl, aj keď som sa rozhodol naďalej používať záložnú verziu svojho GNOME 3.4, ktorú mám v Wheezy.

  28.   eliotime3000 dijo

    To je nič. GNOME 3.8 / 3.10 Nautilus nenávidím najviac, pretože nemôžem použiť panel s ponukami, ktorý mi umožňuje prejsť na pokročilejšie možnosti.

    Pokiaľ ide o tlačidlo 3, úprimne vás podporujem.

  29.   gato dijo

    Toto distro sa mi nikdy nepáčilo, ale stále mu prajem veľa šťastia a nádeje, že priblíži ľudí k svetu Linuxu aj k Ubuntu.

  30.   Charlie E Liarson dijo

    Chlapci, ja, ak som úprimný, podľa môjho názoru je elementárny OS Luna to, čo som očakával od Ubuntu 10.04 ... namiesto Unity. Jednota, toto je veľmi dobré ... ak máte dobrý počítač, výkonný a aktuálny ... ale ak má váš počítač strednú alebo nízku gama, pf ... žiadne komentáre.

    1.    eliotime3000 dijo

      Mnohí sa sťažujú na to, aké zastarané sú ich zahrnuté programy, ale ak to porovnáme s programom gNewSense, mnohí stiahnu, čo sa hovorilo, pretože nová verzia tejto distribúcie je založená na Debiane Squeeze, takže to nie je nič.

  31.   vicky dijo

    Samotné prostredie je celkom stabilné.
    Čo všeobecne zlyháva, sú niektoré aplikácie. Prehliadač súborov stále trochu chýba (aj keď sa výrazne zlepšil).

    1.    eliotime3000 dijo

      Aspoň má prehliadač súborov niečo viac ako aktuálny GNOME 3.10 Nautilus.

      1.    Entel dijo

        Môže však Nautilus nosiť menej vecí? V Gnome 3.8 som ho musel nahradiť Nemom, pretože sa s ním nedalo nič robiť.

        Kde je Dolphin ...

        Pokiaľ ide o Elementary, je to veľmi pekné a jednoduché, ale na jeho použitie nainštalujem Ubuntu alebo jeho varianty a rovnaký efekt dosiahnem zmenou písma, ikon, témy a doku.

        1.    pandev92 dijo

          Neviem, mám radšej oveľa viac mumlania ako kompilácie .., len z tohto dôvodu by som neinštaloval ubuntu.

        2.    eliotime3000 dijo

          Používam záložný GNOME 3.4, ktorý mi prišiel v Debian Wheezy, a Nautilus je stále užitočný.

  32.   Pán Black dijo

    Myslím si, že vzhľad tohto typu distribúcií zameraných hlavne na „používateľskú skúsenosť“ (elementárne, čakry atď.) Ukazuje, že základňa (jadro, knižnice atď.) Gnu / Linux je dostatočne vyvinutá na to, aby sa niektorým dalo venovať. iba k „povrchnému“, vnímam to ako veľmi pozitívne znamenie, ekosystém je vo veľmi dobrom zdravotnom stave. S pozdravom.

  33.   David dijo

    Objasnite niektoré problémy, ktoré vyšli najavo:
    -Distribúcia je základnejšia, ako si vývojári želajú, ale je lepšie začať pomaly a rásť, ako sa snažiť vyvinúť obra a nikdy nedokončiť. -Čo sa týka článku, poštový program Geary je vyvíjaný spoločnosťou Yorba, nie vývojármi spoločnosti Elementary. Vyhľadávanie je naplánované na ďalšiu verziu programu, ale idú vlastným tempom.
    -Vývojári vedia, že knižnice sú staré, netají, že sa im páči Arch, a niektoré z nich tiež prispievajú do Archu.
    -Teraz sa všeobecne kritizuje za to, že je jednoduchý, ale je to základňa, ďalšia bude lepšia a o rok alebo dva sa Ubuntu zatrasie.

    1.    živý dijo

      Zaujímavé Máte radi Arch? Aké pekné by bolo, keby vyrobili elementárne ako Manjaro, teda o Oblúk ale s ľahkým inštalátorom a ďalšími 😀

      1.    MSX dijo

        ... Pre vás všetkých, exkluzívne slová od Debianu, ktorý uzrel svetlo, brat! xD

        Chystám sa urobiť maľbu s touto tvojou vetou 😀

        1.    živý dijo

          HAHAHAJAJAJAJAJAJA ...

      2.    eliotime3000 dijo

        Ak vývojári Archu vytvoria inštalačný program v štýle formulára, ako je OpenBSD, mal by o to väčší dôvod nainštalovať Arch. Momentálne stále experimentujem s virtuálnym strojom.

        1.    pandev92 dijo

          Použite toto a choďte:

          https://github.com/helmuthdu/aui

    2.    pandev92 dijo

      idú svojim tempom

      To nespochybňujem ..., pri rýchlosti slimákov xD

    3.    pandev92 dijo

      Rok alebo dva, ktoré sa ubunut chvejú ..., pravda, aj bez toho, aby som bol používateľom ubuntu a videl som, že ubuntu smeruje k miru a novej jednote, pochybujem, že toto distro môže prekonať Ubuntu, bude to ďalšia krásnejšia linuxová mincovňa, ale nič viac.

  34.   Carlos dijo

    Používam ho 4 dni a zatiaľ všetko funguje veľmi dobre. Chýba mi to a pokiaľ viem, vlastnícke ovládače musia fungovať lepšie ako bezplatné, ale v tomto distro naopak a to ma teší 🙂

    1.    kirl dijo

      Stáva sa mi to rovnako ako vy, vlastnícke ovládače sú pre mňa osudné, na druhej strane tie zadarmo sú v poriadku.

  35.   Vladimir dijo

    «Najskôr nájdeme desktopové prostredie, čisté, pekné a jednoduché, veľmi podobné prostrediu pre Mac OSX.
    Zatiaľ všetko pekné na živom CD, kým si neuvedomíte, že váš hardvér nie je dobre podporovaný jadrom 3.2 a tabuľkou 8, a tak som začal inštalovať distro a potom použiť xorg edgers ppa, aby som mal poslednú tabuľku, a Jadro 3.11 z jadra Ubuntu ppa. »

    Použite tieto 2 jednoduché kroky a výsledok je neuveriteľný ... systém letí ... LIETA ... samozrejme, urobil som nejaké úpravy, odstránil som nejaké efekty atď ...

  36.   Včela dijo

    Bežím Debian viac ako 5 rokov (vždy ten stabilný), ale na notebooku som bežal napoly pomaly (gnome shell), tak som sa rozhodol vyskúšať ho, aby som zistil, ako sa chová, a je pravda, že sa mi to páčilo. veľa, aj čo sa týka rýchlosti, toho, aká ľahká je, aj toho, ako opatrné je rozhranie. Teraz si ho nainštalujte na PC, pozrime sa, či je konečný.

    PS: Čo nemôžem nájsť je, ako upraviť ponuku Aplikácie, ako je odstránenie alebo zmena kategórie programu, ak niekto vie ....

  37.   MSX dijo

    V mojom prípade som nemusel meniť jadro ani obrazový zásobník, aj keď som ich mohol skúsiť aktualizovať, aby som zistil, čo sa stane.

    To, čo teraz považujem za nevyhnutné pre každodenné použitie, je pridať tieto PPA:

    [Kód]
    j: 0 ~> ls /etc/apt/sources.list.d/
    birdie-team-stable-presný.zoznam elementárny.list.save loneowais-fogger-presný.zoznam opráv.list.save versable-elementary-update-precise.list.save
    birdie-team-stable-precise.list.save erasmo-marin-photo-daily-builds-precision.list loneowais-fogger-precise.list.save sgringwe-rdio-exact.list webupd8team-tribler-precision.list
    caffeine-developers-ppa-precision.list erasmo-marin-foto-daily-builds-precise.list.save nilarimogard-webupd8-precision.list sgringwe-rdio-precise.list.save webupd8team-tribler-precise.list.save
    caffeine-developers-ppa-precise.list.save google-chrome.list nilarimogard-webupd8-precise.list.save shnatsel-dnscrypt-exact.list webupd8team-y-ppa-manager-precision.list
    cassou-emacs-precision.list google-chrome.list.save nuvola-player-builders-stable-precision.list tombeckmann-ppa-precision.list webupd8team-y-ppa-manager-precise.list.save
    cassou-emacs-precise.list.save inkscape_dev-stable-precision.list nuvola-player-builders-stable-precise.list.save tombeckmann-ppa-precise.list.save
    dkotrada-pomidor-precision.list inkscape_dev-stable-precise.list.save otto-kesselgulasch-gimp-precision.list prevodovkabt-ppa-exact.list
    dkotrada-pomidor-precise.list.save libreoffice-libreoffice-4-1-exact.list otto-kesselgulasch-gimp-precise.list.save prenosbt-ppa-precise.list.save
    elementary.list libreoffice-libreoffice-4-1-precise.list.save patches.list versable-elementary-update-precision.list
    j: 0 ~>
    [/ kód]

    S tým a všetky eOS nemajú slušný prehliadač obrázkov a musel som si nainštalovať Gwenview - naštve ...

    1.    Včela dijo

      Prvá vec, ktorú som urobil, keď som nainštaloval, je odstrániť programy, ktoré predvolene prináša, a vložiť súbory vlc, chrome, synaptické, thunderbird, delphin a libreoffice 4 a pravdou je, že som viac ako spokojný

      1.    MSX dijo

        Okrem mnohých vecí mu chýba správca okien, ktorý umožňuje zapamätať si predchádzajúcu pozíciu a veľkosť rôznych otvorených okien aplikácií.

        Opakujem: neexistuje prehliadač súborov, ktorý by vám umožňoval meniť grafické súbory, na tento účel musíte použiť GIMP, čo je ekvivalent zabitia mušky kladivom.
        Ďalšou alternatívou je použitie príkazového riadku (imagemagik atď.), Ale samozrejme ide priamo proti filozofii použitia a cieľu používateľov systému eOS.

        Súbory vyzerajú skôr ako alfa ako zelené a úprimne povedané, Dolphin ukazuje svoj plný potenciál pri použití s ​​integráciou Nepomuk - aj keď bez tejto integrácie je to stále najlepší grafický správca súborov na akejkoľvek platforme.

        Ďalší podstatný problém správcu okien GNOME alebo eOS: keď do prehliadača Chrome / Chromium pridáme záložku, pretože si systém nepamätá veľkosť okien, musíte zakaždým, mrcha, okno so záložkami ručne rozšíriť.

        Publikum: jeho cieľom je nahradiť Totem čistým rozhraním, ale nemá ani pätinu svojej funkcionality - proti zjednodušeniu však opäť funguje.
        Prístup KDE SC je nekonečne praktickejší: «ponúkame vám bilión možností (ok, možno nie toľko), konfigurujete si rozhranie podľa ľubovôle», takže ak niekto preferuje minimalistické rozhranie, môže ho mať bez straty výkon aplikácie, v systéme eOS priamo odstraňujú funkcie z dôvodu „nevyhnutného“ zjednodušenia - nie nadarmo niektoré z týchto nedostatkov prichádzajú vyriešiť základnými vylepšeniami.

        Príkladom nadmerného zjednodušenia je Shotwell: funguje ako predvolený prehliadač grafických súborov, má veľa zložitých možností, ale nie ten na zmenu veľkosti obrázka - Yorba, sajú !!!

        Terminál Pantheon: príliš zjednodušený terminál. Prečo znovu objavovať koleso, keď môžete určite používať GNOME alebo Xfce? Okrem toho, keďže ide o nový vývoj, nie je možné ľahko meniť farby, úroveň priehľadnosti alebo rozdeliť obrazovku na niekoľko terminálov, napríklad Yakuake alebo Terminator.
        Áno, farby je možné meniť pomocou dconf menej ako hlúpo: https://gist.github.com/davidgomes/5162998

        Myšlienka eOS je zaujímavá, systém je skutočne ľahký a priťahuje veľa pozornosti na základe systému Ubuntu, má dobré nápady (Wingpanel, Gazette), ale musí ešte dozrieť a ako mnohí hovoria, je zameraný na používateľov, ktorí nie sú počítačmi.

        1.    Včela dijo

          V mojom prípade ako prehliadač obrázkov používam gthumb, upravil som priehľadnosti terminálu z dconf, elementárne Tweaks mi nikdy nepracovali, možno preto, že som odinštaloval Pantheon Files, niečo, čo by som nemal, pravda je, že to momentálne nepotrebujem, keďže dotknutie sa nejakého iného súboru a všetko je ako sa mi páči

  38.   Ježiš Jimenez dijo

    ahoj priatelia, začal som s linuxom s distribúciou fedora 14 a zostal som do 17 rokov, potom som mal veľa problémov s grafickou kartou a veľa spomalil, potom som sa rozhodol vyskúšať ubuntu a nie, bola to chyba, radšej prejdite na windows 7. Teraz sa vraciam k linuxu s fedorou 19 a nie, účinky sú príliš pomalé a to ma ovplyvňuje, problémy s tlačiarňou, ktoré som po niekoľkých pokusoch o inštaláciu mohol vytlačiť. Idem na Ubuntu 13.04 a ide to rýchlo a páči sa mi to, ale pri sledovaní videí vidím toto distro Elementary os luna, bolo to v beta verzii a v deň, keď som si ho stiahol, čo bolo na úsvite, už bolo stabilné. Nainštaloval som to a nedalo mi to problémy s grafickými kartami, bolo ľahké inštalovať Adobe Flash Player a videl som, že midori prehliadač pre 64 bitov nefungoval pri sledovaní videí a teraz sa mi páči, pozerám videá, prispôsobujem systém, robím úlohy a všetko je veľmi rýchle, Nebudem tvrdiť, že je najlepší, ale OS mi stále chýba veľa, ale zatiaľ sa mi darí veľmi dobre. Dúfam a zlepšujem sa, zdravím súdruhov.

  39.   4ZhaGratH dijo

    Dobrý deň, mám nainštalovaný svoj elementárny prvok a som celkom spokojný, ale niekto mi môže vysvetliť, ako pridať ppa na aktualizáciu jadra

    pozdravy a vďaky

    1.    pandev92 dijo

      Nie je to ppa, ak máte ísť do jadra ubuntu mainline, nájsť dennú sekciu a stiahnuť si hlavičky súborov jadra generické, amd64 a generické jadro atď. A potom ich nainštalovať 1 po 1

  40.   maiko dijo

    Ja, koncový užívateľ ... nováčik v linuxe, jednoducho hovorím ... hlboko vďačný za veľké úsilie, čas a odhodlanie, ktoré ľudia ako títo ľudia z tejto a akejkoľvek distribúcie trávia možno bez akejkoľvek finančnej kompenzácie a snažia sa urobiť z linuxu niečo atraktívne a funkčné pre bežných ľudí ... ale vidím aj to, koľko ľudí KRITIKUJE a NIŽŠÍ svoju prácu; namiesto VĎAKA a ZVÝRAZNENIA mnohých dobrých vecí, ktoré ich systémy majú, je nakoniec 95% alebo viac, alebo snáď nikto nie je schopný vytiahnuť z vrecka pár účtov, aby PRISPELIL na tento druh úsilia ... a ako som povedal na začiatku Aj v mojej nováčikovskej vízii systému Linux a so všetkou ignoranciou v tejto oblasti môžem povedať iba «Aké krásne je elementárne! Najnovšie z Manjaro je veľkolepé !!, »Veľmi pohodlná škorica s Linux Mint !! Debian je Debian !!! moje obľúbené distro !! alebo čo môže ktokoľvek povedať o ich distribúcii ... namiesto toho, aby kričali ako dievčatá alebo sa toľko sťažovali na hanebné povolanie hľadať chyby !! ak by to bola ako konštruktívna kritika, potom vítajte všetkých! ale aké dobré by bolo pomôcť týmto ľuďom buď v kóde na vylepšenie produktu, atď ... Keď ten deň nastane, myslím si, že Linux by bol, bez ohľadu na počet distribúcií, operačný systém zdokonalený vlastnou komunitou ... Toto je môj komentár.

  41.   Paul Honorato dijo

    Na mojom notebooku nebolo jediné distro, ktoré by fungovalo, niektoré by sa nainštalovali, ale po reštarte / vypnutí by grafické prostredie zmizlo, veľa paniky jadra, na iných som sa ani nemohol spustiť. Pri elementárnych to bolo naopak, všetko fungovalo na prvýkrát, veľmi stabilne a dá sa s tým pracovať. Nainštaloval som netbeans, geany, gdebi, virtualbox, chróm, libreoffice a myslel som si, že to rozbije inštaláciu, ale nie. Všetko ako má byť.

  42.   Leonardo dijo

    Ahojte, nainštaloval som ho a milujem ho, elegantný, ľahký, rýchly, jediná „zlá“ vec je nainštalovať všetky potrebné aplikácie a niečo, čo ak mi trochu prekáža, je to, že pripojíte pendrive alebo externý disk cez usb a Nepripája ho automaticky, inak funguje perfektne, ach a museli sme urobiť manuálnu aktualizáciu, aby zistil môj telefón

  43.   carlos dijo

    Milujem toto distro. Mám kompizačný oddiel xubuntu +, v inom LMDE a pri použití eOs naozaj cítim, že stroj letí. Je to veľmi užitočné, keď potrebujete pracovať a robiť veci rýchlo. Samozrejme, že mu chýbajú veci, ktoré mu chýbajú, ale dúfam, že s podporou všetkých tento projekt vyrastie, podľa môjho názoru, najlepšie distro, ktoré som vyskúšal z hľadiska výkonu môjho notebooku (TM2, i3, 4MBRAM)

  44.   LEGOLAS dijo

    Odhadnuteľné Linuxeros
    Ahojte všetci. V prvom rade ďakujem za túto stránku, ktorá rozšírila môj pohľad na Elementary OS Luna. Od chvíle, keď pracujem s profesionálnym softvérom, som vždy a všade používal okná. Možno som si kvôli nedostatku vedomostí alebo odporu voči zmenám alebo kvôli objektívnej realite myslel, že mi pri práci prinášajú obmedzenia. Som však milovníkom útulného pracovného priestoru, pretože keď otvorím počítač, ktorý by bol začiatkom mojej práce, som toho názoru, že prvá vec, ktorú vidím pred očami, musí vytvoriť príjemnú náklonnosť k vízii a nálada. Z toho, čo som tu čítal, by bol Elementary OS Luna ako dar z nebies a rád by som to vyskúšal. Mám určité pochybnosti o tom, ako zaobchádzať s ovládačmi počítača pri inštalácii operačného systému, pretože vidím, že sa toho nikto nedotkol. Ak mi niekto vie pomôcť s týmto alebo s čímkoľvek iným súvisiacim s touto témou, budem z toho veľmi rád. Pamätajte, že som nikdy nepracoval vo svete GNU / Linuxu a že by som chcel brať ako štartovaciu čiaru Elementary OS Luna.