Mageia 6.1 güncelleme sürümü yayınlandı

mageia logosu

Mageia bir dağıtımdır eski Mandriva geliştiricileri tarafından kuruldu. Mandriva Linux'un bir çatalı popüler Fransız Linux dağıtımının eski çalışanları ve çalışanları tarafından Eylül 2010'da kuruldu.

Ancak ticari bir Linux dağıtımı olan Mandriva'nın aksine, Mageia projesi bir topluluk projesidir ve amacı özgür bir Linux tabanlı işletim sistemi geliştirmek olan kar amacı gütmeyen bir kuruluş.

Mageia, artık feshedilmiş Mandriva dağıtımına dayanan bir topluluk dağıtımıdır. Mageia'nın en son sürümü, çeşitli yazılım güncellemelerinin yanı sıra UEFI desteği sunar.

Dağıtım hepsi bir arada DVD ve küçük ağ kurulum diskleri dahil olmak üzere bir dizi canlı disk ve kurulum seçeneğine sahiptir.

Grafik sistem kurucusu kullanımı kolaydır ve işi bitirir. Mageia'nın lehine olan bir diğer nokta da, donanımı ele almasıdır.

Yalnızca belgelere bağlantılar sağlamakla kalmayan, aynı zamanda popüler açık kaynaklı programları yüklemeyi de kolaylaştıran bir proje karşılama ekranına sahiptir.

Mageia'nın ana çekici noktası muhtemelen yeni başlayanlar için esnek ve kullanıcı dostu Kontrol Merkezi'dir.

Kontrol Merkezindeki modüller, yöneticinin komut satırıyla herhangi bir etkileşim gerektirmeden işletim sisteminin neredeyse her yönünü ayarlamasına olanak tanır.

Mageia 6.1'deki yenilikler

Mageia projesinden Donald Stewart, Mageia 6.1 sürümüne ulaşan sisteminin son sürümünün piyasaya sürüldüğünü duyurdu.

mageia

Bu yeni sürüm Mageia 6.1, önceki sürümünden güncellenmiş bir yapıdır aylar önce piyasaya sürülen bununla sürümün yalnızca bir güncelleme sürümü olduğunu söyleyebiliriz geliştiricilerin kullanıcılara en güncel paketleri sunduğu.

Mageia 6.1'in yeni sürümü 6 ay önce Mageia 15'nın piyasaya sürülmesinden bu yana tüm yazılım güncellemelerinin birikimini temsil eder.

Yani bu sürüm, Mageia 6'da tanıtılan tüm güncellemeleri ve geliştirmeleri yeni kurulum ortamına getiriyor ve kullanıcılara Mageia 6'dan sonra piyasaya sürülen donanımı destekleyen bir Çekirdek sunuyor.

Yeni kurulumlar, mevcut Mageia yükseltilmiş sistemlerin sahip olacağı çok sayıda yükseltmeden yararlanacak ve yeni kurulumların kurulumdan sonra büyük bir yükseltme ihtiyacını ortadan kaldırmasına izin verecektir.

Mageia 6 Kullanıcıları

Bu yüzden, Şu anda yükseltilmiş bir Mageia 6 sistemi çalıştırıyorsanız, aynı paketleri zaten çalıştırdığı için Mageia 6.1'i yeniden kurmanıza gerek yoktur.

Bu sürüm yalnızca Canlı medya ile, yani 64 bit sürümlerde Canlı Plazma, Canlı GNOME ve Live Xfce ile ve 32 bit sürümde Live Xfce ile kullanılabilir.

Bununla Mageia'yı hala 32 bit mimariyi desteklemeye devam eden birkaç Linux dağıtımından birine dahil edebiliriz.

Mageia'nın bu yeni sürümü, aşağıdakilere sahip olduğunu vurgulayabiliriz:

  • Linux çekirdeği: 4.14.70
  • Plazma: 5.12.2
  • GNOME: 3.24.3
  • Xfce: 4.12.0
  • LXDE: 3.18
  • EŞ: 1.18.0
  • Tarçın: 3.2

Hatırlarsak, Mageia dağıtımının 6. sürümü piyasaya sürüldüğünde, bazı kullanıcılar 5. sürümden sorunsuz bir şekilde geçiş yapmayı zor buldu.

Bu olasılık birkaç aydır devre dışı bırakılmıştı, geliştirme ekibinin geçiş sürecini stabilize etme süresi ve Mageia 5 desteğinin sona ermesi ertelendi. Artık her şey eski haline döndü, henüz bitmediyse endişelenmeden geçiş yapabilirsiniz.

Mageia 6.1'i indirin

Bilgisayarınıza kurmak veya sanal bir makinede test etmek için Mageia'nın bu yeni sürümünü edinmek istiyorsanız.

Sadece projenin resmi web sitesine ve indirme bölümüne gitmeniz gerekiyor bu yeni versiyonun linkini alabilirsiniz. Bağlantı bu.

Son olarak, sistem görüntüsünü bir USB cihazına kaydetmek için Ecther kullanmanızı tavsiye edebilirim.

Mageia 6 kullanıcısı olanlar söz konusu olduğunda ve düzenli olarak güncelleme yaparsanız, yapacak bir şeyiniz yoktur: zaten 6.1 sürümündedir.

Kurulum üzerinde daha ayrıntılı kontrol isteyen kullanıcılar için bir ağ kurulumu da mevcuttur.


Makalenin içeriği şu ilkelerimize uygundur editoryal etik. Bir hata bildirmek için tıklayın burada.

İlk yorumu siz

Yorumunuzu bırakın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak.

*

*

  1. Verilerden sorumlu: Miguel Ángel Gatón
  2. Verilerin amacı: Kontrol SPAM, yorum yönetimi.
  3. Meşruiyet: Onayınız
  4. Verilerin iletilmesi: Veriler, yasal zorunluluk dışında üçüncü kişilere iletilmeyecektir.
  5. Veri depolama: Occentus Networks (AB) tarafından barındırılan veritabanı
  6. Haklar: Bilgilerinizi istediğiniz zaman sınırlayabilir, kurtarabilir ve silebilirsiniz.

bool(doğru)