Underworld Ascendant: Linux-kritik och support ...

Underworld Ascendant omslag

Underworld Ascendant är ett förstapersons actionvideospel som har utvecklats av Otherside Entertainment Studios och publicerats av 505 Games, där användare tar rollen som Avatar, återvänder från avgrunden och lever en serie äventyr genom de spel som denna titel erbjudanden. Sanningen är att spelet har väckt intresse från vissa användare och också en stor negativ kritik från andra, som verkar ganska upprörda.

Men denna kritik verkar inte påverka stöd för Linux. Som ni vet har Linux-spelvärlden återuppstått de senaste åren och det är därför vi upprepar många nyheter relaterade till videospel. Otheride och 505 Games verkar gärna hålla fast vid Linux-stödet som de kommer att lägga till i framtiden och det ser också ut som om de kommer att arbeta hårt för att fixa alla orsaker till de negativa recensionerna vi har pratat om.

Uppdateringar kommer för att förbättra problemen som fanns där, och även förbättra den nuvarande AI och gameplay. Dessa förbättringar verkar också komma till Linux-porten, vilket är goda nyheter och det kommer också att ha samma innehåll som i den aktuella versionen. När det gäller den framtida porten för Mac och Linux verkar det som om de redan har gjort det mesta av arbetet, så det blir inte mycket kvar att se versionerna för dessa två operativsystem lanserade och som vi hittar i butikerna Humble Store och Steam.

Officiella källor har bekräftat att de arbetar med tester till versioner av spelet för Mac och Linux, som visar att utvecklingsarbetet redan har gjorts, det återstår bara att poleras före lanseringen, det vill säga de har blockerats i termer av kod och går direkt till kvalitetskontroll. Dessutom har de sagt att de redan arbetar med den andra uppdateringen som kommer att påverka alla versioner av spelet.